4/29/2016

DOCEŃ MNIE!


Każdy dzień pragnę przeżyć jak najlepiej potrafię. Staram się rzetelnie wykonywać swoje obowiązki. Uczę się pilnie, bo zależy mi na najwyższych ocenach. Wytężam wszystkie siły, by pomóc rodzicom w domu. Nie zawsze czekam, aż każą mi coś zrobić. Z własnej woli wynoszę śmieci. Sprzątam pokój. Robię im herbatę. Chcę pokazać, że ich kocham. Chcę, żeby byli ze mnie dumni. Rozwijam swoje zainteresowania. Stawiam wysoko poprzeczkę i coraz częściej udaje mi się ją przeskakiwać. Uśmiecham się do ludzi na ulicy. Przepuszczam starszych w kolejce na zakupach. Pomagam kolegom. Ale... nikt chyba tego nie zauważa. Nikt, nigdy mi nie dziękuje... Nikt, nigdy mnie nie docenia... 

Czy kiedykolwiek pomyślałeś podobnie? Na pewno! Każdy z nas rozwija się, stara. Chcemy być kochani, szanowani, akceptowani. Lubimy, kiedy ludzie nas chwalą. Dowartościowuje nas to i daje nam poczucie, że potrafimy coś zrobić, że jesteśmy w czymś dobrzy. Staramy się wtedy jeszcze bardziej. Potrzebujemy uznania w oczach innych, by zmotywować się i działać dalej, ze zdwojoną siłą. Niestety, nie każdy dostrzega nasze szczere chęci, a nawet może nam się wydawać że ludzie czekają tylko na to, aż się potkniemy, by dać nam do świadomości, że jesteśmy beznadziejni. Dla niektórych nasz drobny, dobry uczynek nie znaczy nic wielkiego, szybko gdzieś umyka i zostaje zapomniany. To smutne i wydaje się, że nasze starania poszły na marne.

Z drugiej strony, sami jesteśmy często zbyt zapatrzeni w siebie. W natłoku obowiązków i problemów nie dostrzegamy drobnych, miłych gestów zwróconych w naszą stronę lub zapominamy o okazywaniu wdzięczności. Nie widzimy postępów drugiej osoby, bo zbyt bardzo skupiamy się na swoich. Liczy się dla nas tylko nasz rozwój. Chcemy być doceniani, ale zapominamy o docenianiu innych. A to ostatecznie prowadzi do tego, że nikt nikogo nie chwali, przez co brak nam wszystkim motywacji. Może warto to zmienić? 

Zastanów się. 







|SWETER<NO NAME>|SPÓDNICZKA<SINSAY>|WIANEK<DIY>|

68 comments:

  1. Świetny post. Przemawia do mnie w taki fajny sposób <3

    Mój Blog - Klik

    ReplyDelete
  2. Zgadzam się z tym co piszesz. Piękne zdjęcia.

    ReplyDelete
  3. Uwielbiam Twoje notki!
    Świetne zdjecia :)

    By-Aleksandraa.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Super post, fajne zdjęcia! ;)
    kammfashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Naprawdę staram się być życzliwa dla innych i z reguły mi to wychodzi, ale niepotrzebnie zakładam, że powinnam dostać coś w zamian. Często jest mi przez to po prostu źle. Nie wiem czy to, że być może poprawiłam komuś humor chociaż na chwilę, lub sprawiłam jakąś przyjemność powinno smucić. Żyjemy dla innych! ;)

    polnemaki.pl

    ReplyDelete
  6. Często mam wrażenie, że nikt mnie nie docenia, ale zawsze po jakimś czasie okazuję się, że to ma być dla mnie jeszcze większa motywacja! Że to ma mi pomóc, żeby poprzeczkę postawiła dwa razy wyżej, udaje się!
    Śliczne zdjęcia ;*
    http://iamwiki-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Świetny post! Naprawdę pouczający! Mega zdjęcia! Pozdrawiam! zell27merka.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Ja to tam uwielbiam wywoływać uśmiech u innych i nic za to nie chcę :D

    ReplyDelete
  9. Świetny tekst.
    Czerpmy energię z natury, gwiazd i od innych ludzi. Dążmy do swoich celów :)

    Jejinspiracje.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Dobrze napisany post! W ostatnim akapicie trochę jest mowa o mnie, bo często nie dostrzegam miłych gestów.
    Oczywiście każdy chce być doceniany w tym ja, ale trzeba też umieć doceniać innych. Ma szczęście ja doceniam bliskich mi osób i potrafię ich chwalić, nie oczekując od nich nic, a przy okazji dodaję im trochę motywacji ;)

    ReplyDelete
  11. jesteś bardzo fotogeniczna :*
    http://ruudegirls.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Śliczny uśmiech :) Więcej koloru! :)

    juliabloger.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dałabym te zdjęcia w kolorze, ale są strasznej jakości. Niestety, światło tym razem zawiniło.... :/

      Delete
  13. Czasami moje aamopoczucie strasznie spada gdy staram się zrobić coś, żeby poprstu mama mnie pochwaliła, a ona i tak doczepi sie do jakiegoś szczegółu :(

    ReplyDelete
  14. ja również się z Tobą zgadzam. Czasami jak to mówią "Dobre chęci są piekłem wydrukowane" Ale wszystko zależy od nas samych i podejścia do życia. PozdrawIam

    ReplyDelete
  15. Zakochałam się w zdjęciach <3 super

    ReplyDelete
  16. Uwielbiam twojego bloga, zwłaszcza za treść. Która zawsze jest rewelacyjna. Przy okazji śliczne zdjęcia:)
    http://internetsisters.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie wiem, czy wiesz, ale właśnie zrobiłaś to, o czym napisałam! Doceniłaś mnie i zmotywowałaś! Dziękuję bardzo <3

      Delete
  17. Post daje do myślenia, a zdjęcia są cudowne. Zostaje tu na dłużej!
    http://dziewczynawelcome.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Świetny post!
    A zdjęcia są genialne
    Ślicznie ci w tym wianku

    ReplyDelete
  19. Jak zwykle świetny post i magiczne zdjęcia :) Ładnie ci w tym wianku !
    yolooliwkaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Wspaniały post ! Zdjęcia śliczne, jak zawsze z resztą <3
    Obserwuję !

    Zapraszam !

    http://lucy-lusia2.blogspot.com/2016/04/umiesz-liczyc-licz-na-siebie.html


    ReplyDelete
  21. W sumie 15 latka dobra ale wolę 16+

    ReplyDelete
  22. Cała prawda. Mam wrażenie jakbyś czytała mi w myślach ;-)
    Przy okazji pochwalę również zdjęcia bo jak zwykle są cudowne, ale może zmień raz na jakiś czas tło w miarę możliwości ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję. A jeśli chodzi o tło to staram się. Te zdjęcia były zrobione w innym miejscu niz zwykle, ale niestety światło zawaliło, więc musiałam ustawić na czarno-białe, dlatego może nie być widać różnicy. Poza tym, mieszkam na wsi i mało jest u mnie ciekawych miejsc. Wszystkie wydają się takie same, hahaaha ;)

      Delete
  23. Opisałaś to w przepiękny sposób. Jeśli chcemy, by nas szanowano i by inni nas docenili, my też musimy zacząć działać w drugą stronę.
    Cudowne, magiczne zdjęcia ♥
    http://written-by-loony.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Trzeba żyć dla innych, żeby żyć dla siebie. Ja również staram się być dobrym człowiekiem i bardzo lubię pomagać innym. Nie zawsze czuję się doceniona, ale to nic. Dobro powraca. Jeżeli sprawiam, że na czyjejś strapionej twarzy pojawia się uśmiech, to dla mnie najlepsze podziękowanie same w sobie. Twoi rodzice mają ogromne szczęście mając córkę pełną empatii. Kiedyś na pewno docenią. Moi tyle szczęścia nie mieli, bo byłam krnąbrną nastolatką i często sprawiałam im przykrość. Teraz staram się za to za dwóch, żeby ten buntowniczy okres poszedł w niepamięć. Świetnie to wszystko ujęłaś. Myślę też, że niedocenianie innych jest również kwestią wychowania i kultury. Jest jednak motywacja, bo chama tej kultury da się nauczyć. A jak łatwiej zacząć zmieniać świat jeśli nie od siebie? Pozdrawiam serdecznie a zdjęcia na prawdę super :)

    ReplyDelete
  25. Masz rację, czasem trzeba nauczyć się doceniać innych, wtedy oni mogą nauczyć się tego od nas :)
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  26. Super napisane, ogólnie cały blog jest ciekawy :)

    ReplyDelete
  27. Jejku te zdjęcia i post ❤ zakochałam się w twoim blogu! Zasługujesz na dużo więcej wyświetleń!!!
    Chciałabym umieć pisać tak jak ty! Jesteś chyba pierwszą osobą, która aż tak mnie zaciekawiła ❤
    http://thegirlsarentideal.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Fajny post i super zdjęcia :)
    http://mylifeismy47.blogspot.com/2016/04/rossmann-cz-2.html

    ReplyDelete
  29. Może się wydawać, że inni nas nie doceniają, ale to nieprawda. Rodzice, nauczyciele, przyjaciele... dla nich znaczysz bardzo dużo. Tylko czasem nie umieją tego okazać. Nie przejmuj się tym, pamiętaj, że zawsze masz w nich wsparcie, dobre słowo. To największy skarb ^^
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    ReplyDelete
  30. Piękne fotki :)

    http://wear-owska.blogspot.com/

    ReplyDelete
  31. Post skłania do refleksji. Fajnie, że pomagasz bezinteresownie rodzicom. Faktycznie czasami nadchodzi taki moment, że człowiek nie czuje się doceniany i chyba powinno się to zmienić. Bardzo ładne zdjęcia!
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Ładny tekst i świetne zdjęcia :)
    Pozdrawiamy,
    Mr&MrChanel/ www.mrandmrchanel.blogspot.com

    ReplyDelete
  33. Piękne zdjęcia

    kamilkopec.blogspot.com

    ReplyDelete
  34. jak zawsze pięknie napisane. ładne zdjęcia, takie inne :D
    Mój blog-klikkkk

    ReplyDelete
  35. Twoje posty jak zawsze piękne i z przekazem, a zdjęcia ? Prze-śliczne !

    ReplyDelete
  36. świetny post i piękne zdjęcia :)
    pozdrawiam
    motykastyle.blogspot.com

    ReplyDelete
  37. przepiękny blog miło aż czytać :))

    ReplyDelete
  38. masz w 100% racji :)
    Piękne zdjęcia :)
    http://makeupwlosypielegnacja.blogspot.nl/

    ReplyDelete
  39. Dobry post który daje do myślenia. Pozdrawiam!

    http://bitchyx18.blogspot.com/

    ReplyDelete
  40. śliczna z ciebie dziewczyna ;) a post daje do myślenia,
    zapraszam http://annatajemnicza21.blogspot.com/

    ReplyDelete
  41. Pamiętam, że czytałam gdzieś kiedyś o tym, że chwalone dzieci szybciej się uczą, przyswajają nowe rzeczy i są potem bardziej pewne siebie i potrafią wiele osiągnąć :) Ja niestety też tak czasem mam, że staram się pomagam komuś, ale pochwały lub zwykłego "dziękuję" nie usłyszę. Ale mimo to myślę że rodzice nas doceniają i to co robimy tez, ale w głębi duszy. Nie okazują tego, a szkoda :(
    Świetne zdjęcia i post bardzo mądry :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie na konkurs :)
    Magymany.blogspot.com

    ReplyDelete
  42. Bardzo mądry post, bardzo ładnie to napisałaś. śliczne zdjęcia :D
    Pozdrawiam!
    allilove-xoxo.blogspot.com

    ReplyDelete
  43. Bardzo dobry wpis, super fotki :) zapraszam do mnie: www.lifestylebypw.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  44. Jejku jakie śliczne zdjęcia, świetny post :) Pozdrawiam i zapraszam do mnie :) http://diamooondgirl.blogspot.com/

    ReplyDelete
  45. Bardzo dobrze napisane ;)
    Super ciekawy blog ;)
    Hubertkuc.blogspot.com

    ReplyDelete
  46. Zgadzam się z tobą w 100%. Wszystko zależy od nas i naszych chęci. Śliczne zdjęcia.
    Pozdrawiam!
    Mska-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  47. Bardzo mądre słowa <3
    Sesja przepièkna :)
    Pozdrawiam :*
    wcztery-stronyswiata.blogspot.com

    ReplyDelete
  48. Świetnie napisane :) A zdjęcia są cudowne! <3
    jagospiec.blogspot.com

    ReplyDelete
  49. Zgadzam sie z tobą !Swietnie napisane
    Zapraszam do nas
    fashion--twins.blogspot.com

    ReplyDelete
  50. Kurcze, swietnie napisane. Co przeszła mi myśl, aby cos mądrego Ci doradzić , to Ty w następnym akapicie juz sama na to odpowiedziałaś :) Masz bardzo dojrzałe podejście do życia i za to wielki szacunek ode mnie. Pozdrawiam
    Pomau-nolimits.blogspot.com

    ReplyDelete
  51. Jejku.. Czasem zastanawiam się skąd bierzesz inspiracje na psoty i te tematy. Są naprawdę wyszukane i dość oryginalne jak na dzisiejszą blogosferę ! Gratuluję Ci prowadzenia bloga , bo robis to świetnie :D

    ReplyDelete
  52. "Cieszmy się z małych rzeczy".Prawda jet taka, że ludzie chcą być doceniani, a nie doceniają innych, dziwiąc się czemu ich nikt nie docenia.

    http://mvrcelia.blogspot.com/ zapraszam :)

    ReplyDelete
  53. Śliczne zdjęcia!
    pooositivee.blogspot.com

    ReplyDelete
  54. Kinga, nie sądziłam, że masz tylko 15 lat. Niesamowite! Piszesz tak dojrzale. Czytając Twoje wpisy, zaczynam wierzyć w ludzi, naprawdę.

    Oby tak dalej i jak najdłużej!!!
    Pozdrawiam cieplutko i życzę dalszych sukcesów, bo kto jak kto, ale Ty na to naprawdę zasługujesz. :)

    ReplyDelete
  55. Ale śliczne zdjęcia 😍😍
    http://bbysun.blogspot.com/2016/05/blog-post.html

    ReplyDelete
  56. Wiesz,trzymam się zasady,że liczą się nawet małe rzeczy ale każdy jest inny i ludzi nie zmienisz.Ja pomagam innym,bo mam z tego satysfakcje,bo wiem,że mogłam coś zrobić i coś zrobiłam.Nie po to,by mnie chwalili za to.Nie po to,by coś z tego mieć, tylko po to,by ktoś się uśmiechnął ale świadomość tego,ze ty się do tego przyczyniłeś jest lepsza niż jakakolwiek nagroda.

    https://strong-power.blogspot.com/

    ReplyDelete
  57. Piękne zdjęcia i tekst bardzo strafny.Często chcemy być doceniani lecz nie widzomy odwzajemnienia z naszej strony.

    ReplyDelete
  58. Masz racje, trudno oczekiwać od ludzi tego czego sami nie jesteśmy wstanie im dać. Chcemu być chwaleni, nikgąc nie chwaląc.
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    ReplyDelete
  59. Dobrze piszesz dużo osób jest zapatrzonych tylko w siebie.
    Bardzo ładne zdjęcia.

    ReplyDelete
  60. Świetne, zapominamy czasem o tych wielkich klapkach na oczy z napisem "ja" :)
    Andrzej.

    ReplyDelete
  61. Świetny post :) I jaki piękny uśmiech ! ♥

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację.