12/12/2015

GDZIE PODZIAŁA SIĘ MAGIA ŚWIĄT?


Jutro zacznie się trzecia niedziela Adwentu, a to oznacza, że święta Bożego Narodzenia zbliżają się do nas wielkimi krokami. W większych sklepach i centrach handlowych już od listopada podziwiać można piękne bożonarodzeniowe dekoracje. W butikach panują ogromne świąteczne przeceny, przez co trwa szał zakupowy. Ludzie biegają od marketu do marketu w poszukiwaniu idealnych prezentów dla swoich najbliższych. Jedni cieszą się na ten magiczny czas, inni zamartwiają się nad tym, że trzeba będzie wydać dużo pieniędzy na potrawy wigilijne, karpie, ciasta, opłatki, choinkę... Niby wszyscy dbają o to, by uroczysta Wigilia była dopięta na ostatni guzik, ale... czy to wszystko rzeczywiście wystarczy, by dobrze przeżyć święta?
Nie bez powodu święta poprzedza Adwent. Jest to czas radosnego oczekiwania na narodziny Chrystusa. W tym okresie naszą misją jest wyciszenie, zastanowienie się nad sobą i swoim postępowaniem, pomyśleniem o tym, co robimy dobrze, a co należy poprawić? Do czego zmierza droga, którą podążamy? Czy to aby na pewno ta właściwa? Adwent powinien być dla nas okazją do przystopowania oraz medytacji nad sensem i wartością życia. Jest to także przygotowanie swojego serca na spotkanie z nadchodzącą światłością świata. Tylko odpowiednio przygotowanym można dobrze i szczęśliwie przeżyć ten wyjątkowy czas, na który czekamy cały rok.

Szczególnymi wartościami świąt Bożego Narodzenia są otwarcie, wzajemna miłość i pojednanie w stosunku do rodziny i znajomych. Właśnie o tym najczęściej zapominamy przy Wigilijnym stole, przez to, że nie przygotowujemy się odpowiednio do tej wieczerzy. Tak naprawdę spotkanie 24 grudnia jest dla nas kolejną okazją do porządnego napełnienia żołądków, plotkowania oraz odpakowania prezentów, a nie o to w tym wszystkim chodzi.


Twierdzimy, że święta z roku na rok tracą swoją magię, ale sami tak na prawdę jesteśmy temu winni. Będąc dziećmi potrafiliśmy dostrzec otaczające nas dobro, szczęście, radość, miłość oraz każdy, najmniejszy detal świąt. Kiedyś głębiej to wszystko przeżywaliśmy. Teraz nasze oczy nie widzą wyraźnie tak jak powinny. Zamiast w pełni cieszyć się świętami, my zajmujemy swoje myśli czymś zupełnie odległym. Nie przywiązujemy uwagi do podstawowych wartości. Ważniejszy dla nas jest zakup choinki, przyrządzenie dwunastu potraw, znalezienie odpowiednich prezentów, ale przecież bez tego święta również by się odbyły. Nie odbędą się wtedy, gdy zabraknie otwarcia, miłości i pojednania...

CO O TYM SĄDZICIE?






79 comments:

  1. Uważam, że masz absolutną rację. Większość osób, jak napisałaś, myśli o świętach jako o okazji do dostania prezentów, najedzenia się podczas Wigilii, a mało kto rozumie, jak ważny jest to dzień.
    Piękne zdjęcia ♥
    Pozdrawiam, Loony :*
    http://my-uncommon-world.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Masz całkowitą racje. Dopiero teraz zauważyłam,że (tak jak piszesz) myśle o czymś odległym.Ale musze to zmienic :)
    Święta są raz w roku i trzeba je spędxić z rodziną. Bardzo podoba mi sie twój styl pisania. Design też całkiem ładny.
    Pozdrawiam i zapraszam; Take-chill.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Świetny post. Taki...refeksyjny ! U mnie niestety nie będzie magii idealnych świąt- takich jak co roku... Jeszcze jeśli mogę to...Kiedy ubierasz choinkę ? Ja ubieram ją 3-4 dni przed Wigilią. To też tyczy się magii świąt, jednak nie tej w sercu... Pozdrawiam i więcej takich cudownych postów i zdjęć ! http://aboutmeee-beautyandlifestyle.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Masz rację, więkość z nas zapomina po co jest już ta Wigilia. Ja ją uwielbima to właściwie tylko wtedy mogę spotkać się z całą moja rodziną. Święta są super a szczególnie te wszystkie ozdoby. Miłych świąt życzę! <3 http://glessfashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Post bardzo daje do myślenia!

    zapraszam również do mnie :)

    http://hihania.blogspot.com/2015/12/konkurs.html

    ReplyDelete
  6. Masz absolutną rację, większość osób w naszych czasach wyobraża sobie, że święta są świetną okazją do dostania prezentów, a nie o to przecież chodzi.
    Piękne zdjęcia :)
    http://julia-michalska.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Masz całkowitą rację. Święta to czas magiczny. Ale nie zapominajmy o tym, dlaczego a ogóle są 😉
    Gdzie kupiłaś lampki? Moje przepaliły xd

    ReplyDelete
  8. Świetnie napisany post. U mnie raczej prezentów nie daje się w święta tylko na Mikołaja, bo u mnie świata to czas, który spędzamy z rodziną, rozmawiamy, śpiewamy kolędy, a nie czekamy tylko na prezenty. :)

    http://magdalenblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Zwykle swieta przybraly juz ten swiecki charakter, ze liczy sie tradycja i jakies glupoty np prezenty. a nikt nie mysli o prawdziwym znaczeniu Świąt.

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Święta tracą najwięcej uroku poprzez tą całą medialną nagonkę, promowanie świątecznych akcesoriów, prezentów już od połowy listopada, a nawet wcześniej.
    Im coś trwa krócej tym bardziej na to czekamy. Gdyby okres całej świątecznej gorączki zaczął się tak mniej więcej po 15 grudnia-pomyślmy- o ile intensywniej byśmy się przygotowywali i jak byśmy to przeżywali.
    Pozdrawiam serdecznie i w wolnej chwili zapraszam http://52sekundy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. zgadzam się w 100% z tym co napisałaś, ja sama nie wyobrażam sobie świąt bez choinki, ale nie dlatego że pod nią będą prezenty, tylko że ona sama w sobie jest dla mnie symbolem świąt bożego narodzenia, a w trakcie adwentu staram się wyciszyć i zastanawiam się czy idę właściwą drogą życiową, co powinnam zmienić :)

    ReplyDelete
  12. Świetnie to napisałaś, wydaje mi się, że w dzisiejszych czasach mało kto wie czym są Święta Bożego Narodzenia.

    ReplyDelete
  13. Masz rację magia świąt kryje się w nas, więc jeśli nie będziemy dostrzegać piękna nigdy nie dostrzegniemy magii świąt
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    ReplyDelete
  14. Masz rację... Święta już dawno straciły swoją magię, ale wiesz dlaczego? To zauważa się dopiero z wiekiem. Im jest się starszym, tym mniejsze znaczenie ma dla nas istota świąt, czyli Narodzenie Jezusa, a to jest w tych dniach najważniejsze...

    ReplyDelete
  15. Żyjemy w ciągłym biegu i zapominamy przez to, co tak naprawdę powinno być dla nas ważne. Niestety, tylko nieliczni wciąż pamiętają, co jest najważniejsze w Bożym Narodzeniu. W pewnym stopniu jest to wina naszego otoczenia, lecz prawda jest taka, że już od dawna nie mamy na to wpływu..

    nathvalie

    ReplyDelete
  16. Dla mnie Święta nadal mają swoją magię :)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. Śliczne lampki, sama takie bym chciała mieć. Zapraszam na mojego bloga
    https://myfangleblog.wordpress.com/

    ReplyDelete
  18. W dzisiejszych czasach większość dzieci czeka na prezenty, reszta się nie liczy... ale przecież święta Bożego Narodzenia to czas na spotkanie się z rodziną, podzielenie się opłatkiem... Święta to też dobry czas na dobre uczynki....

    ReplyDelete
  19. W XXI wieku niestety tak jest, ale nie u mnie. Z roku na rok magia świąt w mojej rodzinie rośnie i to właśnie uwielbiam! Odliczam dni do każdego Bożego Narodzenia, ponieważ jest jednym z moich ulubionych świąt ;)

    http://neverstopdreaminggg.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Zgadzam się z Tobą! Jednak prawda jest taka, że im się jest starszym tym bardziej dostrzega się to, co za dziecka się nie widziało. Dorośli często są w konfliktach, przez co nie umieją się nawet przy wigilijnym stole pojednać. Brak śniegu też robi swoje ;) Święta bez śniegu to nie to samo. Fajny post.

    http://mylittleworld-paulablog.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. A może to dlatego, że dorastamy? Święta tak naprawdę dla każdego znaczą co innego ;)

    nowy post! zapraszam!
    MÓJ BLOG-KLIIK
    KANAŁ NA YT, dopiero zaczynam- KLIIK

    ReplyDelete
  22. To prawda magia świąt gdzieś zanikła, a my im jesteśmy starsi tym bardziej to dostrzegamy. Uważam , że dużo w naszym życiu zależy od nas , więc na to , że znaczenie świąt maleje też mamy wpływ. Adwent postrzegamy jako czas na zrobienie zakupów, a Wigilię jako moment na podarowanie sobie prezentu, a nie czas pojednania z rodziną i przyjaciółmi . :)
    Mój blog

    ReplyDelete
  23. Masz bardzo dużo racji :) Im jesteśmy starsi tym bardziej to dostrzegamy niż za dziecka.
    U mnie nowy post,zapraszam :)
    Jeżeli blog Ci się spodoba,zaobserwuj,ja Twój obserwuje :)
    http://by-oczii-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Świetny post! A te lampeczki, ojejkuu,muszę takie mieć i powiesić sobie nad łóżkiem *o*

    http://volusequat.blogspot.com/

    ReplyDelete
  25. Masz dużoo racijj ;) Pozdrawiam . Co powiesz na współną obs? ;)
    http://tulipan4212.blogspot.com/

    ReplyDelete
  26. Świetny post! A te lampeczki, ojejkuu,muszę takie mieć i powiesić sobie nad łóżkiem *o*

    http://volusequat.blogspot.com/

    ReplyDelete
  27. Temat zupełni trafiony na ten okres czasu. W zupełności się z tobą zgodzę. Rzeczy materialne nie zastąpią duchowych. Święta mamy właśnie przeżyć emocjonalnie, a nie skupiając się na prezentach itd. Niestety czasami to ma większą wartość dla nas. Oby jak najszybciej to każdy zajważył i odbierał święta w taki sposób jaki powinien ;)

    mojswiat-omnie.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Jak dla mnie najlepiej byłoby gdyby święta przestały być takie komercyjne, bo te wszystkie reklamy drogich prezentów itd. to już lekka przesada, bo w świętach liczy się miłość i dobre serce dla drugiego człowieka, a nie najdroższy prezent jaki mogliśmy znaleźć w sklepie.

    Sometimes my-klik!

    ReplyDelete
  29. Faktycznie... Ja staram się ją odzyskiwać :-)
    imbirkowy-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  30. Święta to magiczny czas, na przemyślenia, na spędzenie czasu z rodziną nieważne jak ważne z kim.Choć jednak jeśli ma się przy sobie ukochanych ludzi, to chcę się pezug9tować im jak najlepsze święta. W moim środowisku jest już magia świąt. W mojej szkole, w radiowęźle już od listopada leciały kolędy ��

    ReplyDelete
  31. Święta to czas przemyśleń, zmian w naszym życiu na lepsze i spędzanie czasu z bliskim, nieważne jak ważne z kim. Jednak jeśli mamy przy sobie tych najukochańczych ludzi to chcemy im zapewnić to co najlepsze i wtedy zaczyna się swiateczna gorączka.W moim środowiska już od dawna panuje świąteczny nastrój np. W szkolnym radiowęźle już od połowy listopad lecą kolędy

    ReplyDelete
  32. Wszystko zależy od nas samych. Ja lubię oba aspekty: czas na refleksję oraz zapach piernika. Niestety świat przed świętami nie zwalnia, a obowiązków tylko przybywa, więc nie wszyscy mają możliwość podumać przed wigilią.
    www.nieobliczalna.pl

    ReplyDelete
  33. super post pełny przemyśleń i dobrych rad SUPER

    ReplyDelete
  34. Nie no masz racje, super przemyślenia, i faktycznie tak jest:)
    Wszystko zalezy od tego jak to postrzegamy:)
    buziaki
    lovletix-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  35. Taka jest prawda, że święta co roku są takie same, tylko to my się starzejemy. Mamy więcej spraw i problemów, co odciąga naszą uwagę. Jak byliśmy dziećmi to czekaliśmy na pierwszą gwiazdkę, mikołaja, prezenty, rodzinę.. bo nie dostrzegaliśmy prawdziwego życia, które toczyło się wokół nas, które znali już wtedy nasi rodzice.

    ReplyDelete
  36. Dobrze napisane, podpisuję się pod tym wszystkim:/ Szkoda, że z roku na rok święta tracą swój niespotykany urok.
    Pozdrawiam,
    http://falkoosiak.blogspot.com/

    ReplyDelete
  37. Ja tam czuję magię świąt ^^
    Spędzam czas z rodziną, rozmawiamy przy stole i śmiejemy się, mamy tak dużo czasu jak rzadko kiedy w ciągu roku i możemy spokojnie, bez pośpiechu porozmawiać i pośpiewać kolędy. Lubię ten czas.
    Pozdrawiam~

    http://jakpieszkotem-amozeniekoniecznie.blogspot.com/

    ReplyDelete
  38. Zgadzam się z Twoim postem w 100% aczkolwiek u mnie w domu staramy się aby ta magia świąt jednak przetrwała, co bardzo mnie cieszy. Śpiewamy kolędy,dzielimy się opłatkiem i po prostu rozmawiamy przy świątecznym stole co dla mnie jest typową "magią świąt"

    Pozdrawiam,
    D. z www.little-crazy-dreams.blogspot.com

    ReplyDelete
  39. Według mnie święta są również okazją, aby pogodzić się z innymi. Z wiekiem inaczej patrzymy na ten dzień. Będąc dzieckiem cieszyliśmy się ze wszystkiego i z niecierpliwością czekaliśmy na święta. Będąc już starszym, trzeba myśleć nad przygotowaniem potraw, kupieniem prezentów i innych rzeczy. Oczywiście to jest moje zdanie i każdy może uważać inaczej ;)
    http://girl-in-your-world.blogspot.com/

    ReplyDelete
  40. Ja właśnie tak mam. Kiedyś Święta to był dla mnie magiczny czas. Teraz to nie to samo. Jakoś mniej odczuwam magię świąt. Twój post pomógł mi bardzo ;) Dziękuję

    www.byzuza.blogspot.com

    ReplyDelete
  41. Świetnie to ujęłaś, muszę przyznać, ze post zmusza do refleksji :)
    monsv.blogspot.com

    ReplyDelete
  42. Jak zwykle post jest ekstra !! Zapraszam was wszystkich na mojego bloga na nowy post http://yourfallsky.blogspot.com/ oraz na mój kanał na vlogmasy codziennie nowe filmiki !! https://www.youtube.com/channel/UCErQsib9wG9Nmo_wVzBfYXQ Za wszystkie komentarze obserwacje dziękuje , oraz odwdzięczę się tym samym !

    ReplyDelete
  43. Masz rację.. jeśli chodzi o prezenty, to warto podkreślić, z coraz więcej młodszych dzieciaków nawet nie wie o co chodzi z tym świętem i czekają tylko na masę prezentów.. tak wychowują nas media ;)

    ReplyDelete
  44. Bardzo ładne zdjęcia z lampkami :)
    Moim zdaniem dzisiejsze święta nie są takie jak kiedyś większość obchodzi ale nie z uciechą po porostu obchodzi bo są i tyle :)
    http://roksanablogg.blogspot.com/2015/12/ulubiency-miesiaca1.html

    ReplyDelete
  45. W pełni się z Tobą zgadzam. Ja osobiście nie lubię tego wszechogarniającego kiczu. Powinno kłaść się nacisk na dobre przeżycie Adwentu. Wtedy święta będą właściwie przeżyte i na swój sposób magiczne :).

    Zapraszam na mój nowy blog z opowiadaniem, pojawił się dziś I rozdział --> http://far-away-from-normality.blogspot.com/ . Będzie mi niezmiernie miło, gdy przeczytasz i skomentujesz :)).

    ReplyDelete
  46. Masz absolutną rację! Przepiękne zdjęcia!

    ReplyDelete
  47. Święta zawsze były czymś wyjątkowym dla mnie. Jednak z czasem wszystko się zmieniło ponieważ przy wigilijnym stole coraz mniej ludzi i magia zaczyna wygasac...

    ReplyDelete
  48. Zdecydowanie tej magii jest jakby mniej. Ale jeśli chodzi o mnie to dlatego że bardzo dużo się zmieniło w mojej rodzinie. Zaczęłam dostrzegać wady. I prześladuje mnie strach przed tym że święta znów potrwają tylko chwilę i przez kolejne pół roku się nie zobaczymy aż do kolejnych świąt. Nie jestem też dzieckiem i nie czekam już tylko na otwarcie prezentów i to spotkanie. Zaczynam być odpowiedzialna za przygotowanie tej atmosfery co samo w sobie jest uciążliwe i nie pozwala się tak po prostu cieszyć.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    http://kociepelko.blogspot.com/2015/12/oliver-quin-molly-hooper-efie-trinket.html

    ReplyDelete
  49. Ja czekam na śnieg - gdy jest śnieg, czuję magię świąt. Wyjątkowy post :)

    High Five!
    ----------> http://fridayp.blogspot.com/

    ReplyDelete
  50. Post daje bardzo dużo do myślenia! :)
    http://olechpatrycja.blogspot.com/2015/12/a-new-beginning.html <----- Zapraszam do mnie ;)

    ReplyDelete
  51. Masz rację - wszyscy zamiast skupić się na najważniejszej rzeczy - narodzinach Jezusa myślą o tym, jak ubrać choinkę (nie zastanawiając się dlaczego w ogóle ją się ubiera), co na siebie ubrać i gonią po sklepach w poszukiwaniach prezentów. Jak byliśmy mali mieliśmy te wszystkie rzeczy gdzieś a magię tworzył zapach jedzenia dochodzący z kuchni i śnieg za oknem. To była nasza magia świąt.

    http://photos-fashion-books.blogspot.com

    ReplyDelete
  52. Kurcze.. też chcę takie lampki. Po lampkach najbardziej magię świąt się czuje :3
    Musze u siebie takie powiesić ;)

    ReplyDelete
  53. No i dlatego lubię święta w moim domu, bo mają one magiczną atmosferę. Nie ma tego przedświątecznego szału, bitwy o karpia i prześcigania się z sąsiadem o najlepszą dekorację domu. JEst to okazja do spotkania z bliższą i dalszą rodziną, a że mam dość zgraną rodzinę, to jest to czyats przyjemność :)

    ReplyDelete
  54. Zgadzam się z Tobą w 100%! niestety wiele osób tak ma, patrzy tam gdzie nie powinno - a szkoda!
    http://newlifeeasier.blogspot.com/

    ReplyDelete
  55. zgadzam się z tobą w 1000%. Dużo moich znajomych myśli o świętach jak o okazji do wzbogacenia się, bo oni zazwyczaj zamiast prezentów dostają pieniądze.
    Ja uwielbiam święta nie za to, że dostaję prezenty, tylko dlatego, że cała rodzina się spotyka.
    Ps. Może to nie związane z wpisem, ale uwielbiam z moim rodzeństwem i resztą rodziny ubierać choinkę.
    http://akilegna-kib.blogspot.com/2015/12/with-family-best-comes-out-in-pictures.html
    zapraszam

    ReplyDelete
  56. Masz rację! Zgadzam się! :)
    http://lifee-friends.blogspot.com

    ReplyDelete
  57. Zgadzam się w 100% to nie światełka i choinki tworzą Święta ale ludzie - radość i wspólnie spędzony czas. Taki ciepły...

    ReplyDelete
  58. Świetny post!
    www.nessperfection.blogspot.com

    ReplyDelete
  59. My-ludzie-powinniśmy w święta skupić sie na rodzinie i na tej magii a nie narzekać że świąt nie da sie juz czuc

    NOWY POST-Official Patty ! :)

    ReplyDelete
  60. Własnie często zapominamy czego dotyczy te spotkanie. Nie dostrzegamy tych mniejszy, ale zarówno ważnych rzeczy. Teraz nie 'podniecają' mnie święta jak byłam dużo młodsza haha! Mój Blog - klik

    ReplyDelete
  61. Ten post daje dużo do myślenia. Myślę że masz racje, zatracamy się w tym całym szale zakupowym w poszukiwaniu prezentów zamiast zastanowić się nad sobą.. Pięknie napisane. Cudowne zdjęcia :*
    Pozdrawiam
    wkomenda.blogspot.com

    ReplyDelete
  62. najlepsze prezenty ukryte są w sercach :)

    ReplyDelete
  63. I to jest prawda! Ostatnio moja mama opowiadała o świętach swoich to aż jej zazdrościłam. Tego wszystkiego. Aktualne święta to takie prezenty i Kevin i kolejny 2-3 dni szybko mijają. A cieszymy się nimi ponieważ mamy wolne od szkoły.
    Lubię twój blog i będę wpadać to częściej :)
    ania-grabowskaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  64. zgadzam się z Tobą w 100%. w święta najważniejsze jest to, aby spędzić je z najbliższymi, a nie to czy dostaniemy prezenty i najemy się do syta, jednak niestety, ludzie tego nie widzą.
    poza tym, bardzo ładna pościel, mam identyczną, hah. :)
    http://berry-lifestyle.blogspot.be/2015/12/berry-bloguje-idealne-poranki.html

    ReplyDelete
  65. Ja jestem teraz dużo szcześliwsza niż w dzieciństwie i dużo bardziej cieszę się na święta niż jak byłam dzieckiem uzależnionym od rodziców :) Buziak :*

    ReplyDelete
  66. zgadzam się :) Bardzo mądry post. Święta to przede wszystkim czas z najbliższymi. Nie prezenty, wolne tylko czas, który mamy wykorzystać aby wspólnie z rodziną cieszyć się z narodzenia chrystusa :)
    Zapraszam!
    Kanał na yt: Gabriellevlog
    Blog: gabrielle-fashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  67. wszystko co napisałas to prawda:), niestety niektórym zależy tylko na rzeczach materialnych:C
    zapraszam do mnie http://xxwiczkax.blogspot.com/

    ReplyDelete
  68. A ja nadal czuję tą magię, być moze w innych domach jest jej mniej, ale to tylko od nas zalezy jak spędzimy swieta :)/Karolina

    ReplyDelete
  69. Ja wgl nie czuję tych świąt, gdyby spadł śnieg było by o wiele inaczej :)
    Co prawda 2 dni temu spadł u mnie śnieg, było go nawet sporo ale co z tego że było ciepło i stopniał :)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie
    http://malwinabeczek.blogspot.com/
    Blog się spodoba? Zaobserwuj!

    ReplyDelete
  70. Gdy byliśmy młodsi, łatwiej było dostrzec tę magię, cieszyć się z drobnostek. Teraz większość osób traktuje święta jak chwilę wolnego od pracy czy szkoły. Niestety...

    ReplyDelete
  71. Fajny blog zapraszam do siebie
    zyyybra.blogspot.com

    ReplyDelete
  72. Musze przyznać ze trafiłaś w dziesiatke :)
    od dawna zastanawialam sie dlaczego nie czuję już tej magii. Szukałam winy w tym, że za mało udekorowałam z rodzicami dom, za mało kolęd śpiwamy, za mało ciast robimy (hehe). Szczerze mówiąc otworzyłać mi oczy tym postem :).
    Napisałam o tym samym jednak, przy twoim poście mój się kurczy (hehh)
    Dziękuje :) może dizęki tobie znowu poczuję magię świąt :D
    (troche się rozpisałam :P)

    http://cherryblog1.blogspot.com/

    ReplyDelete
  73. W sumie racja! Szkoda tylko ze teraz juz nie ma śniegu, bo święta ze śniegiem to jednak>>>

    ReplyDelete
  74. W 100 procentach podzielam opinie :) Pozdrawiam

    ReplyDelete
  75. Masz absolutną rację i w pełni się z Tobą zgadzam. Materialność dzisiejszego świata wręcz mnie przygniata. Część osób zupełnie zapomina o tym, że świętujemy narodziny Chrystusa, a nie czekamy na nowego iphone'a. Dobrze, że istnieją takie blogi jak ten, w których pisze się nie tylko o nowych ciuchach, które zdobyliśmy na świątecznych wyprzedażach. Mam też nadzieję, że ten post trafi do serc innych.
    Pozdrawiam i życzę miłych, radosnych i spokojnych świąt,
    Miss Grayhall
    http://grayhalls-imagination.blogspot.com/

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację.