3/12/2016

JAK WYMYŚLIĆ DOBRĄ NAZWĘ (BLOGA)?

Dobra nazwa bloga to jeden z najważniejszych jego części. Jeśli jest oryginalna i chwytliwa, czytelnicy na długo zostawią ją w pamięci i będą kojarzyć, a co za tym idzie- często nas odwiedzać. Znalezienie idealnej domeny wcale nie jest łatwe. Wymaga głębszego zastanowienia. To decyzja na dłuższy okres czasu, więc zanim podejmiemy ostateczną musimy być jej w stu procentach pewni. Nazwa powinna być prosta, nie za długa, łatwa do zapamiętania oraz wpadająca w ucho. Jak ją wymyślić? Zapraszam do dalszej części posta, w której przedstawię trzy sposoby na stworzenie idealnego tytułu.
NAZWA OD IMIENIA I NAZWISKA AUTORA
Jest to jeden z najprostszych sposobów. Nadaje on naszej stronie indywidualny charakter. Nazywając blog swoją godnością mamy pewność, że będzie niepowtarzalna. Rzadko znajdują się dwie osoby o takim samym imieniu i nazwisku. Ponad to, czytelnik wchodząc na bloga od razu wie z kim ma do czynienia. Budujemy tym sposobem zaufanie. Dajemy sygnał, że to, co robimy traktujemy poważnie. Ma to także kilka plusów od strony technicznej. Między innymi, nie ogranicza nas do jednej tematyki. Możemy pisać tak, na prawdę o wszystkim, a nazwa ciągle będzie pasować. Poza tym imion i nazwisk nie zmienia się zbyt często, więc jest to dość pewna marka.
NAZWA INFORMUJĄCA O TEMATYCE
Jeśli taka nazwa będzie chwytliwa i dobrze zbudowana, czytelnicy na pewno zapamiętają ją szybciej, niż nasze nazwisko. Poza tym zasygnalizujemy im, czego mogą się spodziewać na naszym blogu zanim jeszcze na niego wejdą. Na pewno pomoże to w pozycjonowaniu i poprawi wyniki statystyk. Jednak, musimy być pewni, że przynajmniej przez najbliższy czas będziemy pisać tylko na ten, a nie inny temat. Inaczej nazwa w ogóle nie będzie odzwierciedlała naszego bloga.

WŁASNA, ORYGINALNA NAZWA
Jest to sposób na niepowtarzalną domenę, ale wymaga najwięcej wysiłku przy wymyślaniu. Proponuję tutaj usiąść wygodnie, wziąć kartkę i zapisać na niej wszystko to, co kojarzy nam się ze swoją osobą oraz blogiem. Może to być dosłownie WSZYSTKO, nawet najgłupsze, najdziwniejsze skojarzenia mogą się okazać kluczowe. Spróbujmy je łączyć, przestawiać, może coś dodać? odjąć? Dobrym sposobem będzie skorzystanie ze słownika związków frazeologicznych, czy wyrazów bliskoznacznych oraz dodanie rymów, by nazwa wpadała w ucho. 

Kiedy mamy już wstępny zarys, lub może nawet kilka, zapiszmy je i dajmy sobie kilka dni na przemyślenie, czy to na pewno to, czego szukamy. Zapytajmy mamę, przyjaciółkę lub inną osobę, której możemy ufać, co sądzą o naszym pomyśle oraz z czym kojarzą nasze nazwy i sprawdźmy, czy będą potrafiły je odszyfrować i dopasować do naszej osoby. W końcu taki jest nasz cel. 

Najważniejsze to nie spieszyć się. Idealna nazwa w końcu do nas przyjdzie. Spadnie jak grom z jasnego nieba. Zaskoczy nas w najmniej spodziewanym momencie i będziemy wiedzieli na pewno 'TAK, TO JEST WŁAŚNIE TO, CZEGO SZUKAŁEM/AM!!!'.


PISAŁAM TEN PORADNIK GŁÓWNIE Z MYŚLĄ O TYTUŁACH BLOGÓW, ALE MOŻNA UŻYĆ TYCH SAMYCH TRIKÓW, PRZY WYMYŚLANIU NAZWY FIRMY, MARKI, CZY  NICKU DO INSTAGRAMA.









64 comments:

  1. Bardzo pomocne rady. Ja wykorzystałam raczej ta pierwszą :)
    mam nadzieję, że innym ten post bardzo pomoże i przypadnie do gustu.
    Świetny design + pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  2. Właśnie miałam zamiar zmienić nazwę mojego bloga ! Post jest bardzo przydatny. Ja pewnie skorzystam z opcji 1, bo wydaje mi się najlepsza ze wszystkich wymienionych sposobów. Pozdrawiam !

    www.byzuza.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Bardzo pomocny post!

    Zapraszam : http://lucy-lusia2.blogspot.com/ Jęsli Ci się spodoba zaobserwuj ! ;)
    Chcesz być na bieżąco ? Zapraszam do polubienia FANPAGE-KLIK

    ReplyDelete
  4. Świetne rady. Ja zakładając bloga kierowałam się tym co przyszło mi na myśl :)
    Pozdrawiam
    szalonaa-ja.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Piękne zdjęcia :) u mnie także się to sprawdziło :3

    ReplyDelete
  6. Eubranie nazwy bloga to jedyna rzecz której nigdy nie umiałam zrobić. Zawsze próbowałam na sile wymyślić nazwę, ale wystarczyło nie myślec o tym i samo po czasie przyszło d; badxqueen.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Pamiętam, że miałam bardzo duży problem z wymyśleniem nazwy ;)

    Zapraszam Na Mojego Bloga Sakurakotoo

    ReplyDelete
  8. Pomocne są te porady, ja ze swoja nazwą siłowałam się koło 2 dni, aż w końcu tak niespodziewanie przyszło mi to do głowy :D
    blogerkaphoto.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. nazwa naszego bloga powstała od naszych imion i skrótków, ogólnie to świetne rady :)

    ReplyDelete
  10. Niedawno stałam przed wyborem nazwy i jej geneza jest prosta - mam tatuaż związany z właśnie tym jak go "ochrzciłam". :D
    Świetny blog, bardzo ciekawy wpis. :)
    http://ibatwoman.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Bardzo przydatny post ;)
    http://autografymarty2000.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Szereg bardzo pomocnych i inspirujących wskazówek, zapewne pomogą niejednej osobie, super sprawa :) Masz rację, ważne, by się nie spieszyć, by dać sobie czas, a wszystko przyjdzie w swoim czasie :)

    ReplyDelete
  13. Bardzo przydatne, ja lubię prostotę i klasykę więc wybrałam swoje imię i nazwisko :)
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  14. Fajne porady. Piękne kwiaty na zdjęciach :)Ja moją nazwę bloga wymyśliłam od Twojej pierwszej rady.

    Zapraszam do mnie na nowy wpis i KONKURS
    http://juliettapastoors.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Racja. Nazwa to podstawa. Bardzo przydatny post dla tych którzy chcą założyć bloga czy już go mają. Ja chyba wykorzystałam ostatnią technikę i rzeczywiście, kosztowało mnie to dużo czasu. Kocham symbolikę, wszędzie! W nazwach jak i rysunkach czy plakatch. Dlatego nazwa musiałabyć również taka. :)
    Mam pytanie; jak zrobić taki szablon na bloga? W jakim programie? Zrobisz poradnik na ten temat, na pewno zobaczę :)
    Zapraszam również do mojego kawałka internetu

    ReplyDelete
  16. Cudowne zdjęcia ;) Ja swoją nazwę wymyśliłam w autobusie ;) Jestem z niej zadowolona, myślę, że jest bardzo trafiona ;) Zapraszam na mojego bloga ;)

    ReplyDelete
  17. Ja mialam wielki problem z nazwą więc użyłam metody trzeciej i troche drugiej.
    http://life-patuu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Bardzo dobre rady, jak chyba sama wiesz ja sama miałam z tym problem
    http://pinkk-dress.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Fajne sposoby. Piękne zdjęcia z tulipanami :)

    ReplyDelete
  20. Piękne te tulipany. Świetne porady, kocham Twojego bloga *.*

    marthabloguje.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Bardzo pomocny post, ostatnio siedziałam bardzo długo żeby wymyślić nazwę:(
    ==
    zapraszam !
    http://internetsisters.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. świetne zdjęcia! ja wykorzystałam raczej 3 metodę :D

    dryclaudia.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Super pomysły na nazwę, na pewno skorzystam! :)
    mój blog(klik)

    ReplyDelete
  24. ja nazwę wymyśliłam poprzez skojarzenia z tematyką ;)

    ReplyDelete
  25. Świetne rady i pomysły na nazwe! ;)

    http://neverstopdreaminggg.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. Pamiętam, że jak zakładałam bloga nie przeczytałam właśnie podobnego poradniku i teraz moja stara nazwa 'fashionistka17' wydaje się bardzo śmieszna, ponieważ o modzie w żadnym stopniu blog nie był. Później zaczęłam kombinować coś od imienia Natalia i tak oto powstała oryginalna nazwa 'natasiak'. Myślę, że ten post przyda się początkującym, aby unikali moich błędów. Genialne zdjęcia! ♥

    http://natasiak.blogspot.com/2016/03/powspominajmy.html

    ReplyDelete
  27. Świetny poradnik. Ja bardzo długo myślałam nad nazwą mojej strony - bloga dla kosmetyczek. Wahałam się pomiędzy pięknotką, a otwarty salon. Myślę, że nazwa jest ważna- w końcu to pierwsze wrażenie często decyduje o atrakcyjności :) Pozdrawiam
    http://www.otwartysalon.pl

    ReplyDelete
  28. Ja też miałam problem przy wymyślaniu nazwy na blogu! Wielokrotnie ją zmieniałam. Dobrze, że napisałaś taki poradnik na pewno przyda się początkującym bloger, którzy chcą zacząć przygodę z blogowaniem.
    Boskie zdjęcia!!!!
    berrythere.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Mi zależało by nazwa mojego bloga była łatwa i szybka w zapamiętaniu no i myślę że tak właśnie jest. Super rady :)
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    ReplyDelete
  30. Ja nad swoją nazwą zastanawiałam się długo. Chciałam, żeby była prosta i nawiązywała do mojego imienia.Chyba się udało.
    Rady przydatne ;)
    http://x-lauraxx.blogspot.com/

    ReplyDelete
  31. ja wzięłam pewien wyraz, pozamieniałam literki i wyszło Dezmansowa, a trzy literki "a" na końcu to już moja zachcianka :D
    bardzo przydatne rady :)

    obserwuję i zapraszam do obserwacji mojego bloga :)
    http://dezmansowaaa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  32. ja wymyslilam nazwe od swojego dziecinstwa jest orginalna i wlasna :)

    ReplyDelete
  33. Rzeczywiście dobre rady. Ja swoją nazwę wymyśliłam jakby na poczekaniu i jakoś tak została i się przyjęła. ;)
    http://momentcatcher00.blogspot.com/

    ReplyDelete
  34. Masz całkowitą rację, wymyślenie nazwy bloga jest strasznie trudne dlatego też większość idzie na łatwiznę.
    Pozdrawiam,
    zapraszam:
    http://millie-milllie.blogspot.com/

    ReplyDelete
  35. Ja nie jestem przekonana do tej pierwszej rady ;)
    naoffashion-click

    ReplyDelete
  36. Ale prześliczne zdjęcia ♥ Szkoda, że nie napisałaś takiego posta jakiś rok temu, haha! :D Świetne rady, miejmy nadzieję, że ktoś kto będzie myślał nad nazwą trafi na Twojego bloga :*

    Troszkę o toksycznym związku, buziaki :* ZYCIEDLAPASJI

    ReplyDelete
  37. Bardzo fajne rady, myślę że nie jednemu się przydadzą :)

    Buziaki :*
    Mój blog - ZAPRASZAM

    ReplyDelete
  38. Nazwa mojego bloga wpadła mi sama w głowę, wtedy gdy nawet nie myślałem o blogu, ale coś mi mówiło żeby go założyć :)
    Mój blog: http://smiechlemse.blogspot.com

    ReplyDelete
  39. Ten post na pewno pomoże komuś, kto zaczyna blogować, i chce mieć fajną i oryginalną nazwę :)

    Mój Blog - Klik

    ReplyDelete
  40. moja nazwa wyszła całkiem spontanicznie on mojego imienia i mojego zawodu :)

    ReplyDelete
  41. O nazwie bloga myślałam trochę i w końcu wymyśliłam!
    Moja młodsza kuzynka zawsze mówiła na mnie 'Lulka', i uznałam, że to fajny pomysł na nazwe :))
    Cieplutko zapraszam na mojego bloga, i mój ostatni post o wytykaniu palcami innych :)
    http://melulka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  42. Ja właśnie wymyśliłam nazwę mojego bloga przez przypadek :) Pewnie będę zmieniać miejsce - chcę własny serwer, ale ta nazwa zostanie chyba na zawsze :)
    Piękne zdjęcia, jestem zachwycona pomysłem! Uwielbiam kwiatki, a ta kompozycja ze struganym ołówkiem - rewelacja!

    ReplyDelete
  43. piękne zdjęcia-bardzo tumblerowe się wydają :)
    ja moją nazwę wymyśliłam z pomocą przyjaciółki, haha :"D

    http://by-aleksandraa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  44. Bardzo przydatny post :) Szkoda, że wcześniej nie spotkałam się z takim, ponieważ nie miałam pomysłu na nazwę mojego bloga. Świetne zdjęcia! ♥
    Pozdrawiam bardzo serdecznie! :D

    http://allilove-xoxo.blogspot.com/

    ReplyDelete
  45. Przydatne rady :) Prawie każdy bloger zastanawiał się na początku jaką nazwę dać blogowi. Pozdrawiam
    wy-stardoll.blogspot.com

    ReplyDelete
  46. A im więcej blogów - tym trudniej dobrać nazwę. Jednak najbardziej denerwuje to, kiedy masz fajną, chwytliwą nazwę - adres niedostępny. Wchodzisz na tego bloga - ostatni wpis: rok 2005... po prostu zaczyna mnie wtedy coś łapać :D
    Bardzo przydatny post :3

    Pozdrawiam ciepło, Sunshine

    ReplyDelete
  47. Z własnego doświadczenia wiem, że nazwy łatwo nie można wymyślić. ;)

    green0floor0.blogspot.com

    ReplyDelete
  48. Piękne zdjęcia, świetny wpis! :) Powodzenia w dalszym blogowaniu! ^^
    http://magirrat.blogspot.com/

    ReplyDelete
  49. Mój blog wziął się od pierwszej wskazówki :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    ReplyDelete
  50. Bardzo przydatny post i piękne zdjęcia!
    http://written-by-loony.blogspot.com/

    ReplyDelete
  51. Przydatne rady :) Mój się wziął od oczu mojego faceta, w których się zakochałam ;) zapraszam na mój blog - nowy post:) (akceptuje wymiane obserwacjami) :)

    ReplyDelete
  52. Właśnie chcę przejść na własną domenę i szukam innej nazwy niż ta, która aktualnie reprezentuje mojego bloga choć jest ze mną związana to sama w sumie nie wiem... ale zobaczymy skorzystam z Twoich rad i może coś nowego stworzę :)

    http://ecorcestyle.blogspot.com/

    ReplyDelete
  53. Nie łatwo jest wymyślić oryginalną nazwę.
    Bardzo pomocne rady !
    http://photogirl02.blogspot.com/

    ReplyDelete
  54. Chyba każdy kto zaczyna swoją przygodę z blogiem, ma problem
    z wymyśleniem odpowiedniej nazwy swojego bloga. Moja nazwa wzięła
    się od mojego pseudonimu i końcówki "chan" dodawany w Japonii do
    imion dziewczynek :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    ReplyDelete
  55. Ja przyznam że nie mialam z tym problemu... Nazwa nasunęła mi się sama 😄 przydatne rady dla kogos kto planuje zalozyc bloga 😊

    ReplyDelete
  56. Świetny pomysł do napisania takiego posta mega zdj pozdrawiam

    ReplyDelete
  57. Ja połączyłam moje dwie pasję w innym języku niż polski :)

    ReplyDelete
  58. Ja unikałabym pierwszej metody, ponieważ nie chciałabym się podpisywać moim nazwiskiem pod czymś, co być może kiedyś obróci się przeciwko mnie. A przecież nazwa bloga bardzo kojarzy się z jego treścią.

    Moja nazwa powstała kilka lat temu pod wpływem chwili i od tamtej pory używam jej prawie wszędzie i internecie. Nie określa w żaden sposób tematyki bloga, jest wobec niej neutralna, więc daje mi szerokie pole do popisu, jeśli chodzi o rozwój zarówno mój jak i tematyki bloga.

    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  59. Fajny, przydatny post :) dla osoby zaczynającej swoją przygodę z blogowaniem :)
    Moja nazwa bloga powstała w radiu :D
    Pozdrawiam, Kinga na Wieszaku :)
    http://kinganawieszaku.pl/

    ReplyDelete
  60. świetny post i zdj mega i zajebisty blog :D pozdrawiam :D http://moda-modelki-modele.blogspot.com/2016/03/cos-o-na-yt-chcecie.html

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację.