1/02/2016

JAK WYTRWAĆ W POSTANOWIENIACH NOWOROCZNYCH?


Ostatni dzień grudnia i pierwszy dzień stycznia to szczególny moment do refleksji, wielkich podsumowań, rozliczenia ze sobą i zastanowienia nad swoim życiem. Co udało nam się osiągnąć? Co chcielibyśmy kontynuować, a co porzucić? Do czego chcemy dążyć? Jakie mamy cele? Co chcemy zmienić? W efekcie takich rozmyślań powstają nasze postanowienia noworoczne. Niestety, każdego roku ma miejsce ta sama dołująca sytuacja. Dotrzymujemy ich przez pierwsze dwa- trzy miesiące. Później poddajemy się i porzucamy je. Dlaczego tak się dzieje? Czym jest to spowodowane? Ale przede wszystkim- Jak temu zaradzić? Jak wytrwać w postanowieniach? Jak wygrać rozpoczynający się rok?

Nie wyznaczajmy sobie zbyt wielu celów, ponieważ ich ilość może już na samym początku nas przygnieść i zniechęcić. Ustalmy priorytety.  Postanowień nie może być za dużo. Dwa, ewentualnie trzy to już duży sukces. Przecież lepiej jest cieszyć się ze spełnionych kilku, drobnych ambicji, niż wpadać w dołek po tym jak zrealizujemy tylko jedną z kilkunastu. Odpowiedzmy sobie zatem na pytania: Co będzie dla nas najistotniejsze w tym roku? Co na prawdę chcemy osiągnąć? Co możemy odpuścić? Co zmienić?

Spiszmy postanowienia wielkimi literami na kartce i powieśmy w widocznym miejscu. Zbadano, że ludzie, którzy notują swoje cele, marzenia czy zadania, łatwiej i szybciej osiągają sukces.Widocznie taka pisemna umowa ze sobą samym zobowiązuje. Ponad to, warto napisać do siebie list i zawrzeć w nim motywujące słowa i cytaty oraz ważne lekcje. Odczytujmy go w chwilach zwątpienia, by dodać sobie otuchy i chęci  do dalszego działania.

W wytrwaniu w postanowieniach pomoże nam silna wola, nad którą można ćwiczyć. Jak? Wystarczy wykonać codzienne czynności inaczej, niż jesteśmy do tego przyzwyczajeni, nie wybierać najprostszej drogi na skróty. Przejdźmy obok cukierni, nie wchodząc do niej, mimo, że mamy ogromną ochotę na ciastko. Spróbujmy nie uśmiechnąć się podczas oglądania śmiesznego programu w telewizji. Zjedzmy zupę lewą ręką. Nawet drobne powodzenie sprawi, że nasza silna wola znacznie się wzmocni.

W chwilach niepewności i chęci zrezygnowania, wizualizujmy swoje cele. Mając przed oczyma to, co chcemy osiągnąć dojdziemy do wniosku, że warto się o to starać. 

Nagradzajmy się za każdy drobny sukces. Dzięki temu poczujemy, że nasz cel już w pewnym stopniu został przez nas osiągnięty oraz, że jesteśmy na dobrej drodze, by go ostatecznie osiągnąć. Wzmocni to naszą ambicję, silną wolę i chęć do zdobycia wyznaczonego szczytu!







Na końcu chciałabym zaprosić Was na stronkę CHOiES. Dawno tutaj o niej nie pisałam, też dawno tam nie zaglądałam. Muszę przyznać, że pojawiło się wiele ładnych rzeczy. Sprawdźcie sami!
(Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA POKLIKANIE)

79 comments:

  1. Świetny post, masz racje lepiej mniej postanowień, a ich spełnić. Fajna bluzka :)
    berrythere.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Ja mam swoje postanowienia i zamierzam w nich wytrwać tak jak ostatnio :)
    Poklikałam :*

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Jednym z moich postanowien jest aby dotrzymac tych postanowien. Ten post zmotywowal mnie do tego jeszcze bardziej! Dziekuje!!

    ReplyDelete
  4. dokładnie - ważne, żeby wszystko zapisać i jak najczęściej czytać! :)
    monsv.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Bardzo dobrze napisany post! Ja uczciwie przyznając nigdy nie dotrwałam w postanowieniach noworocznych, dlatego już ich zbytnio nie wymyślam tylko kilka. Jednak twój post jest ogromną motywacją, może w tym roku choć jakieś uda mi się zrealizować. Śliczne zdjęcia! :*
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    ReplyDelete
  6. Oooo nowy wygląd bloga :) Super to teraz wygląda, zawsze to jakaś zmiania :)
    Bardzo motywująca notka :)
    http://takpoprostuzyc.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Właśnie lepiej mieć mniej postanowień, a wszystkie je spełnić:) Taka lista jest bardzo pomocna, potwierdzam to na przykładzie swojej wakacyjnej listy celów.
    Genialne zdjęcia! <3

    Natasiak.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Ja mam kilka podtsnowień.
    Śliczne zdjęia
    Poklikane <3

    http://moniqa-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Fajne te rady 😘
    Lepiej mieć więcej takich "banalnych" postanowień niż postanawoać nwm co.
    Poklikane

    ReplyDelete
  10. Fajne te rady 😘
    Lepiej mieć więcej takich "banalnych" postanowień niż postanawoać nwm co.
    Poklikane

    ReplyDelete
  11. Dla mnie nowy rok nie oznacza, że naglę wypisuję sobie postanowienia noworoczne. Przez cały rok wyznaczam sobie cele na bieżąco i je realizuję a nie czekam do nowego roku. Dla mnie takie robienie postanowień noworocznych jest trochę przereklamowane. Nasze życie ciągle się zmienia i trzeba się do tego dostosować.

    ReplyDelete
  12. Ja i tak zawsze zapominam o postanowieniach :(
    http://dayeenmynewblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Uwielbiam Cię w BAIWS ! 💖❤️💋

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo! Dziękuję! Bardzo mi miło!
      Tak przy okazji... jutro będzie mój dzień. Zapraszam ;)

      Delete
  14. U mnie podobny post, więc zapraszam : Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  15. Super post :) co prawda ja nie mam postanowień, ale post na pewno się innym przyda ^^ świetne zdjęcia

    Blog z opowiadaniami:
    wankostories.blogspot.com
    Blog z przemyśleniami:
    wanko-san.blogspot.com

    Pozdrawiam ♥

    ReplyDelete
  16. Bardzo przydatny post, szczególnie teraz, kiedy każdy sobie coś obiecuje, a kończy się to już w na początku lutego. Myślę, że każdy- nie zależnie od tego, czy daję radę utrzymać postanowienia czy nie, powinien Twojego posta przeczytać ;]
    /Agrafka
    NASZ BLOG - KLIK


    ReplyDelete
  17. Świetny przepis na wytrwanie w noworocznych postanowieniach, na pewno skorzystam! Śliczne zdjęcia ♥

    http://neverstopdreaminggg.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Ten list motywacyjny to dla mnie nowość, ale nie sądzę, żeby coś takiego mi dało kopa :)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Świetny pomysł z tym listem motywacyjnym, jeszcze o czymś takim nie słyszałam. Mam kilka postanowień na ten roki i mam nadzieję, że choć trochę uda mi się ich spełnić. Świetnie piszesz, uwielbiam czytać twoje posty. Szczęśliwego nowego roku i sukcesów w blogowaniu, bo naprawdę super to robisz! :D

    martynakrysinska.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. należy wyznaczać sobie realne cele i małe, które jesteśmy w stanie zrealizować, jednak do małych jak i dużych trzeba silnej woli i motywacji, co czasami nie jest łatwe ;)

    ReplyDelete
  21. Ja zawsze zapomina o postanowieniach, więc w tym roku ich nie robiłam :)

    Mój Blog - Klik

    ReplyDelete
  22. genialny post! taki postanowienia to bardzo fajna sprawa i tez nauka, aby dazyc do celu!!

    By-Aleksandraa.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Świetny wpis ! Masz rację ;)

    marthabloguje.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. Kurcze zmotywowałaś mnie, uwielbiam tego bloga czytam go już prawie pół roku :) foto-by-sara.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. ja mam nadzieję, że uda mi się w moich wytrwać!
    świetnie wychodzisz na zdjęciach! ;)

    jamaicantrip97.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  26. Zmień ten jebany wygląd komentarzy, bo ich się nie da czytać!

    ReplyDelete
  27. Zmień ten jebany wygląd komentarzy, przez te ramki nic nie widać!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wiem, mnie też to denerwuje. Postaram się coś z tym zrobić.

      Delete
  28. Ja osobiście nie mam jakiś wielkich postanowień. Przede wszystkim chce zdać prawo jazdy i dobrze wejść w to życie człowieka pełnoletniego :)


    http://nataliakaczmarek.blogspot.com/

    ReplyDelete
  29. Świetny napisany post,cudowne zdjęcia,masz śliczne włosy :)
    U mnie również znalazł się podobny post,zapraszam ♥
    http://by-oczii-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  30. Ja przez ostatnie dwa lata nie wybierałam żadnych postanowień, a teraz jako cel na ten rok wybrałam, żeby dobrze się bawić i nie przejmować się niczym :)
    Niektórzy ludzie na początku roku mają motywację do zrealizowania postanowienia, ale później nie mają motywacji, dlatego lepiej wybrać taki cel,którego na pewno dokonamy ;)
    http://girl-in-your-world.blogspot.com/

    ReplyDelete
  31. Ja mam jedno i to bardzo ogólne w zeszłym roku miałam postanowienia i się troszkę zawiodłam ;)Ale dla innych takie porady się przydadzą...szkoda że nie było tego rok temu.
    life-patuu.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Ja w tym roku nie mam żadnych postanowień. Na spontanie cały rok ;)

    Zapraszam do siebie:
    xmeand.blogspot.com

    ReplyDelete
  33. Pomysł z tym że powinno się mieć tylko parę postanowień jest świetny. Dla mnie postanowienia są zbędne wiadomo można mieć mniej więcej ogólny zarys przyszłego roku, jednak to chyba te spontaniczne decyzje są najlepsze. Bo czekać z działaniem do przyszłego roku nie warto.
    Pozdrawiam :)
    Different Diamond klik

    ReplyDelete
  34. Z przyjaciółmi zapisaliśmy się na siłownię w Saturn Fitness na Targówku i to jest o tyle fajny pomysł że zawsze ktoś będzie potrzebował pomocy przy treningu czy asekuracji i wtedy będzie zwoływał całą naszą grupę i na pewno ktoś się znajdzie a jak dostanie się kilka telefonów od przyjaciół to na pewno podziała to mobilizująco.

    ReplyDelete
  35. Bardzo dobre rady, motywujący post! Zostanę na dłużej. :)

    ReplyDelete
  36. Bardzo przydatny post i dał mi do myślenia! haha:) Masz bardzo ładnego bloga i świetnie piszesz! Obserwuję:)
    marta-martaah.blogspot.com

    ReplyDelete
  37. Hej :) http://clumaj.blogspot.com/

    Mam pytanie - gdzie robisz napisy i grafiki do postów? Są świetne. Czekam na odpowiedź. :)

    ReplyDelete
  38. super napisany post, zgadzam się z tym, że silna wola to podstawa i jest do wyćwiczenia, sama ją wyćwiczyłam i od 10,5 miesiąca nie jesm galaretek, żelek itp.
    http://akilegna-kib.blogspot.com/2016/01/my-new-year-dreams.html
    Zapraszam na najnowszy post.

    ReplyDelete
  39. świetny post !! sorry że tak mało ale nigdy nie umiem się wysłowić !!!
    zapraszam do mnie :)
    http://againstintheworld.blogspot.com

    ReplyDelete
  40. Zdjęcia przypominają mi jedną z ulubionych książek: Ania z Zielonego Wzgórza! :)) Super post! :)

    W wolnej chwili zobacz co u mnie:
    MÓJ BLOG

    Pozdrawiam! :)

    ReplyDelete
  41. Super post! Meega pomocny, masz rację lepiej mieć mniej postanowień (ja mam 3, ale i tak pewnie nie wytrwam XD)

    ReplyDelete
  42. Kliknęłam :) Jak ja ci zazdroszczę tych włosów! Piękne zdjęcia :) http://jowitajonca.blogspot.com/

    ReplyDelete
  43. Śliczne zdjęcia, genialny wpis - taki pozytywny!
    Karolina http://karolinaprzybyl.blogspot.com/

    ReplyDelete
  44. ja nic nie postanawiam żyję chwilą i już:)

    ReplyDelete
  45. Wiiitaaaaj mam takie pytanie z innej beczki, czy zrobiłabyś mi design bloga ??
    Proszę o kontakt nabizai@op.pl

    ReplyDelete
  46. Jejku jakie piękne zdjęcia *-*.
    Bardzo Bardzo spodobała mi się ta bluza. idealnie do ciebie psuje.
    Powinnaś się częściej uśmiechać wyglądasz cudownie :*
    + poklikałam

    ReplyDelete
  47. A! Jestem totalnie zakochana w Twoich włosach!
    A odn postanowień .. sama w sumie nie planuje nic wielkiego, ale warto posłuchać innych :)
    Pozdrawiam
    Elewinaaineire.blogspot.com

    ReplyDelete
  48. wspaniały post !

    http://aartmoon.blogspot.com/2016/01/travels.html

    ReplyDelete
  49. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  50. Ciekawe rzeczy udało ci się wybrać :D Najbardziej spodobała mi się pierwsza bluza.
    Poza tym zrobiłaś piękne zdjęcia, ale jak mogłoby być inaczej skoro modelka taka śliczna? <3
    Zgadzam się z tobą, że trzeba się nagradzać nawet za małe osiągnięcia. Mam nadzieję, że w tym roku uda mi się dotrzymać postanowień noworocznych czego także i Tobie życzę =)
    ~Muff

    ReplyDelete
  51. Twój blog jest niesamowity! Ten wpis napewno mi pomoże. Właściwie to co roku spisuje masę postanowień, a jak przychodzi co do czego, to realizuje tylko mniejszą część. Dlatego teraz postanowiłam spisać tylko 3 najważniejsze, może gdy będzie ich mniej, łatwiej mi będzie je zrealizować? Musiałaś włożyć wiele trudu, by nadać taki wygląd swojemu blogu, te notki aż tętnią zyciem! Uwielbiam Cie,
    Karolina xxx
    rutynakarola.blogspot.com

    ReplyDelete
  52. Świetny post! No i bardzo przydatny na ten czas, gdy większość z nas obiecuje coś sobie a potem i tak niestety zapomina. Uwielbiam Twój blog :)
    http://carepalaca.blogspot.com/

    ReplyDelete
  53. W tym roku wyznaczyłam sobie, bardzo mało celów. Nie martwię się.. ,że nie podołam wyzwaniu ;)

    ReplyDelete
  54. Bardzo motywujący post :) Śliczne zdjęcia :*
    Poklikane :*
    Pozdrawiam :*

    ReplyDelete
  55. Myślę że same postanowienia to nic, jeżeli nie ma w nas woli walki i wytrwałości. Prawda jest taka że uda nam się spełnić plany i marzenia, jeżeli będziemy na nie ciężko pracować. Nie spełnią się od tak w magiczny sposób, dlatego ze zapisaliśmy je sobie na kartce :) myślę że warto się motywować i patrzeć optymistycznie w przyszłość. nasze działenie pomimo porażek nie może się zmieniać. W końcu dojdziemy do celu.
    piękne zdjęcia :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    ReplyDelete
  56. Ja w tym roku po raz pierwszy zrobiłam listę z celami. Przekonam się czy mam silną wolę, czy uda mi się wytrwać w postawionych sobie celach. Mam nadzieję, że wytrwam do końca, a nawet dłużej! Kliknęłam w linki! $19.99 | $27.99 | $11.99 | $18.99 | Mój Blog - klik

    ReplyDelete
  57. Ja mam wykonaną listę wyzwań. Chcę zobaczyć ile z tego uda mi się wykonać ;)
    http://ibaginska.blogspot.com/

    ReplyDelete
  58. W tym roku postanowiłam mieć mniej postanowień ale mam nadzieję że wszystkie je spełnię :)
    http://obiektyw-pauliny.blogspot.com/

    ReplyDelete
  59. Dokladnie , nieraz ludzie naspisują sobie niewiadomo jak dlugą listę a potem są zawiedzeni ,że nie udalo im się wszystkiego spelnić . Ja zrobilam krotką listę planow i postanowien i mam nadzieję że wszystkie zrealizuję . Ten rok będzie najlepszy !
    Ps. Jesteś prześliczna i masz genialnego bloga . Obserwuję Cię od dawna ale dopiero teraz zacznę regularnie :)
    Powodzenia !

    http://naataliam.blogspot.com/

    ReplyDelete
  60. Mega fajne ! ♥
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie , za obserwacje i komentarze odwdzięczam się !

    ReplyDelete
  61. Moim zdaniem silna wola i sprecyzowane cele to klucz do sukcesu :)
    ❤ blog

    ReplyDelete
  62. dokładnie.. nie warto tylu celów ustalać , wystarczy kilka sprecyzowanych i jest dobrze :)
    przy okazji .... masz piękną urodę *.*

    tak przy wolnej chwili zapraszam do mnie , jeśli ci się spodoba to mozesz zaobserwować :D
    https://idzoczaminastolatki.blogspot.com/

    ReplyDelete
  63. Przecudowne włosy, oczy i Ty. No cóż, mój słomiany zapał, ale życie zmusi mnie do pracy nad sobą, jestem pewna, że w tym roku :D

    ReplyDelete
  64. SUPER RADY, BARDZO PRZYDATNE.
    PS. ŚLICZNE ZDJĘCIA I PRZEPIĘKNA TY, JAKICH KOSMETYKÓW UŻYWASZ?
    http://akilegna-kib.blogspot.com/2016/01/my-new-year-dreams.html
    Zapraszam DO MNIE.

    ReplyDelete
  65. Super rady, ekstra blog i ogólnie WLOSY SWIETNE!

    ReplyDelete
  66. Świetny i post i blog ;) Pozdrawiam :)!
    http://olciak2002.blogspot.com/

    ReplyDelete
  67. Twoje rady na pewno się przydadzą. Cudowne zdjęcia. Masz śliczne włosy :*
    vvaniliowo.blogspot.com

    ReplyDelete
  68. Świetne rady. Ja w tym roku postanowiłam spisać sobie cele, które chciałabym osiągnąć w ciągu tego roku. Mam nadzieję, że się uda :D Za Twoje cele też trzymam kciuki! Śliczne zdjęcia! Strasznie mi się podobają Twoje włosy, są piękne. Nigdy ich nie farbuj. Jak byłam mała bardzo chciałam mieć rude włosy, zawsze obiecywałam sobie, że jak będę duża to je zafarbuję :D A zainspirowała mnie do tego...Ania z Zielonego Wzgórza :D. Ale chyba jednak z mojego postanowienia nici-z biegiem czasu zaczęły mi się podobać moje włosy i stwierdzam, że lepiej o nie zadbać niż niszczyć farbami.
    Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku xx
    Zapraszam też do mnie :)
    http://floral-skirt.blogspot.com/

    ReplyDelete
  69. Dobry, sensowny post. Ja mam drobne kilka postanowień, zrezalizuje je ! :D


    Zapraszam! www.sszuminska.blogspot.com <--- blog modowy i urodowy :)

    ReplyDelete
  70. Ważne jest, aby się nie poddawać. Kiedy już sobie coś postanowimy, to musimy dążyć do spełnienia celu mimo wszystko!
    Świetny post ;)

    High Five? :)
    http://fridayp.blogspot.com/

    ReplyDelete
  71. Masz piękne oczy :)
    www.phootoandstyle.blogspot.com

    ReplyDelete
  72. Super Blog :* Zapraszam Do mnie http://milkafashionx.blogspot.com/

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację.