10/10/2015

ZMIEŃ STRACH PRZED NIEZNANYM W CIEKAWOŚĆ


Choćbyśmy byli nie wiadomo jak odważni i nie wiadomo jak się upierali... 
Każdemu z nas uczucie strachu jest znajome. Nie ma na świecie takiej osoby, która nie bałaby się niczego. Strach jest naszą naturalną, wrodzoną cechą. Ma zamiar chronić nas przed negatywnymi efektami niektórych działań. Jest stanem silnego, emocjonalnego napięcia. W ekstremalnych przypadkach objawia się przyspieszonym biciem serca, ściskaniem żołądka, drżeniem mięśni, jak i problemami z oddychaniem. Może występować w postaci mdłości, czy nadmiernej potliwości. 
Mamy prawo czuć lęk. Często boimy się duchów, nocnych upiorów, widm, czy innych wyimaginowanych potworów. Straszna może nam się wydawać otchłań ciemności, jak i wysokości. Wpadamy w zaniepokojenie na widok pająka, czy myszy. Możemy czuć panikę przed publicznym wystąpieniem. Jednak ze wszystkich, ludzkich obaw, największą jest lęk przed własną porażką. Potrafi on powstrzymywać nas przed tym, w czym jesteśmy na prawdę dobrzy. Niszczy marzenia. Ogranicza nasze życie. W rezultacie- nie podejmujemy nowych działań, bo obawiamy się, że zakończą się dla nas tragicznie.

Strach ma wielkie oczy.
Prawda jest taka, że często nie potrzebnie wszystko wyolbrzymiamy. Nasza wyobraźnia pracuje na pełnych obrotach wymyślając rozmaite argumenty na to, że coś pójdzie źle i na pewno się nie uda. Zadręczamy się w przekonaniu, że ten najgorszy, czarny scenariusz jest pisany specjalnie dla nas. Działamy pod wpływem impulsu. Łatwiej jest nam uciec, niż walczyć. Jedyne, co może w tej sytuacji nas uratować to zmiana podejścia i  działanie mimo strachu. Kiedy działamy mimo wielu obaw, wtedy strach traci swoją moc, kurczy się i znika. 

Nie ma porażek. Są tylko informacje zwrotne.
Nie ma takiej opcji, żeby zawsze wszystko w życiu się układało. Porażki są naszą nieodłączoną częścią, jednak zamiast się ich bać uświadommy sobie, jak bardzo są one cenne. Z każdą klęską jesteśmy bogatsi o nowe doświadczenie. Każde niepowodzenie niesie za sobą wiedzę i naukę. To, że coś nam nie wyjdzie to znak, żeby następnym razem postąpić inaczej. 

Wizualizujmy swój strach. Odreagowujmy.
Zawsze, kiedy zaczynamy czuć strach obserwujmy go w swoim ciele. Usiądźmy na kilka minut, zostawmy swoje obowiązki, odprężmy się i zamknijmy oczy. Spróbujmy sobie wyobrazić swój lęk jako prawdziwy kształt, nadajmy mu kolor. Możemy go także namalować. Weźmy kilka głębokich oddechów i przypomnijmy sobie, że jesteśmy tylko ludźmi, mamy prawo się bać i nie ma w tym nic złego. W momencie, w którym pozwolimy sobie poczuć strach, on zacznie się rozpływać. 

Zmieńmy strach przed nieznanym w ciekawość. Nie bójmy się popełniać błędów. Codziennie odkrywajmy świat. Cieszmy się życiem jak niczego nieświadome dziecko. Nie obawiajmy się stawiania nowych kroków. Pamiętajmy, że wszystko, czego pragniemy jest po drugiej stronie naszego strachu.






















| SWETER <KLIK> | SPODNIE- H&M | BUTY- CCC |

79 comments:

  1. Świetnie to napisałaś! Post daje mi bardzo dużo do myślenia, musimy pokonywać swoje lęki ;)
    Wyglądasz ślicznie, bardzo ładny sweterek :)

    Pozdrawiam serdecznie
    http://neverstopdreaminggg.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Sweter: 21.99 $
    Mam wrażenie, że w końcu przeczytałaś Girl Online i nieco się zaczerpnęłaś :3
    I tam było o kształtach, gdy Penny miewała ataki paniki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Przeczytałam już dawno, ale masz rację - zaczerpnęłam nieco pomysłu do dzisiejszego postu właśnie z tej książki :)

      Delete
  3. Bardzo fajny wpis i oczywiście zdjęcia. Kocham Cie czytać i oczywiście kliknęłam
    :)

    ReplyDelete
  4. Mądrze napisane. Ja powoli pokonuję wszelkie lęki i dobrze mi idzie!

    toofussy.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. bardzą ładne zdjęcia i świetne miejsce, sama bym tam chetnie zrobiła jakieś fotki <3
    http://luuvmy.blogspot.com/2015/10/white-lilies.html

    ReplyDelete
  6. aż się popłakałam jak to czytałam, dzięki tobie właśnie teraz zrozumiaam że musze iść na spotkanie na którym mi bardzo zależy mimo tego że strasznie się boje :'( to już dziś :( trzymaj za mnie kciuki :/ pozdrawiam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo się cieszę, że udało mi się Ciebie zmotywować. Powodzenia! Trzymam kciuki. Na pewno wszystko się uda! :)

      Delete
  7. Bardzo ciekawy post, zapraszam do siebie ♥
    http://sposobnazyciewedlugmnie.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Masz śliczne włosy!! Bardzo fajny blog!!! Pozdrawiam i zapraszam do mnie

    ReplyDelete
  9. strach jest nieodłącznym elementem naszego życia, każdy się czegoś boi, ale tak jak napisałaś najlpeiej jest chyba zmienić podejście do niego. Przyznaję,że zmotywowałaś mnie do walki i spojrzenia na mój problem z innej strony. Mam nadzieję,że wygram tą walkę :)

    ReplyDelete
  10. Wspaniały post! U mnie też post nowy, ale niestety smutny :(
    berrythere.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. bardzo ciekawy post! Musimy walczyć z naszymi lękami :)
    Miło się czyta Twoje posty.

    http://justlovemagic.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. U mnie zawsze ciekawość przezwycięża strach. Uwielbiam zaczynać wszystko od nowa, spotykać nowych ludzi i odkrywać nowe miejsca. Natomiast stres związany z nowymi wyzwaniami, którymi możemy nie podołać jest czymś normalnym i w większości przypadków motywującym.
    www.nieobliczalna.pl

    ReplyDelete
  13. super zdjęcia, nie trzeba się bać, trzeba iść do przodu :)
    zapraszam, mój blog

    ReplyDelete
  14. Jak ja kocham twoje motywowanie! :*
    Mogłabyś poklikać u mnie? <3 roxannee-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Bardzo ciekawy post daje do myślenia :)) lubię Twój blog.
    Zapraszam do mnie czarnobialyswiat24.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Post daje dużo do myślenia i zasatnowienia się :3 Takie posty są bardzo dobre i pouczające, a ty jeszcze świetnie to wszytko opisałaś :3 Ślicznie wyglądasz :*

    Obserwuję!

    zuzublog.pl [KLIK]

    Mój kanał na YouTube [KLIK]

    ReplyDelete
  17. Masz racje kazdy z nas ma jakies leki, ja np mam lek wysokosi ale nie umiem go przelamac mimo wielu prob. Czasami tez sie boje styuacji w zyciu codziennym takich jak rozmowa o prace, egzamin ustny - ale dzielnie sobie z tym radze!
    Lubie czytac Twoje posty, mysle ze wiele osob z nich korzysta! :) I to jest fajne

    ReplyDelete
  18. Śliczne zdjęcia, cudowne włosy, cudowna osoba i cudowne słowa!
    Post naprawdę niesamowity - ciągle zaskakujesz ;)
    Pozdrawiam <33
    http://olczixblog.blogspot.com/2015/10/aktualizacja.html

    ReplyDelete
  19. Jejku, nigdy nie sądziłam o tym w ten sposób! Dodałaś mi mnóstwo motywacji :)
    http://byloony.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Świetnie napisane.. Nie można się wiecznie bać!
    www.najkablog99.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Świetny post, bardzo mnie zmotywował! Na pewno będę częściej wpadać na twojego bloga :)
    http://jestemolkaa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. Świetny post! Niedługo mam konkurs i też się boję ale dzięki tobie myślę że dam sobie radę!
    http://moexi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  23. Zgadzam się, świetny post. :)
    Masz prześliczne włosy! Bardzo chętnie przeczytała bym o ich pielęgnacji. ;)

    ReplyDelete
  24. Wyjątkowo zacne zdjęcia :)
    www.zimoweautografy.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. Super wpis :* świetne zdjęcia, fajna stylizacja, lubie takie kolorki <3
    Włosy meega i dodatki na ręce :*
    Dziekuję za komentarz u mnie!
    Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  26. Tak jak wyżej wiele osób pisało, masz przepiękne włosy <3 świetny post i bardzo mądrze napisany :)
    Z pewnością zostanę na dłużej :)
    Mój blog

    ReplyDelete
  27. Świetny post :) daje do myślenia ;) pozdrawiam :) http://letmeyourself.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Świetny post oraz śliczne zdjęcia <3 Bardzo podoba mi się twoja stylizacja! I nie ukrywam że boje sie naprawdę wielu rzeczy :D

    http://moda-naszym-swiatem.blogspot.com/
    Zapraszam do siebie

    ReplyDelete
  29. Jak zwykle super przemyślany post + extra zdjęcia. Uwielbiam Twoje marchewkowe włosy :)
    http://yolooliwkaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  30. każdy z nas ma jakies lęki. Ale niektóre lęki można przełamać :)
    bardzo fajny post :)

    moniqa-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. Masz rację w 100% strach często jest wyolbrzymiany ! :)
    Dziękuje za komentarz u mnie :)
    royal-girll.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Fajnie napisane. Masz piękny kolor włosów :)

    ReplyDelete
  33. Świetnie napisane! Ślicznie wyglądasz :)
    MÓJ BLOG - klik! <3

    ReplyDelete
  34. Świetny casualowy outfit! nie warto marnować czasu na starch, czesto sie boimy a okazuje się że nie mieliśmy czego :)

    ReplyDelete
  35. Świetny post i super zdjęcia ;) http://jeessblogg.blogspot.co.uk/2015/10/haul-krotkie-recenzje.html?m=1

    ReplyDelete
  36. Każdy lęk można przełamać :) Świetny post oraz stylizacja ;)

    ReplyDelete
  37. Każdy ma jakieś lęki i powinien starać się je pokonywać! :) Super stylizacja, sliczne zdjęcia :*
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    ReplyDelete
  38. *-* Jejku jak to czytałam miałam wrażenie, że to specjalnie dla mnie. Bardzo ładnie to napisałaś.

    Obserwuje.

    http://virutite.blogspot.com/

    ReplyDelete
  39. bardzo fajny wpis :) zapraszam do mnie
    https://miiistiii.blogspot.com/

    ReplyDelete
  40. Bardzo ładny wpis :) i masz śliczny kolor włosów :)

    ReplyDelete
  41. Bardzo fajny post i śliczne zdjęcia :**
    szalonanata.blogspot.com

    ReplyDelete
  42. Dobrze napisane xx

    platinumskull.blogspot.com

    ReplyDelete
  43. Dziewczyno, zawsze jak coś napiszesz to wchodzi mi to tak głęboko do serca, że zawsze mam słowa z Twoich postów w głowie! <333
    Kliknęłam, cudowny nowy design bloga *o*!

    http://bywikkis.blogspot.com/

    ReplyDelete
  44. Zgadza się porażki są naszą nieodłączną częścią ale musimy się starać aby było ich jak najmniej. Strach? Z pewnością się czegoś boje, na chwile obecną nie potrafię wymienić czego - muszę dojrzeć do jakiejś sytuacja która pokaże mi jego oblicze.
    Bardzo mądry post i ładne zdjęcia.
    Pozdrawiam, Klaudia z cherryandclaudia.blogspot.com

    ReplyDelete
  45. bardzo madrze napisany post! :)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    ReplyDelete
  46. Pająków to ja się boję bardzo :O

    Ludzie po prostu boją się zmian- wolą spoczywać na laurach, aniżeli cokolwiek w swoim życiu zmienić, boją się wyjść przed szereg, bo dobrze jest im tak jak jest..... niestety :/

    Bardzo mądry post- cieszę się, że poruszyłaś ten temat :)

    Ślicznie się uśmiecasz- zarażasz energią dziewczyno :) bardzo ładnie wyglądasz :)

    Kochana, czy mogłabym Cię prosić o szczere kliknięcie bluzki, spódnicy i naszyjnika Dresslink oraz pod postem propozycji płaszczy z Sheinside?
    z góry bardzo dziękuję i jeśli będę mogła odwdzięczyć się tym samym, to śmiało pisz :)
    Pozdrawionka :) Daria

    ReplyDelete
  47. oczywiście sweterek klinięty 21,99$ :)

    ReplyDelete
  48. Bardzo mądry post i na dodatek śliczne zdjęcia, podoba mi się Twój sposób pisania :) Pozdrawiam serdecznie!
    nicolenicky01.blogspot.com <<<<<<<

    ReplyDelete
  49. Bardzo mądry i dojrzale napisany post :)
    Nic dodać ni ująć :)

    Zapraszam na nowość: http://natalistylee-s.blogspot.co.uk/2015/10/white-simple.html

    ReplyDelete
  50. Bardzo dojrzałe przemyślenia, zgadzam się z nimi, a sama zawsze powtarzam sobie, że strach jest więzieniem. Bardzo fajne są też fotki, widać, że jesteś kreatywną, ciekawą osobą.

    Z pewnością jeszcze zajrzę, a na razie zapraszam do siebie, tematyka specyficzna, ale kto wie, może coś Cię zainteresuje www.helukabel-sklep.pl/blog

    Pozdrawiam, Kamila

    ReplyDelete
  51. Bardzo fajna stylizacja,
    Od 2 miesięcy śledzę twojego bloga, mega mi się podoba.
    Niesamowity styl pisania :) :)

    ReplyDelete
  52. Piękne zdjęcia! <3
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    ReplyDelete
  53. cudne zdjęcia!

    http://want-cant-must.blogspot.com/
    jeśli podoba ci się blog-skomentuj, zaobserwuj

    ReplyDelete
  54. super zdjęcia;)
    malenkafotografia.blogspot.com

    ReplyDelete
  55. ja mam w sumie kilka strachów i ciężko je zwalczyć :) bardzo fajna stylizacja ;)
    introverted-journal.blogspot.com

    ReplyDelete
  56. Patrzę kolejna blogerka modowa, wchodzę a tu pomyłka. Mamy dziewczynę, uśmiechniętą, która sprzedaje nam poradnik sukcesu trochę w życiu. Pozwala nastawić się pozytywnie. To jest fajne i dzięki temu mamy świetni wpis 8|

    Zapraszam do siebie:
    sonast.blogspot.com

    ReplyDelete
  57. Wszystko świetnie napisane, wiele pięknych zdjęć, uśmiechnięta dziewczyna. Tylko zazdrościć!
    Jak będziesz miała chwilkę to wejdź do mnie! Zapraszam i już obserwuję!
    http://revisoz.blogspot.com/

    ReplyDelete
  58. Świetnie napisane! :)
    http://fridayp.blogspot.com/

    ReplyDelete
  59. Świetne zdjęcia :)
    kom za kom :) http://natalie-forever.blogspot.com/2015/10/kosmetyki-z-roznych-zakatkow-swiata-e.html

    ReplyDelete
  60. Mądrze napisane, sama prawda
    świetnie wygladasz, styl i klasa :) kliknięte
    wpadnij na nowy post i zrób klik w wishlistę jeśli możesz :)?

    http://fashionelja.pl

    ReplyDelete
  61. Czy chamskie byłoby pytanie: Kiedy wyniki rozdania?

    ReplyDelete
  62. Czy chamskie byłoby pytanie: Kiedy wyniki rozdania?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pod tym postem tak 😉
      Wyniki będą jutro!

      Delete
  63. Nie mogę kliknąć w zakładki, w sensie nie wyświetla mi się żadna strona.
    Pomożesz?

    ReplyDelete
  64. Świetnie to wszystko napisałaś ! Naprawdę czyta się z przyjemnością ! Ja mam lęk wysokości i pamiętam taką sytuacje, gdy chciałam wejśc na przyczepę, ale bałam się bo było wysoko, ale powiedziałam wszystkim, że wejdę. I próbowałam przez jakieś dwadzieścia minut i zrobiłam to. Zwalczenie swojego lęku jest niezwykłą satysfakcją :)
    Zdjęcia również są śliczne masz wyjątkowy kolor włosów - oczywiście jeśli nie farbowany :D No i piękny uśmiech ;>
    Bardzo mi się podoba twój blog, ponieważ piszesz mądre posty, a nie tylko o ubraniach i kosmetykach. U mnie mega plus. No i co tu więcej dodawac - Obserwuję i na pewno będę wpadac częściej :D
    Pozdrawiam ! :)
    http://you-always-be.blogspot.com

    ReplyDelete
  65. Świetnie napisany post :))
    Strach jest nieodłączną częścią każdego z nas. Ale on też jest potrzebny :))
    Cudowne zdjęcia!

    justsayhei.blogspot.com

    ReplyDelete
  66. Uwielbiam twoje posty, chociaż czytam Cię od niedawna to widzę że jesteś bardzo inteligentna i piszesz ciekawe, dające do myślenia rzeczy. Gdybyś zdecydowała się napisać książkę to na pewno byłaby ona na top liście, masz talent do pisania :)

    ReplyDelete
  67. W tak niesamowicie krótkim czasie pokochałam Twojego bloga i Twoje posty. Niezwykle przyjemnie czyta się Twoje teksty. Są takie płynne i estetyczne, dokładnie przemyślane.
    Świetnie napisałaś o strachu! Powinniśmy przekształcać go w ciekawość :)
    Pozdrawiam i życzę Ci dużo weny oraz wciąż coraz więcej czytelników :D

    ReplyDelete
  68. Jejku ! <3 Jakie śliczne włosy <3 :*
    nataliagieron.blogspot.com

    ReplyDelete
  69. super fotki.... evelciovelove.blogspot.com

    ReplyDelete
  70. Jeju, jaki śliczny kolor włosów <3

    http://0hopeinmylife.blogspot.com/

    ReplyDelete
  71. Genialny post! i wogóle super blog! Zazdroszczę koloru włosów jest cudowny <3!

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację.