12/26/2015

WSTAŃ, POPRAW KORONĘ I IDŹ DALEJ

Był sobie pewien starzec, którego bardzo intrygowały góry. Marzył by przed śmiercią zdobyć szczyt. Wiedział, że, aby osiągnąć sukces będzie zmuszony do długich treningów, samozaparcia, poświęcenia czasu oraz wewnętrznej walki z własnymi słabościami. Był świadomy tego, że ten sport zmusza do wysiłku i zmęczenia. Mimo to stanął na  starcie...

Na początku było łatwo. Wiedział po co i gdzie idzie. Nic innego, poza osiągnięciem celu się dla niego nie liczyło. Droga była wyrównana i w miarę prosta. Mógł swobodnie się poruszać. Jednak z czasem ziemia stawała się coraz bardziej urwista, ale nie przejęło go to za bardzo. Szedł dalej. Po kilku godzinach marszu zaczął odczuwać zmęczenie i zauważył, że bolą go nogi, starość dawała się we znaki. Zatrzymał się. Przystanął. Pochylił się do przodu i próbował złapać oddech. W jego głowie plątało się milion sprzecznych myśli ' Czy dam radę? Czy to ma sens? Warunki stają się coraz cięższe... Chyba nie dam rady... Nie! Muszę tam iść! Pójdę! Dojdę! Ale co jeśli...? ' Nie chcąc się dłużej nad tym zastanawiać wstał i szedł dalej. Ale po jakimś czasie zauważył pod swoimi stopami kamienie 'Dam radę! Jeszcze tylko kawałek...' powtarzał w myślach stawiając kolejne kroki. Wyobrażał sobie piękne widoki ze szczytu i to dodawało mu nadziei i otuchy. Musiał rozmarzyć się zbyt bardzo, ponieważ przewrócił się i rozciął sobie kamieniem nogę, z której zaczęła sączyć się krew. Nie był już pewien, czy warto się tak poświęcać tylko po to, by podziwiać góry z innej perspektywy. Ponad to zaczął padać deszcz. Wszystkie napotkane przeciwności sprawiły, że przestał wierzyć w wygraną. Czuł się zmęczony i bezradny. Ale chociaż ciało odmawiało mu posłuszeństwa- wstał i szedł. Okazało się, że szczyt był tuż za zakrętem. Udało się! Osiągnął swój życiowy cel!

Nasze życie jest właśnie jak taka wspinaczka górska. Każdy z nas rodzi się z czystym kontem i zaczyna od zera. Wszyscy mamy w życiu równe szanse i w pewnym stopniu jesteśmy tacy sami, dopiero później, sami, indywidualnie wpływamy na to, jakie będziemy chcieli osiągnąć cele i jak potoczy się nasza ziemska historia. Jesteśmy królami swojego życia. Każdy człowiek urodził się po to, by wprowadzić cząstkę siebie, swoje „pięć groszy” do świata. Nawet po naszej śmierci zostanie po nas coś, co utknie w pamięci innych. Nie jesteśmy bez wartości, każdy ma coś ważnego do przekazania i nawet, jeżeli człowiek umrze, te rzeczy będą podawane dalej kolejnym pokoleniom. 

Życie polega na ciągłym dążeniu do sukcesu, ale droga do niego nie jest wcale łatwa, ani prosta. Zdarza się, że jest długa, kręta i stroma, jak góra, na którą wspinał się starzec. W życiu,  napotykamy różne przeciwności, które nie pozwalają zwyciężać. Czasem ponosimy porażki. Są one nieodłączną częścią istnienia. Nic nigdy nie będzie idealne i zawsze znajdzie się coś, co stanie nam na przeszkodzie. Czasem pod nimi upadniemy i będzie nam się wydawało, że dalsza wędrówka nie ma sensu, że lepiej jest się poddać. Otóż nie! Tyle razy, ile upadniemy musimy się podnieść, poprawić koronę i po prostu iść dalej. Nie patrzeć w tył, na przeszłość i dalszym ciągu robić swoje. Człowiek nie jest stworzony do klęski. Człowieka można zniszczyć, ale nie pokonać. Zamiast się zniechęcać powinniśmy wytrwale realizować swoje zamierzenia i dążyć do wyznaczonego celu. W czasie pielgrzymki do spełnienia i szczęścia w naszej głowie pojawi się wiele różnych myśli i wątpliwości. Tylko od nas zależy, czy pójdziemy dalej, czy zawrócimy, ale... Nigdy nie wiemy, czy szczyt nie czai się za rogiem i jest całkiem na wyciągnięcie ręki. Może okazać się, że zrezygnowaliśmy chwilę przed metą.
CO O TYM MYŚLICIE?








W ostatnim czasie dostałam od firmy Dresslink.com bardzo uroczy plecaczek. Jednak, jest on taki ładny tylko na pierwszy rzut oka. W rzeczywistości jest trochę gorszej jakości. Bardzo szybko się pruje. Już w pierwszy dzień, w którym wzięłam go do szkoły wyrwał mi się uchwyt, w kilka następnych ramiączko. Myślę, że nadaje się on ewentualnie do przechowywania kilku, lekkich rzeczy, bo do książek na prawdę nie polecam! Jeszcze nigdy nie zawiodłam się na tej firmie, ale tym razem nie mogę wyrazić pozytywnej opinii.

| PŁASZCZ- CROPP | SZAL- SINSAY | SPODNIE- H&M | BUTY- CCC |

76 comments:

  1. Serio super napisane, zgadzam się z tobą. Każdy na swojej drodze spotyka jakieś przeszkody jednak należy iść dalej i chociaż próbować :) Śliczny plecaczek, szkoda, że jego jakość nie jest zbyt dobra bo już myślałam, że zamówię sobie taki do szkoły :c
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    ReplyDelete
  2. Idealnie napisane. Zgadzam się z Tobą! Wiele razy rezygnowałam, bo nie dam rady, bo nie mam siły. Po Twoim poście już nigdy tak nie zrobię :) pozdrawiam!
    https://dziewczyna w czarnym kapeluszu.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Masz rację, nienależy się nigdy poddawać tylko iść ciągle dalej. Super post! :)
    Kiwnęłam, zapraszam do siebie: carrieblogg.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Jak pieknie to napisałaś! Zgadzam sie. Pomimo że czasami spotkamy coś smutnego na drodze to musimy iść dalej! Piekne zdjecia ❤

    http://neverstopdreaminggg.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Dobrze to ujęłaś Kingo. Każdy ma równe szanse w tym, w czym się czuje dobrze.

    Ładny z Ciebie rudzielec :*

    ReplyDelete
  6. Masz racje, każdy z nas na początku stoi u podnóża gór. Gór na które się wspina i tylko od niego zależy na jakim etapie się zatrzyma. Tylko od niego zależy czy wejdzie na swój szczyt.
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    ReplyDelete
  7. Masz zupełną rację! Czasem może się okazać, że nasz cel był zaraz za zakrętem ;)

    toofussy.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Bardzo podoba mi się, że na początku dajesz takie historie, by lepiej sobie to wszystko wyobrazić :) Zgadzam się z tobą, nie warto się poddawać, zwłaszcza, że możemy być bardzo blisko sukcesu.


    Śliczne zdjęcia! :OO

    ReplyDelete
  9. Mam na ten temat trochę inne zdanie :)
    Widać, że plecak w środku jest niezbyt ładnie wykończony :)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Fajnie to sformułowałaś :) Świetny post i motywujący tytuł!
    Pozdrawiam berrythere.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Dobrze napisane, zgadzam sie z tobą każdy z nas na pewno cos spotkał smutnego na drodze, lae najwazniejsze jest to zeby isc dalej.

    http://moniqa-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Bardzo ładnie to sformułowałaś, genialne zdjecia!! Piekny szal i kurteczka <3
    Dziekuje za komentarz u mnie :*
    Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  13. Ładne zdjęcia. Cudowne masz włosy. :D
    Zapraszam do siebie. ♥
    Jak mój blog Ci się spodoba, to zapraszam do dołączenia do grona moich obserwujących. ♥
    Blog - KLIK

    ReplyDelete
  14. świetny post cudne zdjecia pozdrawiam :)
    lina-lina8.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Na początek chciałabym powiedzieć że bardzo fotogenicznie wychodzisz na zdjęcia oprócz tego masz ładny makijaż .
    Bardzo ciekawy post :)
    http://roksanablogg.blogspot.com/2015/12/za-co-lubie-swieta_20.html

    ReplyDelete
  16. Bez dwóch zdań popieram Twoje zdanie. Nie możemy rezygnować z celów tylko dlatego, że podczas dążenia do nich jest ciężko :)

    Zapraszam do mnie
    http://krawczyk-natalia.blogspot.de/

    ReplyDelete
  17. Ja gdy mam chwile słabości myślę sobie, że jest to najgorszy moment na rezygnacje, bo przecież jestem tak blisko. :)

    Sometimes my-klik!

    ReplyDelete
  18. Ja zawsze staram się dążyć do celu, chociaż nie jest wcale łatwo :/ musimy się podnieść i biec dalej! Piękne zdjęcia:)

    ReplyDelete
  19. Pięknie napisane! Kiedy upadniemy trzeba wyciągnąć wnioski i iść dalej!

    High Five? :)
    http://fridayp.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Zupełnie się z tobą zgodzę! Historia starca była pouczająca.
    Śliczne zdjęcia!
    Zapraszam do mnie - klik ♥

    ReplyDelete
  21. Jejku, mega mądre słowa i świetny temat poruszyłaś! :)
    Masz baardzo ładnego bloga, i p.s. masz świetne włosy :D
    Wpadniesz? Zapraszam, nowy post! :)))

    http://z-pasja-do-fotografii.blogspot.com/2015/12/magia-swiat.html

    ReplyDelete
  22. Fajnie że napisałaś o tym plecaku, bo myślałam nad jego kupnem. Masz śliczne włosy!

    ReplyDelete
  23. ładne zdjęcia i śliczny plecak! bardzo mi się spodobał!

    http://by-aleksandraa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Świetnie napisane, bardzo mądrze. Zgadzam się z Tobą.

    mój blog: tuczarniamotyli.blogspot.com
    zapraszam do akcji dla blogerów bez weny:
    https://www.facebook.com/groups/1671053429779298/1671208533097121

    ReplyDelete
  25. Oczywiście świetnie napisane :)
    Ładna stylizacja, kocham te szale w kratę ♥

    http://natalciag.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. Super zdjęcia!
    Masz piękną twarz i mega bloga!
    Będę wpadać częściej!
    Zapraszam do mnie daffash.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. Mądrze napisane, daje do myślenia. Mam praktycznie takie samo zdanie jak ty.
    Śliczne zdjęcia! Zastanawiam się, czy nie są robione, tam gdzie ja mieszkam xD Wygląda to identycznie...

    mojfioletowykacik.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Bardzo fajny post :) Mądry temat, dobrze opisany i ładne zdjęcia :)
    http://ibaginska.blogspot.com/

    ReplyDelete
  29. Genialny post jak zwykle z resztą. Uwielbiam czytać twoje przemyślenia! Śliczne zdjęcia i masz super kolor włosów ;*

    martynakrysinska.blogspot.com

    ReplyDelete
  30. piękne zdjęcia.Masz rację,każdy na swojej drodze zawsze spotka jakieś przeszkody,ale ważne jest by się nie poddawać :D
    http://julietestyle.blogspot.com/

    ReplyDelete
  31. zgadzam się w 100% z tym co napisałaś, ja właśnie kieruję się mantrą ' upadłeś powstań popraw koronę i idź dalej' ;)

    ReplyDelete
  32. Cudownie to napisałaś! Naprawdę daje dużo do myślenia. Sesja jest równie piękna :)
    Twój blog mnie zaintrygował, więc zostawiam obserwację :)
    Zapraszam do siebie: http://mchakatomatumaini.blogspot.com/

    ReplyDelete
  33. Masz racje trzeba próbować iść dalej --> bardzo motywujące zostałaś wpisana na moją prywatną liste internetowych motywatorek ;)
    http://life-patuu.blogspot.com

    ReplyDelete
  34. plecaczek wygląda bardzo ładnie, ale takiej aż "jakości"? - masakra!
    locastrica.blogspot.com/

    ReplyDelete
  35. Bardzo ładnie wychodzisz na zdjęciach :) Zapraszam na mój. Choć przedwczoraj zaczęłam go pisać z moją przyjaciółką, przyda nam się bardzo twoje wsparcie :) http://angelakasia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  36. Bardzo ładnie wychodzisz na zdjęciach :) Chociaż my piszemy od przedwczoraj bloga ja i moja przyjaciółka. Przyda nam się twoje wsparcie <3 http://angelakasia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  37. Całkowicie zgadzam się z porównaniem naszego życia do wspinaczki górskiej. Super wprowadzenie do postu historyjką. Pomimo wielu przeciwności musimy iść dalej i wierzyć, że się nam uda!
    Piękne zdjęcia ♥ Szkoda, że zawiodłaś się na plecaczku :(

    http://natasiak.blogspot.com/

    ReplyDelete
  38. Widziałam wpis na fb, jestem zainteresowana wspólną obserwacją. Zaczynam, liczę na rewanż<3

    http://neverwithoutglasses.blogspot.com/

    ReplyDelete
  39. Zgadzam się z tobą ♥ Trzeba pokonywać wszystkie przeszkody.
    ✿Jestem Folta - kliik✿

    ReplyDelete
  40. Dobre porównanie życia do wspinaczki górskiej, według mnie im więcej zaliczymy porażek tym będziemy silniejsi a nasz przyszły sukces bardziej spektakularny :) ps. ślicznie wyszłaś na zdjęciach
    blog Przygody-Mileny.blogspot.com

    ReplyDelete
  41. Aż nie wierzę,że przeczytałam całe. Mądrze napisane. Choć w życiu nie jest nigdy prosto to trzeba jednak wierzyć w to,że nam się uda i jak upadamy to powinniśmy się podnieść i iść dalej:)
    obserwuje

    sushi-natka.blogspot.com

    ReplyDelete
  42. Świetnie wyglądasz. :-) Masz rację, trzeba iść do przodu i pokonywać przeszkody i słabości. :-)

    Pozdrawiam i obserwuję!

    ReplyDelete
  43. Świetnie napisane. Życie leży w naszych rękach. Nie warto się poddawać, lecz niestety czasami już nie ma się siły pokonać przeszkody, którą napotkaliśmy i rezygnujemy, a potem jesteśmy na siebie za to źli, bo jest jeszcze gorzej. Najlepiej iść do przodu gdy ma się kogoś obok :)

    http://magdalenblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  44. Cudne przesłanie *.* masz rację w 100% nie wolno się poddawać :)
    http://pacixon.blogspot.com/

    ReplyDelete
  45. Trafiłam tu przez przypadek i wiem ze zostane na dłużej :). Masz cudowne przesłanie i wyglądasz przepięknie. Świetnie piszesz już Cię uwielbiam.
    cottonon.pl

    ReplyDelete
  46. To prawda. Świetnie wyglądasz, ale włosy chyba farbowane, ugh :")
    http://changeoursluck.blogspot.com/

    ReplyDelete
  47. Bardzo ładne zdjęcia i mnóstwo jest prawdy w tym co opisałaś. Bardzo podobał mi się ten tekst na początku. Trochę taka alegoria idealnie opisująca ludzkie życie. Bo kurde, kazdy z nas się gdzieś wspina. Niekoniecznie po górach, ale zawsze na szczyty. Dążymy do tego, aby coś w życiu osiągnąć, chcemy być kimś, chcemy coś znaczyć, chcemy żeby nas zapamiętali. I przerażające jest to, jak szybko człowiek się poddaje. Nie ma nic gorszego od faktu, że ktoś był tak blisko celu i dał sobie spokój. Przecież... zwycięstwo może być tuż za rogiem... A przeciwności? Każdy jakieś ma, nie warto się poddawać i ograniczać. Wiem, że łatwo się pisze a o wiele trudniej jest to zrobić, ale czasami trzeba się zdeterminować i iść swoją drogą. Zaczęłam ćwiczyć, jest ciężko, czasami naprawdę się nie chce, ale idę w zaparte i ćwiczę, bo wiem, że efekt będzie świetny jeśli tylko dam z siebie 100% i nie zwątpię. Oby siła mnie nie opuszczała. I oby nie opuszczała innych, nie ważne jakie szczyty chcą zdobywać.


    Jeśli masz ochotę na miłą lekturę to zapraszam do mnie:)
    http://somethingdiffernet-imagine.blogspot.com/

    ReplyDelete
  48. Zaciekawiłaś mnie opowiadaniem o starcu jak i całą notą. Kiedy przeczytałam tytuł posta myślałam, że napisałaś zupełnie o czymś innym. Ale miło mnie zaskoczyłaś. Jest to post godny podziwu. Ja nie mam aż takiej zdolności do pisania, ale chociaż mogę przeczytać tekst osoby, która taka zdolność ma. Życzę ci abyś cały czas dążyła do wyznaczonego celu i abyś rozwijała swoje pasje :) Mój Blog - klik

    ReplyDelete
  49. Stylizacja jak i zdjęcia śliczne!
    Opowiadanie też super!

    http://przecinekkropkaa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  50. Tak, plecak z Dresslink wydaje się uroczy c:
    Mi się podoba. Szkoda że tak jak mówisz nie jest zbyt dobrej jakości..
    Nowy wygląd bloga jest bardzo ładny :))
    I śliczne zdjęcia!
    http://tuniemanicciekawego.blogspot.com/

    ReplyDelete
  51. Świetne zdjęcia i super opowiadanie!!!
    Obsrwuje :)
    Zapraszam: xpaskudax.blogspot.com

    ReplyDelete
  52. Podoba mi się porównanie naszego życia do wspinaczki górskiej :). Śliczne zdjęcia, kliknęłam. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    ReplyDelete
  53. Zgadzam się z tv w 100%
    Mądrze piszesz. Śliczne zdjęcia
    http://nexia00.blogspot.com/2015/12/2-swieta-swieta-i-po-swietach.html?m=1

    ReplyDelete
  54. Miło się to czytało. Zgadzam się bez dwóch zdań z Tobą, bardzo podoba mi się tytuł który od razu zachęcił mnie do czytania.
    Pozdrawiam,
    http://ankakielczewska.blogspot.com/

    ReplyDelete
  55. Zgadzam się z Tobą. Człowiek nie powinien zawracać, choćby nie wiem jak było trudno.

    Zapraszam:

    xxmeand.blogspot.com

    ReplyDelete
  56. Mega zdjęcia :D obserwuje i zapraszam do siebie ;D http://julll-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  57. Muszę przyznać, że jak na tak młoda osobę bardzo madrze piszesz! I jak najbardziej zgadzam się z twoja wypowiedzia! Bardzo ciekawe porównanie z ta spinaczka górska:) pozdrawiam

    ReplyDelete
  58. Chciałam Cię poinformować, że nominuję Cię do LBA.
    http://akilegna-kib.blogspot.com/2015/12/thanks-for-award-lba.html
    Zapraszam.

    ReplyDelete
  59. Naprawdę motywujący post (z którym całkowicie się zgadzam :D). A ta historia z początku jest po prostu piękna ;)

    adgam.blogspot.com

    ReplyDelete
  60. Jak zawsze piekne zdjęcia <3 ! Jesteś bardzo fotogeniczna! Post daje do myslenia! Brawo! Zapraszam do mnie jesli znajdziesz chwilkę :)
    http://sheerblog01.blogspot.com/

    ReplyDelete
  61. Fajnie piszesz! Piękny kolor włosów
    Zapraszam
    Mój Blog - klik♥

    ReplyDelete
  62. Zgadzam się z tobą! Mądrze napisane :) Każdego w życiu spotykają przeszkody i nie ma ludzi, którzy mają wszystko perf. Ale trzeba wstać i ruszyć dalej :)
    flvcko.blogspot.com

    ReplyDelete
  63. Najważniejsze to wierzyć w siebie :)

    ReplyDelete
  64. Pięknie napisany post :)) Masz zupełną rację - nie powinniśmy się nigdy poddawać. Zawsze na drodze pojawią się trudności, ale nie może to być wymówką do tego, żeby się poddać.
    Szkoda, że plecaczek okazał się być złej jakości :/
    Uczciwie kliknęłam :)
    justsayhei.blogspot.com

    ReplyDelete
  65. Racja!
    Wiara w siebie to podstawa.
    Masz taki piękny kolor włosów :) Zdjęcia śliczne i na 100% tu jeszcze zagladne :)

    Zapraszam również do mojego małego kawałka internetu

    ReplyDelete
  66. To post warty uwagi! Jest naprawdę świetny. Jestem osobą, której trochę brakuje wiary w siebie, dlatego też uwielbiam takie posty! Zawsze podnoszą mnie na duchu!Dodatkowo masz uroczy uśmiech. Zdjęcia śliczne, pozdrawiam :)
    http://greenskycalms.blogspot.com/

    ReplyDelete
  67. Ładne zdjęcia:)


    http://sisterschannelfashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  68. chciałabym umieć tak to wyrazić jak ty. Daje do myślenia.

    mój blog, hooneyyy

    ReplyDelete
  69. Widziałem Twój post na innym blogu, więc napisze to samo co tam. Post bardzo motywujący i treściwy. Słuszna lekcja dla nas wszystkich by iść do przodu, rozwijać się i stawiać czoła przeciwnością. Jest to w pewnym sensie esencja życia :) /Mikołaj

    Dwie Perspektywy Blog

    ReplyDelete
  70. Cudowny wpis, zdjęcia świetne! :)
    Karolina http://karolinaprzybyl.blogspot.com/

    ReplyDelete
  71. Oj tak, jak najbardziej się zgadzam z tym postem. Życie stawia nam na drodze wiele przeszkód i trudności, ale najważniejsze to iść dalej, pomimo porażek i uczyć się na własnych błędach. Świetne zdjęcia!

    http://czuprynqa.blogspot.com/

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację.