11/14/2015

W POSZUKIWANIU STRACONEGO CZASU | GIVEAWAY


Czy czujecie, że momentami czas przecieka Wam przez palce? Doba ma za mało godzin? Macie zbyt dużo spraw na głowie i nie wiecie od czego zacząć, co w rezultacie kończy się tym, że nie robicie nic? Nie wysypiacie się nawet w weekendy? Nie macie czasu na odpoczynek, ani przyjemności? Nie ma się co dziwić. Dzisiejszy świat wywiera na nas coraz więcej obowiązków. Aby się w tym wszystkim nie pogubić i zawsze wyrabiać z pracą, trzeba być bardzo dobrze zorganizowanym, a tego zazwyczaj nam brakuje. Zabiegani, często działamy pod wpływem impulsu, chwili, słabości. Tańczymy tak, jak zagra nam los, zamiast opracować swój własny plan działania i zapanować nad własnym życiem. Ale... jak zorganizować swój czas, by ze wszystkim zdążyć?




Warto prowadzić kalendarz i zabierać go wszędzie ze sobą. Zawsze, kiedy dowiemy się o jakimś ważnym terminie- wizycie u dentysty, egzaminie, spotkaniu, wszystko w nim zapiszmy. W tedy nie umknie nam nic ważnego i będziemy mieć wszystko w jednym miejscu i pod kontrolą.

Przed snem weźmy do ręki kartkę, długopis i zaplanujmy cały następny dzień. Dzięki temu, będziemy świadomi tego, co musimy zrobić i łatwiej będzie nam na to rozplanować czas, Starajmy się, aby lista nie zawierała więcej niż pięciu zadań, ponieważ nie będziemy w stanie ich wykonać i już na początku się zniechęcimy.

Odrzućmy mniej pilne sprawy i ustalmy te priorytetowe. Nie ma sensu brać na siebie zbyt wielu obowiązków, ponieważ prędzej czy później przygniotą nas one. Skupmy się tylko na tych najważniejszych sprawach, a jeśli czas pozwoli, będziemy mogli zabrać się za coś 'nadobowiązkowego'.

To, czego nie chce nam się wykonać zróbmy na początku. Nie ma sensu odkładania tego na później. Skoro i tak musimy to wykonać to lepiej nie wmawiajmy sobie, że zrobimy to 'jak nam się zachce', bo nie zachce się nigdy, zmarnujemy tylko cały dzień na myślenie o tym, co może rozproszyć nas w wykonywaniu innych czynności. Lepiej mieć to z głowy od razu. Nigdy nie wiadomo, co zdarzy się za kilka godzin, czy następnego dnia. To, co mamy zrobić jutro, zróbmy dzisiaj, jutro może być już za późno.

Niektóre zadania staramy się odwlekać w nieskończoność, mimo, że są bardzo ważne, a nawet pilne, po prostu, zwyczajnie nie chce nam się ich wykonać, bo są nieprzyjemne, czy czasochłonne. Jednak, jeśli nad nimi nie usiądziemy, to nigdy się z nimi nie zmierzymy i będą one nam ciążyć. Zmuśmy się do zajęcia daną sprawą chociaż przez chwilę. Wyznaczmy sobie określony czas, na przykład pół godziny. Jeśli po jej upływie praca nadal nie będzie nam szła dobrze, możemy odpuścić, ale nie wcześniej.  

Aby praca była bardziej efektywna i aby udało nam się zrobić więcej w znacznie krótszym czasie musimy odłączyć się od wszelkich rozpraszaczy i pożeraczy czasu. W tym celu wyciszmy telefon, oraz odłóżmy go poza polem widzenia. Wyłączmy telewizję oraz radio. Przygotujmy sobie tylko te, rzeczy, które będą nam potrzebne, unikajmy przypadkowych przedmiotów, które mogą odwrócić naszą uwagę.

W widocznym miejscu umieszczajmy małe, kolorowe karteczki z przypomnieniami. Najlepiej tam, gdzie najczęściej przechodzimy i spoglądamy. Dzięki temu unikniemy niefortunnej sytuacji, gdy będziemy zmuszeni robić coś na ostatnią chwilę.

Aby wszystkie powyższe akapity miały sens, musimy być konsekwentni i stosować się do nich. Zwykle, największa przeszkoda mieści się właśnie w naszej głowie. Często lenistwo przytłacza nas do tego stopnia, że nic nie jest ważniejsze niż drzemka w środku dnia, kiedy napięty grafik pęka w szwach. A później dziwimy się, że nie możemy zdążyć...



 








 



Przygotowałam dla Was również wishlistę z jesiennymi ubraniami ze sklepu CHOiES. Mam nadzieję, że przypadną Wam do gustu. Będę niezmiernie wdzięczna za kliknięcia w linki pod kolażem. Za podanie cen, w przyszłym poście polecę 5 blogów.




78 comments:

  1. Internet to bardzo duży pożeracz czasu :D
    Organizacja dnia jest bardzo ważna, może przez nią wygospodarujemy sobie odrobinę wolnego czasu.

    14.99$
    20.99$
    26.99$
    28.99$

    Zapraszam do mnie - klik ❤

    ReplyDelete
  2. Bardzo fajny post. Bardzo podoba mi się twój blog :)
    Uwielbiam twój styl pisma postów

    ReplyDelete
  3. Mam bardzo podobny system organizacyjny ^^ Sprawdza się w niemal 100% i jestem z niego bardzo zadowolona :)
    Poklikane :D
    Hey-i-am-ann.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Super post. Świetnie piszesz, uwielbiam Twojego bloga :).
    Pozdrawiam :*
    http://natiaandherlife.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Świetny post, bardzo przydatny! Ja na szczęście jestem dość zorganizowaną osobą :)
    Pozdrawiam, MAJA-RUSEK.BLOGSPOT.COM.

    ReplyDelete
  6. Jejku jak ja bym chciała być tak zorganizowana…jak zawsze zaczynam po dwóch dniach rezygnuje :/

    flawlessbananaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Super blog, świetnie piszesz! Zazdroszczę ci takiego bloga !! 😃👍❤

    ReplyDelete
  8. Powinno być więcej takich postów :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Masz rację. Dzisiaj chyba większość ma problem z organizacją. :(

    ReplyDelete
  10. Właśnie! Bo to prowadzenia swojego planu dnia najważniejsza jest konsekwencja i systematyczność. Jeśli te dwie cechy uda nam się w sobie wypracować to wiele zdołamy osiągnąć. A plan dnia może nam w tym pomóc :) Tylko nie planujmy od razu wszystkiego, zostawmy trochę czasu na małą spontaniczność :)
    Pozdrawiam
    Randaksela
    Pudełko w piwnicy
    Zorza poranna

    ReplyDelete
  11. Ja jakoś dużego problemu z organizacją nie mam, bo jak na przykład mam coś do zrobienia do szkoły, to staram się za to zabrać jeszcze tego samego dnia, co zostało mi to zadane. Ale w tym roku kupiłam kalendarz i mam nadzieję, że mi tylko pomoże w jeszcze lepszej organizacji.

    Ceny: 14.99 | 20.99 | 26.99 | 28.99

    ReplyDelete
  12. Ja już mam trochę dość organizacji, za bardzo, za dużo, za mocno... dobija mnie to niestety :/
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Świetny blog! https://karospoint.blogspot.com/2015/11/victorias-secret-fashion-show-2015.html?showComment=1447516462548#c3588259068899544948 <-- Nowy post :) więcj również zapraszam do siebie.

    ReplyDelete
  14. Fajny post! Też zawsze rano i wieczorem pisze co chce zrobić niestety tego jest tak dużo że zawsze muszę przepisać...
    http://imbirkowy-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. świetnie napisane! :)
    planowanie ma swoje dobre i złe strony, ale w sumie każdy z nas chciałby być chyba bardziej zorganizowany, podziwiam ludzi którzy mówiąc kolokwialnie ogarniają sytuacje :)
    http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/- zapraszam do siebie, skomentuj jeśli coś Ci się spodoba ; )

    ReplyDelete
  16. Znalezienie czasu to najtrudniejsza czynność jaką możemy wykonać...

    All Pastel World ❀klik❀

    ReplyDelete
  17. Bardzo dobrze napisany post! Też chciałabym być zorganizowana, ale cos mi to nie wychodzi! haha:* pozdrawiam i zapraszam! marta-martaah.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Świetny post !:) Mam tą 3 bluzę ,jest super :) Już poklikałam .
    Zapraszam do mnie :)
    http://sisterschannelfashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Zawsze próbuję zaplanować sobie dzień ale niestety nie zawsze wszystko udaje mi się zgodnie z planem :/
    Pozdrawiam
    wkomenda.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Mi nigdy nie starcza czasu, cały czas chodzę zestresowana bo boje się, że nie zdążę :(
    zapraszamy ;)
    http://smutne-grubaski.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. Świetne porady, skorzystam z nich! :)

    CENY:
    14.99$
    20.99$
    26.99$
    28.99$

    http://my-uncommon-world.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. Świetne porady, teraz wiem co robić, bo nie ukrywam, że czasu za dużo nie mam, a to dopiero 1 klasa gimnazjum :'D!
    Cudowne zdjęcia *o* Poklikałam!
    1- 14.99$ 2- 20.99$ 3- 26.99$ 4- 28.99$

    http://bywikkis.blogspot.com/

    ReplyDelete
  23. Świetne sposoby na organizacje, ja zawsze zapisuję sobie na kartce sprawdziany, kartkówki czy większe zadania domowe, aby nie zapomnieć. Poklikałam :)

    Pozdrawiam
    http://neverstopdreaminggg.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. NIc nigdy nie można odkładać na pózniej! Poklikane :)
    http://typical-writers.blogspot.com/

    ReplyDelete
  25. Zawsze trzeba mieć jakieś plany! Nie możemy doprowadzić do bałaganu w naszym życiu ;)

    Piąteczka!
    http://fridayp.blogspot.com/

    ReplyDelete
  26. Świetne rady, na pewno z nich skorzystam!
    1. $14.99 2. $20.99 3. $26.99 4. $28.99
    via-martyna.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. Naprawdę bardzo pomocny post ;))
    Organizacja jest bardzo ważna. Jeśli ktoś potrafi się zorganizować, znajdzie czas na wszystko ;))
    Super zdjęcia!
    Uczciwie poklikałam :)) Mogłabym liczyć na klik u siebie?
    justsayhei.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Ojj ja mnóstwo czasu trace przez internet i to jest czasem stracony czas ;/ . Mam podobny kalendarz! Też lubie sobie organizować czas kiedy mam dużo nauki ;/ . Poklikałam Ci :*
    Zapraszam do siebie, nowy post! Pozdrawiam
    MÓJ BLOG-KLIIK

    ReplyDelete
  29. Internet to największy pożeracz czasu (no może poza spaniem :D). Chyba też będę musiała zrobić sobie taki kalendarz.
    Poklikałam. Ceny : $14.99 $20.99 $26.99 $28.99

    Zapraszam do mnie
    http://krawczyk-natalia.blogspot.de/

    ReplyDelete
  30. bardzo profesjonalny post :) Super pozdrawiam babskifolwark.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. Ja mam właśnie duży, ogromny problem z organizacją czasu, niby mało obowiązków, ale i tak się nie wyrabiam, a kalendarzyk jest świetnym pomysłem, mi bardzo pomaga :)

    aansaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Zdjęcia mega ^^ Ja używam kalendarza i naprawdę ułatwia życie :D Zapraszam! yukinephoto.blogspot.com

    ReplyDelete
  33. świetne porady, na pewno zastosuję bo nie jestem zorganizowana osoba ;c
    zapraszam do mnie oraz do obserwacji Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  34. Śliczny wystrój bloga! :) A zdjęcia przyjemnie się ogląda ^^ pozdrawiam
    http://yukinoyouna.blogspot.com/2015/11/dramy-nie-tylko-japonskie.html#comment-form

    ReplyDelete
  35. Ja prowadziłam swój organizer, ale od kiedy w szkole mamy dziennik elektroniczny to terminy sprawdzianów, kartkówek najczęściej tam sprawdzam. Ale czasami lubię sobie zaplanować dzień w punktach :).
    Pozdrawiam
    differentdiamond.blogspot.com

    ReplyDelete
  36. piękne zdjęcia
    http://poeta112.blogspot.com/

    ReplyDelete
  37. Masz prześliczny blog ♥ Tak to prawda ja już mam tyle obowiązków, że czasami się załamuje.
    Ja sobie często powtarzam "zrób teraz, nie odkładaj na później" ale moje lenistwo lub częste zmęczenie mi nie pozwala i zazwyczaj odkładam.
    http://kochamczytack.blogspot.com

    ReplyDelete
  38. Zawsze miałam zakupić kalendarz i prowadzić go systematycznie, jednak tego nie zrobiłam.
    Mam nadziej, ze mi się uda.
    A co do planowania wieczorem kolejnego dnia, to tego na pewno nie zamierzam robić.
    Dla mnie to marnowanie czasu :)
    Śliczny design <3
    Klik- mój bog
    Klik- mój bog

    ReplyDelete
  39. $14.99
    $20.99
    $26.99
    $28.99
    Będę bardzo wdzięczna jeśli polecisz mnie w kolejnym poście :)
    Klik- mój bog

    ReplyDelete
  40. Mam podobny kalendarz. ;) Super spinacze ! *u* Ja nauczyłam się jednej zasady : staraj się robić to, co chcesz, a nie co musisz. ;)
    http://momentcatcher00.blogspot.com/

    ReplyDelete
  41. Niestety, co raz częściej tracimy czas na robieniu rzeczy bezsensownych -_- Wydaje mi się, że dużą rolę odgrywa komputer telefony..to na tym tracimy najwięcej czasu.

    http://tornadomysli.blogspot.com/2015/11/dwa-oblicza.html

    ReplyDelete
  42. Super post. Organizacja czasu jest najwazniejsza, zwłaszcza na studiach żeby wszystko dobrze wykonać ;)
    Poklikane, oto ceny: 14.99$ 20.99$ 26.99$ 28.99$

    Link do mnie : http://160wkapeluszu.blogspot.com

    ReplyDelete
  43. Chciałabym być tak zorganizowana, ale niezbyt mi to wychodzi :)

    Blog: http://oliszz.blogspot.com/

    Ceny:
    1. $14.99
    2. $20.99
    3. $26.99
    4. $28.99

    ReplyDelete
  44. Dobre rady, mi samej zajęło dużo czasu żeby znaleźć sposoby jak przestać marnować dni ale gdybym wcześniej przeczytała twój post to bardzo ułatwiłoby mi to sprawę :)

    14.99 . $20.99$ . 26.99$ . 28.99$

    ReplyDelete
  45. Mi zawsze brakuje na wszystko czasu, mam tzw. ''zwieche'', siedzę, przeglądam idiotyczne strony z śmiesznymi zdjęciami, facebook'a, nic mi się nie chce. Ładnie to opisałaś, jak zwykle piękna grafika i zdjęcia *-* zazdrosze :C Pozdrawiam ^^

    ReplyDelete
  46. Świetny post!
    Ladyaagnes.blogspot.com

    ReplyDelete
  47. Świetne rady. Na pewno się przydadzą :)
    P.S Śliczne zdjęcia

    ReplyDelete
  48. No u mnie to z organizacją cienko :( Ostatnio z niczym się nie wyrabiam no ale cóż może jak zastosuje twoje rady to będzie git :)

    ReplyDelete
  49. ja nigdy nie umiałam zaplanować swojego czasu, cały czas marnuje go na głupoty, a nie na co powinnam, chyba serio muszę zrobić sobie rozpiskę. fajny post!
    queenxfangle.blogspot.com

    ReplyDelete
  50. Bardzo fajne spinacze. Miną całe lata świetlne zanim nauczę się robic takie grafiki na zdjęciach ;). Zapraszam do nas www.dazzlingbookofstyle.blogspot.com

    ReplyDelete
  51. Ja osobiście to jestem pedantką, zawsze wszystko musi być idealnie ułożone, wielkością,kolorami.. To troche chore ale ograniczam, haha. Jestem też bardzo poukładana i uwielbiam mieć wszystko zawsze zanotowane, zapisane, rozplanowane. Szczególnie jeśli mam mieć zawalony dzień to lubię sobie coś rozplanować, robię kosztorysy i plany. Nie mam właśnie problemy z listami typu TO DO. To świetna opcja po to by coś zmienić, o niczym nie zapomnieć i motywować sie! :)


    http://neverwithoutglasses.blogspot.com/ jeśli masz chwilę, zajrzyj, dzisiaj zaczęłam, jestem podekscytowana opiniami blogerów<3

    ReplyDelete
  52. Ja ostatnio podjęłam decyzję, że od nowego roku poprowadzę kalendarz, żeby o niczym nie zapominać. Kiedyś, gdy wszystko skrzętnie zapisywałam to miałam spokojniejszą głowę o to co muszę zrobić, żeby przypadkiem nie zapomnieć o tym czy o tamtym.

    Dziękuję za polecenie mojego bloga, tym razem także poklikałam i podaję ceny:
    $14.99
    $20.99
    $26.99
    $22.99

    www.kwietniowaaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  53. masz super lekkośc pisania co przeklada się na czytanie.... evelciovelove.blogspot.com

    ReplyDelete
  54. super blog, mega przyjemnie się to czyta oby więcej takich postów :)

    ReplyDelete
  55. świetny post, ja jestem leniuchem, zawsze odkładam wszystko na ostatnią chwilę, ale nie śpię w ciągu dnia, tylko rysuję, maluję itp.
    ps. mam taki sam kalendarz i też zapisuję sobie w nim wszystkie ważne daty, np. wizyty u dentysty, u lekarza, codziennie rano patrzę i wiem co muszę w dany dzień zrobić
    14.99$
    20.99$
    26.99$
    28.99$
    http://akilegna-kib.blogspot.com/
    pozdrawiam

    ReplyDelete
  56. Ciekawe rady, myślę, że pomogą mi, jak i innym w organizacji. :)
    Ceny:
    14.99$
    20.99$
    26.99$
    28.99$
    Pozdrawiam!
    WHAT DO YOU MEAN? - zapraszam!

    ReplyDelete
  57. Bardzo fajny wpis :) Wiem z własnego doświadczenia, że branie za dużej liczby obowiązków nic nie daję. Zawsze kiedy miałam masę rzeczy do zrobienia i nie udawało mi się wszystkiego zrobić byłam sfrustrowana. Teraz wyznaczam sobie mniej rzeczy do robienia, a to sprawia, że się nie przemęczam, a najistotniejsze rzeczy mam zrobione. :) +kalendarz to świetna sprawa!
    http://inspirationforlife.byania.pl/

    ReplyDelete
  58. Ja duzo czasu spędzam w necie ale jestem zorganizowana i na wszytko mi starczy czasu

    http://eskucinska.tumblr.com/

    ReplyDelete
  59. Ja uwielbiam planować rzeczy do zrobienia na następny dzień. Niestety jeszcze nie wszystko udaje mi się wszystko z listy wykonać. Może to dlatego, że zawsze przeceniam ilość wolnego czasu.

    www.nieobliczalna.pl

    ReplyDelete
  60. Świetne zdjecia! I post bardzo przydatny!
    zapraszam na post do mnie, mozna powiedziec ze dopiero zaczynam i opinia innych jest dla mnie bardzo wazna :)
    www.kviktoria.blogspot.com

    ReplyDelete
  61. Bardzo inspirujące słowa, dają do myślenia otoczone piękną grafiką. Polecam Najsik! :)

    ReplyDelete
  62. Bardzo inspirujące wypowiedzi l, dają do myślenia. Otoczone piękną grafiką. Polecam a sal tu wrócę!!

    ReplyDelete
  63. Obserwuje twojego bloga :) bardzo miło się go czyta. http://cyssska6.blogspot.com/2015/11/hej-wam-jestem-marcelina-mam-14-lat.html?m=1 wpadniesz? Dopiero zaczynam ;3

    ReplyDelete
  64. Ja prowadze zeszyt, ponieważ potrzebuję tylko wiedzieć o sprawdzianach, Kartkówkach i ocenach :)
    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  65. Masz bardzo ładny wygląd bloga. I fajny post :-)

    ReplyDelete
  66. Bardzo fajny post :) Ogólem blog jest fajnie prowadzony :D Będę tu zaglądała :)

    W wolnym czasie zapraszam na mojego bloga :) bowzyciupieknesatylkochwile23.blogspot.com

    ReplyDelete
  67. Super blog!
    trzypiecdwa.blogspot.com

    ReplyDelete
  68. Bardzo podoba mi się Twój blog :D Będę tu zaglądać ;)
    http://jestem-ksiazkoholiczka.blog.pl/

    ReplyDelete
  69. Swietny post! Pozdrawiam!
    Zapraszam do mnie, dopiero zaczynam.

    http://nocolorparadise.blogspot.com/

    ReplyDelete
  70. My jesteśmy nieco a może bardzo niezorganizowani. Przez to tracimy wiele czasu i umyka nam co nie co, a może i więcej. Jednak nie mamy zbyt dużej motywacji. trzeba nad tym popracować:-) Post super
    http://testujacarodzina.blogspot.com/

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację.