8/29/2015

KREATYWNE KSIĄŻKI

Modę na kreatywne książki zapoczątkowała Keri Smith publikując "Zniszcz ten dziennik", który został bardzo pozytywnie przyjęty przez odbiorców. Jego nakład przekroczył już ponad dwa miliony wydanych egzemplarzy i został przetłumaczony na kilka języków. Pomysłem na stworzenie książek pobudzających myślenie i wyobraźnię zainspirowało się wielu innych pisarzy. Niedługo w księgarniach będzie musiał powstać oddzielny dział na książki tego typu. W dzisiejszej notce chciałabym przedstawić Wam kilka kreatywnych książek, które w ostatnim czasie wpadły w moje ręce.



Opis: "Ta książka nie dostarcza gotowych rozwiązań. Nie daje prostego przepisu na nieustanne szczęście i spełnienie. Nie zawiera banalnych złotych myśli. Ta książka nie osądza- ta książka rozumie. Jest jak przyjaciel, który będzie przy Tobie w chwilach smutku. Przed którym nie musisz niczego udawać. Który nie moralizuje i nie ocenia. Który wskaże inną perspektywę i nieraz wywoła uśmiech na Twojej twarzy. Ta książka pozwoli Ci się wygadać i... pisać, bazgrać oraz rysować. Sprawdzi się w chwilach chandry, gdy jesteś w dołku albo gdy po prostu chciałbyś być mniej smutny."
Moja opinia: Lee Crutchley- autor książki na samym początku przyznał, że nie jest lekarzem, ani psychologiem. Jest tylko zwykłym facetem, któremu czasami robi się smutno. Zgodził się z tym, że nie zna żadnego sekretu na bycie szczęśliwym, jednak dużo na ten temat myślał i doszedł do pewnych wniosków. Niniejsza książka jest pełna wypróbowanych przez niego ćwiczeń, opartych na jego badaniach, doświadczeniach i dowodach naukowych. Poradnik ten pozwolił mi  spojrzeć na swoje wnętrze z zupełnie innej strony i poznać siebie na nowo. Nie jeden raz skłonił mnie do dłuższej refleksji i zastanowienia. Niektóre zadania na początku wydawały mi się dziwne i nie na miejscu, jednak każde nauczyło mnie czegoś ważnego.






Opis: "Czy na świecie istnieje coś bardziej ekscytującego od ubrań? Jeśli się wciąż zastanawiasz, to najwyraźniej powinnaś częściej chodzić na zakupy, dziewczyno! Zdecydowanie częściej! Ta książka to miejsce, w którym odkrywasz, planujesz i dzielisz się swoim unikalnym stylem- to po części magazyn mody, po części przewodnik po stylach, jak i Twój własny poradnik rozwiązujący odwieczny dylemat, w co się ubrać. To Twoja osobista, modowa dobra wróżka nieważne, czy jesteś prawdziwą zakupoholiczką, czy w przyszłości chcesz zostać modelką, ta książka jest biletem na pociąg do krainy dobrego wyglądu."
Moja opinia: Kiedy spojrzałam na różową okładkę tej książki, chciałam od razu ją odstawić. Byłam przekonana, że będzie to kolorowanka dla małych dziewczynek, jednak wbrew pozorom- pomyliłam się. Przysłowie: "Nie oceniaj książki po okładce" w tym przypadku się sprawdziło! "ABC mojego stylu", choć wygląda niepozornie, pełni funkcje zarówno magazynu, jak i stylowego przewodnika. Zawiera wiele cennych wskazówek "dobrej wróżki", które przeplatają się cennymi informacjami o świecie mody. Jest też miejsce na swoją własną inwencję twórczą. Pozwolił mi głębiej poznać i określić swój styl. Każda kolejna strona inspiruje swoją niepowtarzalną szatą graficzną.  Przewodnik ten idealnie sprawdzi się jako prezent dla "młodych kobietek" szukających swojego "ja" w świecie mody. 






Opis: ""Książka pod tytułem" to najlepszy przyjaciel człowieka! Merda okładką, kiedy chcesz ją poczytać i zawsze (sz)czeka na Ciebie na półce. "Książkę..." możesz tulić i głaskać, kolorować i rysować. Możesz eż nadać jej imię (na okładce). Jest idealna do budy i na pogodę pod psem. "Książka pod tytułem" tom 3 lubi, kiedy zabierasz ją na spacer i uwielbia, kiedy drapiesz ją ołówkiem za uszkiem. Zabierz swojego papierowego przyjaciela na spotkanie z przyjaciółmi i rodziną! PS Nakarm swoją książkę ;)"
Moja opinia: Już drugi raz mogłam spotkać się z "Książką pod tytułem". Wcześniej miałam okazję przetestować jej pierwszy tom. Niestety nie miałam styczności z tomem 2, ale czytając jego opis doszłam do wniosku, że jest on podobny do pierwszego. W poprzednich częściach "fabuła" opierała się głównie na wirtualnym świecie. Na samym początku trzeba było się "zalogować". Zadania z książek można było porównać do misji w grach komputerowych, które trzeba wykonać, by przejść do kolejnego poziomu. Tym razem pan Robert Trojanowski niesamowicie nas zaskoczył! Jako motyw główny ustanowił miłego, kudłatego pieska Fafika, którego można było spotkać już w poprzednich tomach. Książka zdecydowanie pobudza myślenie i wyobraźnię. Każde zadanie wymaga niesamowitej kreatywności. Wiele z nich rozbawiło mnie do łez. Książka w dużym stopniu przypomina "Zniszcz ten dziennik", jednak nie jest taka sama. Nie chodzi tutaj o destrukcję, a o zabawę z kredkami, pisakami i oczywiście Fafikiem! Raczej nie wyniesiemy z niej żadnych filozoficznych wniosków, ale na pewno w bardzo pozytywny sposób spędzimy czas i zabijemy nudę.








80 comments:

  1. Bardzo fajne książki ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Wszystko co pomaga odkrywać i rozwijać naszą kreatywność jest super! Fajnie, że powstaje coraz więcej takich kreatywnych książek. Od siebie moge dorzucić jeszcze "The Creative License” - prawdziwa kopalnia kreatywnych pomysłów i motywacji. Po dawke inspiracji zapraszam również do mnie: http://magdalenabednarzewska.blogspot.com/2015/08/blake-little-rzezby-w-ruchu.html

    ReplyDelete
  3. Uwielbiam tego typu książki! Sama posiadam Zniszcz Ten Dziennik oraz Książka pod tytułem (wszystkie 3 tomy). Świetna recenzja! :)

    http://neverstopdreaminggg.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Dwie pierwsze książki mam ochotę kupić ;)

    ReplyDelete
  5. Ciekawi mnie to "ABC Stylu". Moim zdaniem to troche Zniszcz ten dziennik dostał miano jakiegos tam kultu w pewnym sensie, wciaz utrzymuje sie na wysokich pozycjach wiec sadze ze warto używać/czytac/posiadać podobne tego typu dzieła.
    Buziak

    ReplyDelete
  6. Mam Zniszcz ten dziennik i jest ok. Jednak innych tego typu książek na pewno nie kupię.
    :) (Mój blog)

    ReplyDelete
  7. Zastanawiam się, którą z tych dwóch pierwszych książek wybrać :D

    Zapraszam na rozdanie! Do wygrania pomadka arbuzowa z nivea oraz zakładka do książki
    ROZDANIE!

    ReplyDelete
  8. Bardzo podobają mi się takie książki!! Chyba sięgnę po ABC mojego stylu oraz Jak być szczęśliwym ;D Obserwuje i zapraszam do mnie ;3 Buziakiii :*****

    http://whitegirl-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Miałam zniszcz ten dziennik i uważam, że to totalnie nie dla mnie! :) Ale pierwsza książka bardzo mnie zaciekawiła.
    http://aldehydd.blogspot.com/2015/08/wishlist.html - CZY MOGŁABYM LICZYĆ NA TWOJĄ POMOC? TO DLA MNIE BARDZO WAŻNE. Z GÓRY DZIĘKUJĘ

    ReplyDelete
  10. Fantastyczne zdjęcia! :)

    http://bystka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. Zainteresowała mnie książka "Jak być szczęśliwym (albo chociaż mniej smutnym)", podoba mi się pomysł książki-przyjaciela, bardzo ciekawy post :)
    http://youmusntbeafraid.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Super książki najlepsza moim zdaniem jest "ABC mojego stylu", Fajny pomysł na post
    Zapraszam http://pinkk-dress.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Słyszałam o wszystkich jednakże ta druga - ABC mojego stylu, zdecydowanie przypadła mi do gustu :)
    Fajny post,
    Pozdrawiam. cherryandclaudia.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Takie książki są bardzo fajne, dzięki nim rozwija się nasz mózg, a zarazem kreatywność :]
    Chcę sobie kupić "Książkę pod tytułem", ale od pierwszego tomu <333

    http://bywikkis.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. Zostałaś nominowana do LBA!
    Pytania znajdziesz tutaj: http://1000in1blogger.blogspot.com/2015/08/liebster-blog-award.html

    ReplyDelete
  16. Szczerze mówiąc mam już po dziurki w nosie takich książek. Nie lepiej zrobić coś naprawdę fajnego?

    ReplyDelete
  17. Najbardziej zainteresowała mnie ta pierwsza :D "Jak być szczęśliwym", chociaż takie książki nie należą do moich ulubionych!

    ReplyDelete
  18. gdzieś w grudniu kupiłam "zniszcz ten dziennik" niestety chyba nie jestem zbyt kreatywną osobą, bo ksiązka znudziła mi się po dwóch tygodniach i teraz leży zapomniana :) o tej książce jak być szczęśliwym też słyszłam wydaje się fajna :)
    agnieszka--agnieszka.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Z serii kreatywnych książek mam tylko "Zniszcz ten dziennik". Szkoda, bo inne przez Ciebie książki wydają się równie ciekawe :)
    http://pingusay.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Nie słyszałam jeszcze o książce "Jak byś szczęśliwym" :) Wydaje się być bardzo fajna :D
    Z ogromną chęcią kupiłabym tę książke "ABC mojego stylu" myśle że jest świetna :)
    Pozdrawiam!
    Mój Blog - zerknij! Zapraszam :)

    ReplyDelete
  21. Chyba muszę się zaopatrzyć w książkę 'jak być szczęśliwym' na pewno się przyda :)
    wkomenda.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Bardzo zaciekawiła mnie książka 'Jak być szczęśliwym (albo chociaż mniej smutnym)' jeszcze o niej nie słyszałam :)
    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. takie książki są super, sama miałam "Zniszcz ten dziennik" i bardzo polecam :)

    ReplyDelete
  24. Świetne są te książki. Bardzo chciałabym mieć Jak być szczęśliwym :) Muszę kiedyś kupić! Uwielbiam takie kreatywne książki


    olivia-olivviaa.blogspot.com (kliknij)

    ReplyDelete
  25. Bardzo fajny post. Najbardziej spodobała mi się ta książka ABC mojego stylu ♥
    http://oliwiaalife.blogspot.com/

    ReplyDelete
  26. Uwielbiam książki typu "Zniszcz ten dziennik", a ostatnio znalazłam kolorowanki dla dorosłych :) No ktoś genialny to wymyślił :) Fajnie, że zebrałaś takie kreatywne pozycje w jednym poście :)
    cakesbykejt.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. ta pierwsza wydaje sie ciekawa. widziałam ją pare dni temu na facebooku ale jakoś nie zwróciłam uwagi, a tutaj proszę, chyba się przejdę po nią do księgarni

    http://creativetypehere.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Uwielbiam takie książki !
    P.s śliczne zdjęcia !! Jakim aparatem robisz zdjęcia ? Bo wyglądają mega!
    bymikabloog.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. http://takazwyczajnaja.blogspot.com/2015/08/liebster-blog-award-3.html nominowana !

    ReplyDelete
  30. Powracam w blasku chwały!
    Książka Pod Tytułem 2 ma gorsze zadania, monotonne.
    Praktycznie te, co poprzedniu jednak z 1% różnicy.
    Serdecznie nie polecam ;33

    okropna-sytuacja.blogspot.com
    Obs?
    Dzisiaj nowy post ;33

    ReplyDelete
  31. Bardzo fajnie piszesz i świetnie się czyta.
    Powiem szczerze, że takie książki są dla mnie rozrywką na dzień czy dwa, bo po pewnym czasie się nudzą :)
    http://byloony.blogspot.com/

    ReplyDelete
  32. Pełno tych książek na większości blogów.. ;) jakoś na żadną się jeszcze nie skusiłam.
    xoxo // mój blog

    ReplyDelete
  33. Uwielbiam takie książki! Mają w sobie tyle pozytywnej energii :)

    http://with-ideas.blogspot.com/

    ReplyDelete
  34. Pierwsze 2 książki mega chce mieć i pewnie niedługo wylądują w moich rękach :) Obserwuje
    Zapraszam by-paolka.blogspot.com

    ReplyDelete
  35. Bardzo fajny post. Aż chyba muszę nabyć te książki. Pozdrawiam gorąco
    http://szczyptamagii97.blogspot.com

    ReplyDelete
  36. Może i fajne i pomysłowe, ale dla mnie książka powinna być książką. To mozna zaliczyc raczej do kolorowanek lub notatników, ale pomysł fajny. :)
    Pozdrawiam. [kiimir.blogspot.com]

    ReplyDelete
  37. FAJOWA TA KSIĄŻKA !
    MEGA NAPISANE !
    Zapraszam do obserwacji flarri.blogspot.com

    ReplyDelete
  38. Widziałam je wszystkie w Empiku, ja tam uważam, że pierwowzór jest najlepszy ;)
    pozdrawiam i zapraszam na mojego bloga:
    niuntis.blogspot.com

    ReplyDelete
  39. Właśnie chcę sobię zakupić tą książkę ABC mojego stylu wydaję się być fajna . Świetny blog pozdrawiam http://sandrasaanderaablog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  40. Bardzo fajne książki, szczególnie te dwie pierwsze. Jednak to chyba nie moje klimaty... nie miałabym już czasu na rysowanie czy coś... Niestety :(

    Zapraszam do mnie : http://takpoprostuzyc.blogspot.com/2015/08/fall-in-love.html

    ReplyDelete
  41. Wszystko bardzo przypomina mi zniszcz ten dziennik :) Fajny post, ale jak chyba nie zdecyduje sie na kupno żadnej z nich, to chyba nie mój "artystyczny styl"

    ReplyDelete
  42. Te książki są super! Dwie pierwsze chyba najlepsze :)))
    Zapraszam serdecznie :)


    nataliakupczak.blogspot.com

    ReplyDelete
  43. Fajna sprawa takie kreatywne książki :)

    try-to-touch-the-clouds.blogspot.com

    ReplyDelete
  44. nigdy nei mialem jej w rekach i szczerze nie wiem czy chce
    wole zwykle ;)

    ale masz tu nominacje ;)
    http://jamez-in-pics.blogspot.com/2015/08/a-little-challenge.html

    ReplyDelete
  45. Jestem właścicielką takiej książki (zniszcz ten dziennik ) i przyznam szczerze że po kilku zrobionych stronach książka mi się znudziła i lezy teraz gdzieś w szafie ;/

    ReplyDelete
  46. Słyszałam już o wszystkich. Myślę, że są całkiem fajnym zabijaczem czasu. :D

    ~ https://oczyoutsidera.blogspot.com/ klik

    ReplyDelete
  47. Po pierwsze, to świetne zdjęcia! :)
    Nigdy nie zwracałam uwagi na te książki, bo wydawały mi się troszkę bez sensu... jednak tym postem zaciekawiłaś mnie co do tej pierwszej. :)

    Pozdrawiam, http://little-crazy-dreams.blogspot.com/

    ReplyDelete
  48. Ja mam tylko Zniszcz Ten Dziennik i to nie do końca wypełniony :D . Znudził mi się. Ta druga książka jest ciekawa, nie widziałam jej nigdy wcześniej.

    Dla mnie tych książek jest teraz zdecydowanie za dużo, dużo osób podłapało pomysł Keri Smith.

    ReplyDelete
  49. Książki wyglądają bardzo zachęcająco i rzeczywiście pobudzają kreatywność :)

    leutey.blogspot.com

    ReplyDelete
  50. Ciekawe i kreatywne książki, zwłaszcza ich design. Bardzo mi sie spodobały. Dodaje się do obserwatorów.

    Zapraszam na mój nowo otwarty blog poświęcony grafice komputerowej. Mam nadzieje, że spodobają cię się publikowane przeze mnie posty i może pozostawisz po sobie komentarz, bądź dodasz się do obserwatorów. Liczę na opnie!

    http://only-4-art.blogspot.com/

    ReplyDelete
  51. Strona z 3 zdjęcia - hahahahaha XD
    http://astrall-bloguje.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. świetny post! mam sobie kupić jak byś szczęśliwym... chciałam też abc mojego stylu, ale nie wiedziałam, że ta książka na tym polega super! muszę je mieć! :)
      berrythere.blogspot.com

      Delete
  52. Wow, normalnie muszę kupić sobie "Jak być szczęśliwym..."! Taka podobna do "Zniszcz ten dziennik", a jednak taka inna... Ogółem babks miała fajny pomysł z dziennikiem, ale "To nie jest książka" moim zdaniem już była wydana na siłe, bez fajerwerków.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    poglady-blondynki.blogspot.pl

    ReplyDelete
  53. Którą z tych książek najbardziej polecasz?
    Nie miałam styczności jeszcze z ani jedną, ale chętnie bym to zmieniła.

    ReplyDelete
  54. Haha, zgadzam się z tym, że niedługo powinien powstać oddzielny dział a tego typu książkami :D
    Świetna sprawa z takimi książkami, ale jednak nie są dla mnie ;))

    justsayhei.blogspot.com

    ReplyDelete
  55. Uwielbiam kreatywne książki, właśnie zamówiłam nową Keri Smith "Bałagan" (jest przedsprzedaż i promocja w Empiku:)). Zainteresowała mnie też "Jak być szczęśliwym" :)

    ReplyDelete
  56. bym chciała mieć wszytskie! Mam zniszcz ten dziennik I jeszcze jedną podobną:-)
    http://imbirkowy-blog.blogspot.com/2015/09/gdansk-i-sopot-2608ag.html?m=1

    ReplyDelete
  57. Nie mam takich kreatywnych książek, ale z tego co widzę to świetna zabawa :)).
    Obawiam się, że mi by się za szybko znudziły xD.
    aleksandraczaja.blogspot.com

    ReplyDelete
  58. Chyba skuszę sie na którąś z tych książek :)
    Wytrwałości!!!
    http://bibliotekaslow.blogspot.com/

    ReplyDelete
  59. Świetne książki, kocham ich kreatywność :)
    jullia2452.blogspot.com

    ReplyDelete
  60. Teraz dzięki Tobie mam dylemat którą książkę kupić ponieważ widzę że Tobie bardzo się spodobały i mi także ^^ anananas9.blogspot.com

    ReplyDelete
  61. Książka jak być szczęśliwym wydaje się być kompletnie inna :)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    ReplyDelete
  62. to bardzo pobudza wyobrażnie mimo że książka nr.2 nie jest w moim style też podoba mi się ;)

    http://my-fleeting-happiness.blogspot.com/

    ReplyDelete
  63. genialne te ksiazki :) Musze je poszukac w ksiegarni :P

    ReplyDelete
  64. Bardzo fajne są takie książeczki :)

    ReplyDelete
  65. badrzo podobne do Zniszcz ten dziennik :)
    zapraszam Mój blog - byAjina

    ReplyDelete
  66. Super te ksiązki <3
    Widziałam ta niebieską u banshee a różową u Angeliki Muchy :)
    Obserwuje i Pozdrawiam <3
    Mój blog <--Klik

    ReplyDelete
  67. Bardzo lubię takie kreatywne książki. Chcę kupić sobie "Jak być szczęśliwym ? "
    Obserwuję i liczę na rewanż ;)
    blogerkaphoto.blogspot.com

    ReplyDelete
  68. Świetny , blog powodzenia w dalszym blogowaniu !
    Zapraszam , serdecznie rewanżuję się za każdy komentarz i obserwację :)
    http://paulinqaablog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  69. Wow, naprawdę mądrze piszesz. Chciałabym wiedzieć to co Ty będąc w Twoim wieku ;). Moje wakacje na szczęście jeszcze trwają, ale już niedługo. Powodzenia w szkole i w blogowaniu!

    http://inspiring-purple.blogspot.com/2015/09/an-adventurous-week-in-italy.html

    ReplyDelete
  70. Jeszcze nie miałam okazji ich przetestować ale ma pewno się skuszę :)
    Mój blog

    ReplyDelete
  71. Nie miałam okazji jeszcze psiadać tego typu książek jednak widząc je na blogach czy w księgarniach myślę, że może być to ciekawa odskocznia od całej reszty. Jednak myślę, że w ostatnim czasie jest tego aż za dużo

    ReplyDelete
  72. ABC mojego stylu chyba zawita u mnie niebawem... fajny post http://evelciovelove.blogspot.com/

    ReplyDelete
  73. Kupiłam niedawno Zniszcz ten dziennik i musze przyznac ze od razu mi się spodobała,czuje sie jak małe beztroskie dziecko wypełniając ja,więc myślę że na pewno sięgne po książki ktore pokazałaś,na pewno pierwszą a może i drugą :)
    zapraszam na bloga czarnobialyswiat24.blogspot.com

    ReplyDelete
  74. ostatnio zrobiłam sobie przerwę od książek kreatywnych, ale po przeczytaniu tego wpisu za nimi zatęsknilam :) Teraz czekam na nową ksiązke Keri Smith - "Łowca skarbów". Na You tube znalazłam filmik który bardzo mnie zainteresował ta propozycją:
    https://www.youtube.com/watch?v=T5v00AOYi7Q&feature=youtu.be

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację.