2/20/2016

KŁAMLIWE POGŁOSKI


Kolejny poniedziałek. Kolejny tydzień przede mną. Kolejne 30 godzin lekcyjnych. Chyba nie dam rady. Nie lubię chodzić do szkoły. Nienawidzę jej. Już na samą myśl mnie roznosi. Nawet nie chodzi mi o samą naukę, ja po prostu nie cierpię ludzi, którzy tam są. Ale... nic nie zrobię. Wstaję. Szykuję się. I idę. Wchodzę na teren TEGO miejsca. Już jestem na korytarzu. I wtedy TO znowu się zaczyna. Wszyscy porzucają swoje zajęcia i spoglądają w moim kierunku. Niby ukradkiem, ale ja to widzę. Mogę nawet zauważyć jak szeptają coś o mnie. Przyspieszam kroku i idę do łazienki. Zamykam się w kabinie. Siadam. Zasłaniam rękoma oczy. Co ze mną jest nie tak? Czym się od nich różnię? O czym tak zawzięcie o mnie rozmawiają?


Kim tak na prawdę jesteśmy? Często sami zadajemy sobie to pytanie. Niejednokrotnie trudno jest nam na nie odpowiedzieć. Sami nie jesteśmy pewni. W gruncie rzeczy nie znamy siebie do końca, a nasze zdolności często nas zaskakują. Nie raz wypowiemy słowa, których później żałujemy, zachowamy się zupełnie inaczej niż chcieliśmy. Skoro sami siebie nie znamy to... czy znają nas inni?

Raczej nie, ale ludzie są zbyt dociekliwi. Zawsze muszą się wszędzie wtrącać i szukać odpowiedzi na to, co ich nurtuje. Często wyciągają pochopne wnioski i snują własne historie, które zwykle, są zupełnie różne od tych prawdziwych. Po co? Czy mają tak nudne życie, że wtrącają się w życie kogoś innego? Czy daje im to radość? Satysfakcję? Przyjemność? Może to ich sposób na spędzanie wolnego czasu? 

Kłamliwe pogłoski rozprzestrzeniają się w tempie ekspresowym. Działają niczym głuchy telefon. Plotkarz puści 'hasło', poda dalej. Następna osoba kolejnej i kolejnej. Przy dziesiątej, historyjka może być już zupełnie inna niż ta początkowa. To śmieszne, ale często wychodząc z domu dowiadujemy się o sobie wielu 'ciekawych' rzeczy, o których nie mieliśmy pojęcia. Niewiarygodne, jak rozbudowana jest ludzka fantazja. Wielokrotnie, nawet nie zdajemy sobie sprawy jakie teorie krążą na nasz temat.

Wszyscy, chcąc nie chcąc, kiedyś byliśmy tematem plotek, przez które straciliśmy dobry wizerunek. Najgorsze jest to, że osoba, która wysłucha tych historyjek i uwierzy w nie, może traktować obmówioną osobę z góry i od razu ją skreślić. Plotki utrudniają nam codzienne funkcjonowanie. Tracimy przez nie pewność siebie. Nie potrafimy spojrzeć ludziom w oczy. Nie mamy pojęcia, jakie znają o nas informacje. Czujemy się 'wyrzuceni poza nawias'. Najlepszym rozwiązaniem wydaje się ucieczka i ciągłe ukrywanie przed otoczeniem, ale... Czy to ma sens?










|SWETER<KLIK>|SPODNIE H&M|
(z góry dziękuję za kliki)

64 comments:

  1. śliczne zdjęcia!
    ukrywanie się przed otoczeniem nie ma najmniejszego sensu ;C

    http://by-aleksandraa.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Często jak komuś się coś udaje, inni zazdrośni ludzi próbują wymyślić jak do tego doszedł, dlateg też wysnuwają różne teorie na temat życia tej osoby, przez co wymyślają fałszywe fakty na jej temat. To smutne. Ogółem bardzo mądry post! Ślicznie wyszłaś na zdjęciach ♥

    http://natasiak.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Szczerze mówiąc nie przejmuje się tym co sądzą i myślą o mnie inni. Jestem szczęśliwym człowiekiem i nikt tego nie zmieni :) Boskie zdjęcia, sweterek jest świetny. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Świetny post i zdjęcia <3

    http://princessesx.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Co to za szkoła... ja do mojej chodzę tylko i wyłącznie po to, żeby spotkać się z ludźmi, którzy do niej chodzą. Wszelka zawiść jest tłumiona, a na zewnątrz wychodzi empatia i chęć pomocy. Jeśli z kimś się nie dogadujesz, to po prostu się olewacie. A jedyne plotki to kto i z kim. Może to dziwna szkoła, ale jest doskonałym dowodem na to, że może być i taka. Dlatego jeśli masz jeszcze taką możliwość(np. dopiero idziesz do liceum) to dokonaj dobrego wyboru, popytaj ludzi z różnych instytucji i nie żałuj, a być może poznasz kogoś wartościowego. Trzymaj się.

    ReplyDelete
  6. Bardzo dobry i prawdziwy post. Ja też tam mam i wiem, że wiele innych ludzi też z tym walczy. Na prawdę piękne zdjęcia!
    berrythere.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Nie znoszę plotek! Nie wiem czemu ludzie je tak uwielbiają.
    Super sweter! ♥


    WEŹ UDZIAŁ W KREOWANIU NASZEJ RZECZYWISTOŚCI
    Blog się podoba? - Zaobserwuj!

    ReplyDelete
  8. ten post jest naprwdę świetny po prostu genialny! śliczne zdjęcia :) :*

    ReplyDelete
  9. Pierwszy akapit jakby z moich ust, a z kolejnymi zgadzam się jeszcze bardziej. Pilotki tylko niszczą, a i tak zawsze znajdzie się grupka osób które je wymyśli, a pózniej pości dalej. A co najgorsze ci ludzie się na tym wybijają. Wiec to moze o to w tym wszystkim chodzi?

    Sometimes my-klik!

    ReplyDelete
  10. Kłamliwe pogłoski to chyba jeden z tematów który dotyczy wszystkich i to dosłownie..
    Jesteś bardzo fotogeniczna! :)
    Pozdrawiam foto-by-sara.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. genialne zdjęcia <3 i świetnie opracowany temat

    ReplyDelete
  12. Nie będę ci pisać, że nie ma co się przejmować bo wiem, że tak się nie da. Zawsze jest przykro jak się usłyszy coś na swój temat. Niestety tacy są ludzie i z wiekiem to nie przechodzi...Myślę, że kieruje nimi zazdrość więc puszczając jakąś plotkę poprawiają sobie humor.
    ps. masz mój ulubiony kolor włosów

    ReplyDelete
  13. Bardzo mądry post, genialne zdjęcia. :)
    /essentiality-be-me.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Świetny wpis i świetny blog:)
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  15. Jesteś naprawdę śliczna! Przepiękny sweter! *.*
    Zapraszam do siebie. ♥
    Blog - KLIK

    ReplyDelete
  16. Świetny post! ^^ Mimo że taki trochę smutny, nostalgiczny, ale prawdziwy :( Ten fragment na początku to z jakiejś książki, czy sama to wymyśliłaś? :) Bardzo podoba mi się Twój blog, zapraszam na mój -> findyourselfinelenasblog.blogspot.com Też zaczęłam blogować 11 listopada, tylko rok później ;)
    Ściskam <3

    ReplyDelete
  17. Świetny, prawdziwy post :) Masz 100% racji w tym, że każdy z nas był kiedyś tematem plotek i później często ciężko jest odnaleźć się w jakimś gronie bo ludzie traktują od razu tą osobę z góry.

    ReplyDelete
  18. cudowny sweter i zdjęcia <3 Opinia ludzi naprawdę potrafi skrzywdzić i naprawdę czasami mam po prostu ochotę uciec ..

    ReplyDelete
  19. Żyjemy w czasach gdzie największą rozrywką niektórych ludzi jest niszczenie życia innych. Potrafią zniszczyć psychikę innym i jeszcze się z tego cieszyć. Wiele razy byłam obgadywana i wytykana palcami. Za co? Właściwie za nic, obgadywały mnie najczęściej tylko te osoby, które absolutnie nic o mnie nie wiedziały. To smutne i w sumie żałosne ale sama popadłam w końcu w taki stan, że zaczęłam wierzyć w to co mówią. Zaczęłam wytykać sobie wady i niszczyło mnie to od środka. A chęć ucieczki? Miałam prawie codziennie. Osobom, które dotyka to o wiele bardziej (bo są osoby jeszcze bardziej wrażliwe) współczuję i nikomu nie życzę takie poczucia i takiej sytuacji. Ale z przykrością muszę stwierdzić, że niektórzy ludzie to potwory.
    Świetny post. Obserwuję!
    http://swiatoczamijuliett.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Nie lubie plotek znam ludzi którzy bardzo lubią plotki i lubią obgadywać innych.

    http://moniqa-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. Ludzie zawsze będą plotkować, no cóż, takie życie. Ważne, żeby się tym nie przejmować, bo osoby, które uwierzą we wszystko, co usłyszą to skończeni idioci. Trzeba mieć podstawy do skreślania danej osoby, głupie, niepotwierdzone plotki to żaden powód :)

    emiemaila.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Plotki są od zawsze i raczej nie znikną.To prawda,sprawiają ogromną przykrość (coś o tym wiem) ,ale musimy nauczyć się tak bardzo nie przejmować się nimi.Najważniejsze,że sami znamy prawdę o sobie :)
    pozdrawiam ♥ ,
    kasiaa-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Też kiedyś nie lubiłam chodzić do szkoły, ale teraz jestem na studiach i mi minęło :P Uwielbiam chodzić na uczelnię bo zajęcia są dużo ciekawsze :))

    http://sakurakotoo.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Ludzka zawiść i zazdrość nie znają granic. często tylko dlatego, że ludzie nam czegoś zazdroszczą bądź sami nie są zadowoleni z siebie naśmiewają się z innych próbując, w ten sposób ukryć swoje niedoskonałości.
    Bardzo dobry tekst.
    Zapraszam do siebie na podsumowanie miesiąca :)

    ReplyDelete
  25. Piękna stylizacja, nie rozumiem niektórych ludzi, jak mogą się tak zachowywać wobec innych. Zdjęcia są śliczne :*
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    ReplyDelete
  26. Śliczny golf!
    Ja nienawidzę mojej szkoły ze względu na ludzi, ale nie chodzi o plotki, chociaż w pewnym okresie mojego funkcjonowania tam było i tego pełno, ale o sam fakt jacy tam ludzie są ;)
    naoffashion-click

    ReplyDelete
  27. Świetny post! Na pewno będę zaglądać częściej! Obserwuje i zapraszam również do siebie http://poltwarzydejmona.blogspot.com/

    ReplyDelete
  28. Moim zdaniem "plotkary" są niedowartościowane i gdy obgadują innych, czują się lepiej. Ale tak jak kiedyś wspomniałaś w swoim poście "jesteśmy królowymi swojego żcyia" i powinniśmy zwracać uwagę tylko na opinię ludzi, którzy są ważni w twoim życiu. Najśmieszniejsze jest to, że w moim przypadku osoby, które mnie obgadują w ogóle mnie nie znają,a ja nie znam ich. Nawet nie wiedziałam jak wyglądają :D.

    xoxo
    http://byzuza.blogspot.com/

    ReplyDelete
  29. świetny post! cudowne zdjęcia (zazdroszczę kolorku włosów)! a plotki zazwyczaj nie są prawdziwe i naprawdę mogę zniszczyć :/
    queenxfangle.blogspot.com

    ReplyDelete
  30. super zdjęcia, bardzo fajnie piszesz *-*
    ----
    http://styluliczny.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. Piękna stylizacja, nie przejmuj się innymi bo nie warto, chociaż nie wiem po co niektórzy plotkują na czyiś temat jakby nie mogli zająć się sobą:)

    ReplyDelete
  32. Ja staram się nie zawracać sobie głowy tym co inni o mnie myślą.
    Ludzie, którzy wierzą w plotki nie są za mądrzy.

    Pozdrawiam,
    CrazyTusiaBlog

    ReplyDelete
  33. Przepiękne zdjęcia w dodatku masz śliczną urodę. :*
    http://evelinololove.blogspot.com/2016/02/neonowa-kurtka.html

    ReplyDelete
  34. Bardzo mądry post!
    Obserwuje już od dawna :)
    http://dryclaudia.blogspot.com

    ReplyDelete
  35. nie ma co sie takim powalonymi ludzmi przejmowac
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    ReplyDelete
  36. zawsze znajdzie się ktoś, kto wie "najlepiej" o nas..

    pozdrawiam i zapraszam serdecznie do mnie :)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    ReplyDelete
  37. No niestety tak już jest, że ludzie tylko obgadują inni, a sami na siebie nie spojrzą jacy są. Fajnie piszesz. Podoba mi się.

    Zapraszam na mój blog http://kosmetycznaaska.blogspot.com/
    Jeśli Ci się spodoba zaobserwuj :)

    ReplyDelete
  38. Super post, a zdjęcia niesamowite! Zapraszam do mnie :D http://ksiazkiwidzianeoczaminatalii.blogspot.com/

    ReplyDelete
  39. Szkoda życia na przejmowanie się tym, o czym gadają ludzie, bo oni jeśli chcą to robić, to i tak będą :/
    z życia trzeba czerpać pelnymi garściami, wyciskać je jak cytrynę, by nie przelatywalo nam przez palce :)


    Świetny zestaw, luz i wygoda przede wszystkim, ale wciąż jest modnie i stylowo- i przede wszystkim nie przekombinowane, jak to bywa na większości blogów- te dziewczyna powinny brać z Ciebie przykład :)

    piękne masz wlosy <3

    33.90$
    Kochana mogłabym Cię również prosić o szczere kliknięcie sukienki oraz baner Sheinside? :)
    Z góry wielkie dzięki :)
    Pozdrawiam :)Daria

    ReplyDelete
  40. Śliczny kolor włosów! I cudne zdjęcia
    Zapraszam
    Photographyislikedrug.blogspot.com

    ReplyDelete
  41. Wiem o czym piszesz, bo sama byłam a nawet i jestem w podobnej sytuacji. Może i nie jest tak, że z nikim nie rozmawiam - mam przyjaciół. Jednak wiele osób zna mnie z opowieści innych. Gdy poznawałam nie jedną osobę mówiła: "Jednak nie jesteś taka jak mi o Tobie opowiadali". Nie raz na korytarzu ktoś o mnie mówi, ale powiem tak nie przeszkadza mi to, bo wiem jaka jest prawda. Kliknęłam w link!
    Littleredcherrysmile click

    ReplyDelete
  42. Ten sweterek super!

    www.kajvx.blogspot.com

    ReplyDelete
  43. Najgorsze jest to, ze ludziom o wiele łatwiej jest uwierzyć w tą nieprawdziwą historię niż w prawdę. Oczywiście jak większość osób miałam do czynienia z taką historią
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    ReplyDelete
  44. Świetnie to opisałaś! Czasami dowiaduję się na swój temat rzeczy, o których nawet nie mam pojęcia. Zazwyczaj staram się to przemilczeć.
    Przepiękne zdjęcia! ♥
    http://written-by-loony.blogspot.com/

    ReplyDelete
  45. Plotkami po prostu się nie przejmuję i żyję dalej :)
    Zapraszam również do mnie ;) KLIK

    ReplyDelete
  46. Śliczny ten sweterek ❤ W ogóle jesteś śliczna ❤

    marthabloguje.blogspot.com

    ReplyDelete
  47. Niestety, plotki, kłamliwe pogłoski to niebezpieczna broń.
    Masz prześliczny kolor włosów!


    ylyys.blogspot.com

    ReplyDelete
  48. Piękne masz włosy:)
    http://dzastinnel.blogspot.com

    ReplyDelete
  49. madry post! slicznie wygladasz

    http://lina-lina8.blogspot.com/

    ReplyDelete
  50. Masz racje, plotki i pogłoski mogą skutecznie nam uprzykrzyć życie, jednak ważne jest to by się nimi nie przejmować, tylko iść dalej swoją drogą. Opinia innych nie może wpłynąć na nasze życie, jeśli tego nie dopuszczamy do siebie ;)
    Ściskam gorąco ;)

    ReplyDelete
  51. Szczere słowa ☺ śliczna dziewczyna ☺ uroczy masz uśmiech ☺
    Mój blog: http://smiechlemse.blogspot.com

    ReplyDelete
  52. Zgodze się z tymi słowami! Śliczne zdjęcia oraz twój uśmiech :) pozdrawiam gorąco

    ReplyDelete
  53. Masz rację, że niekiedy zdarzają się jednostki, które nie muszą nas lubić i tacy, którzy nas obmawiają. Ale sądzę, że wiele zależy też od naszego podejścia. Bo jeśli ktoś pozwoli sobie na złe traktowanie to niech się później nie dziwi, że ktoś to robi. Sama jestem tego przykładem, wyglądam na taką, która się nie odezwie kiedy ktoś mnie obrazi i gdy ktoś próbował mnie skompromitować szybko obracałam to przeciwko niemu i kolejnym razem odnosił się do mnie już zupełnie inaczej, bo podświadomie wiedział, że szanuję siebie, więc i ta on musi to robić. :)

    ReplyDelete
  54. Sweterek jest śliczny, szczerze mówiąc pierwszy raz widzę taki :)
    http://clauddfashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  55. Śliczne zdjęcia *-*
    Pozdrawiam
    Love-styl.blogspot.com

    ReplyDelete
  56. Nie ma sensu i lepiej nie plotkowac

    ReplyDelete
  57. Nie rozumiem ludzi, którzy rozsiewają takie plotki. Czy ich życie jest takie nudne, że muszą wtrącać się do czyjegoś? Mnie, na szczęście, jeszcze plotki nie dotknęły i mam nadzieję, że tak zostanie. Mądrze napisane :)

    Pozdrawiam, Martyna
    mojfioletowykacik.blogspot.com

    ReplyDelete
  58. Ja jakoś nie przejmuje się tym co mówią inni o mnie ! Ja wiem swoje , swoją prawde a oni niech sobie gadaja!

    http://lucy-lusia2.blogspot.com/

    ReplyDelete
  59. Byłam w takiej sytuacji, ale po dłuższym zastanowieniu powiedziałam sobie, że nie będę sie tym przejmować ;c
    świetna stylizacja :D
    Zapraszam do mnie http://monikakurek.blogspot.com/2016/02/28022016.html#comment-form

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację.