4/16/2016

JAK ODNALEŹĆ WENĘ?


Ciekawy i oryginalny pomysł to podstawa każdego dobrego posta, opowiadania, czy wypracowania na język polski. Kiedy wena twórcza znika, możemy siedzieć kilka godzin z pustą kartą. Bez natchnienia nie napiszemy niczego konkretnego, nie zainteresujemy czytelnika, nie dostaniemy pozytywnej oceny w szkole. Niestety, nie zawsze Pani Wena jest przy nas. Najczęściej znika, kiedy jej najbardziej potrzebujemy. Co zrobić, by ją odnaleźć?


Znajdźmy odpowiedni czas i miejsce na pisanie. Niech to będzie pora, kiedy nie jesteśmy zmęczeni ciężkim dniem w szkole, czy pracy. Najlepiej pisać do południa. Wtedy umysł jest jeszcze świeży, nieskażony problemami, a głowa niezaprzątnięta obowiązkami. Dobrze, jeśli podczas tworzenia jesteśmy sami i nikt nas nie rozprasza. Zapobiegniemy tym sposobem utraty przelotnych pomysłów. 

Przed pisaniem zrelaksujmy się; połóżmy wygodnie, umieśćmy w uszach słuchawki ze spokojną muzyką, zamknijmy oczy i pomedytujmy przez chwilkę. Takie odświeżenie umysłu z pewnością wyjdzie nam na dobre. W między czasie możemy zastanowić się nad ostatnimi zdarzeniami, przeanalizować je oraz wyciągnąć słuszne wnioski. Często to życie jest największą inspiracją. Trzeba tylko umieć dostrzec ją w otaczającym świecie. Dobrym sposobem jest także rozmawianie ze sobą na temat, o którym chcemy napisać. Przy okazji wpadniemy na nowe pomysły, zdania, wyrażenia, które możemy umieścić w naszej pisemnej pracy. 

Nie kopiujmy nikogo, ale nie bójmy się inspirować. Tak jak Kochanowskiego zainspirowała lipa, tak nas zainspirować może piosenka, czy wiersz. Po ciekawej lekturze, czy obejrzeniu filmu łatwiej będzie nam chwycić za pióro. Natchnieniem może okazać się także zwyczajny spacer. Należy tylko posiadać umiejętność obserwowania otoczenia i dobrego interpretowania. Rośliny, zwierzęta, pogoda, czy inni ludzie to idealne obiekty do obserwacji. Każdy pomysł, każdą myśl zapisujmy. Te najciekawsze zwykle najszybciej się ulatniają, a my znów zostajemy z niczym. 

Weny twórczej nie szukajmy daleko. Zazwyczaj jest na wyciągnięcie ręki. Nie szukajmy jej na siłę, w końcu sama przyjdzie. Bądźmy gotowi!









|SWETER <KLIK>|SPODNIE <H&M>|
Z GÓRY DZIĘKI ZA KLIKI :)

W ostatnim czasie przyszły do mnie dwie paczki. Jedna z bluzą, którą widzicie dzisiaj na zdjęciach od firmy SHEiN, z której jestem bardzo zadowolona. Bluza ma świetną jakość, jak na produkt z chińskiej sieciówki. Podoba mi się jej nietypowy materiał. Idealnie sprawdzi się na okres między wiosną a latem, czyli na teraz!
Kolejną rzeczą, którą dostałam są czarne spodnie z rozcięciami na kolanach z firmy ROMWE. Niestety, na mnie są zbyt małe. Gdyby nie to- nosiłabym je codziennie. Są cudowne!

68 comments:

  1. Ja jak coś robię i myślę nie zastanawiając się nawet nad postem to w głowie przelatuje mi wiele pomysłów :)
    nulaamynewblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Idealnie to opisałaś! Na pewno skorzystam z twojego postu, gdy dopadnie mnie brak weny. Bardzo przydatne ♥ Piękne zdjęcia, kliknęłam w link - US$16.49

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie
    http://neverstopdreaminggg.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. To prawda...kiedy potrzebuję napisać coś na polski wena znika a kiedy nie to właśnie ja mam :D

    ReplyDelete
  4. Życie inspiruje nas z dnia na dzień. Śliczne zdjecia!

    By-Aleksandraa.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Jejku, jakież Ty masz niesamowite włosy! A co do weny, wydaję mi się, że wystarczy odprężenie. W zasadzie właśnie do tego nawiązują Twoje metody na odszukanie jej. Nikt nie lubi tworzyć pod presją. Szkoda, że w dzisiejszych czasach, człowiek dąży do tego, by robić jak najwięcej w jak najkrótszym czasie. Czasem o wiele lepiej jest po prostu zwolnić i cieszyć się życiem.

    http://p-ann.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Przydatny post. Faktycznie, inspirować może nas wszystko, jednak czasem niełatwo to dostrzec
    photoobiektywna.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Ostatnio często mam brak weny, jednak jak już ją mam to do głowy przychodzi mi 1000 pomysłów na minutę. Wszystkie zapisuję w zeszycie. Masz świetne włosy! *o*

    http://mylittleworld-paulablog.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Zastosuję się do Twoich rad, bo często mam problemy z weną.
    Kliknęłam! Piękne zdjęcia, brawa dla Kuby ♥
    http://written-by-loony.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Masz racje, najlepsze tematy są zawsze gdzieś obok nas, jednak to jak powinniśmy szukać weny raczej zaliczam do kwestii indywidualnej :D
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    ReplyDelete
  10. Chętnie znajdę zastosowanie w Twoich radach, bo niestety wena opuszcza mnie z dnia na dzień, kiedy jej bardzo potrzebuję...
    Kliknęłam! Śliczne zdjęcia ♥
    http://vicci-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. Znam ten ból kiedy Pani Wena ucieka mi z głowy.. najczęściej dzieje się to gdy muszę narysować lub napisać coś na konkretny temat który nie zawsze mi pasuje :c

    PS. Przyjdziesz na placek? ^^

    ReplyDelete
  12. Moje wena gdzieś uleciała i nie mogę jej odzyskać
    http://blekitnypamietnik.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Ja piszę posty w notatniku w laptopie lub w zeszycie na zapas. Lubię być wtedy sama, żeby nikt mi nie przeszkadzał. Wtedy jest najlepiej.

    ReplyDelete
  14. Mega pościk i mega zdjęcia!
    Ciekawy pomysł, na pewno nie jedną osobę zainteresujesz :)
    W sumie sama niekiedy nie mam pomysłów co by tu napisac, ani sił na to żeby zrobić zdjęcia.
    A i masz racje co do tego, żeby nikogo nie kopiować, trzeba trochę poszaleć, nie bójmy się tworzyć czego nowego :)
    Pozdrawiam!
    st3fansk4.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. o to to to, trzeba ją szybko zapisywać, bo to co najlepsze ucieka najszybciej (:

    http://dezmansowaaa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Ja mam zawsze problemy z motywacją. Zaczęłam pisać mnóstwo książek, kilka blogów i nagle po kilku dniach lub tygodniach dopadała mnie niemoc i to co napisałam lądowało gdzieś głęboko na dysku lub zapomniane w internecie. Jedynie wiersze mi wychodziły, może dlatego, że krótkie :D
    Dla mnie największą motywacją jest deadline: muszę zrobić coś do danego terminu, muszę się zobowiązać i w pewnym sensie robić to dla kogoś, a nie dla siebie bo tylko wtedy mam pewność, że to zrobię.

    http://poradypartnerskie.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. Zawsze mam pełno pomysłów w głowie, mam nadzieję, że niigdy się nie skończą! :D

    http://ylyys.blogspot.com/2016/04/braid-hair-day-little-bit-devastated.html

    ReplyDelete
  18. Zazwyczaj stosuję wymienione przez Ciebie porady, a wtedy wena sama przychodzi. Gdy jestem zestresowana czy też zmęczona to niestety, ale jest tak iż pomysły nagle się ulatniają :/ Bardzo ładne zdjęcia ^^
    Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Śliczne masz włosy :)
    A u mnie z weną jest wszystko OK:*

    ReplyDelete
  20. Ciekawy temat wybrałaś! I śliczne zdjęcia *.*
    Pozdrawiam,
    http://booksybooksyinietylko.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. Świetny pomysł na wpis. BArdzo często łapie mnie taka "dziura w mózgu" i cięzko jest mi coś wymyśleć...
    Świetny masz kolor włosów!
    www.najkablog99.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Fajnie napisane! Ciekawy pomysł na temat posta :)
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  23. Mega post :) Lubię czytać twojego bloga. P.s piękny sweterek!

    ReplyDelete
  24. Ja jeszcze nie doświadczyłam braku weny :* Pięknie wyglądasz :3

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. Ja muszę po prostu położyć się do łóżka i w ciszy pomyśleć. Bardzo udany post. śliczne zdjęcia. ;)

    http://juliettapastoors.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. Mi do pisania wystarczy jedynie pomysł. Wena przychodzi sama w trakcie pisania. Czasami jest na tyle mocna, że z głowy wypadają mi te pomysły, które miałem wcześniej a zamieniam je nowymi, świeższymi.
    Pozdrawiam,
    http://kackiller.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. Świetny temat! Na pewno, kiedy mnie dopadnie brak weny skorzystam z twojego posta ;)

    ReplyDelete
  28. Przydatny post - zawsze narzekam na brak weny :(
    www.phootoandstyle.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Świetnie to napisałaś! Ale co do godziny pisania to myślę, że to kwestia indywidualna, bo mi się dobrze piszę tylko wieczorem, a nawet nocą. Wtedy jestem, że tak powiem najbardziej kreatywna :D A co do tego inspirowania się to można się zainspirować dosłownie wszystkim i czasem mnie samą to zadziwia. Ostatnio oglądałam z bratem Dorę, w której plecaku znajduję się dosłownie wszystko. Skojarzyło mi się to z damską torebką i tak powstał pomysł na jeden z postów. Fascynująca historia wiem xD
    A tak swoją drogą to na tych zdjęciach przypominasz mi młodą Lindsay Lohan :D
    /Liseł
    NASZ BLOG - KLIK

    ReplyDelete
  30. Cudowny post ;)
    Podobają mi się Twoje włosy !
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    ReplyDelete
  31. Zdjęcia są świetne, tekst cudowny 😍 pozdrawiam i zapraszam do siebie niepowaznieopowaznym.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Post pięknie napisany!
    Jesteś bardzo ładna,powodzenia w dalszym blogowaniu!

    ReplyDelete
  33. ja zawsze najwięcej pomysłów mam w tedy kiedy nie powinnam czyli przed snem, a rano juz zapominam o wszystkich pomysłach ;) śliczne zdjęcia
    zapraszamy na naszego bloga --->KLIK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahh, ja tak samo, dlatego zawsze warto je sobie zapisywać!

      Delete
  34. Cudownie piszesz. Jesteś śliczna i bardzo mądra, co można także zauważyć w nagrywanych przez Ciebie Snapach. ;) Czytam Twojego bloga już od jakichś dwóch miesięcy i czekam na kolejne posty. Może w przyszłym roku "Blog roku". Ja na pewno bym głosowała.

    https://m.youtube.com/channel/UCVeNI4GazKH9ZxyiQ6YyCAw

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję! Bardzo mi miło czytać tak motywujące słowa! Dajesz mi ogromnego kopa do działania!

      Delete
  35. Cudownie piszesz. Czytam Twojego bloga od dawna, wiele wpisów naprawdę bardzo mi pomogło. Swoim pisaniem dajesz siłę innym i wiarę, ze będzie dobrze. Oby tak dalej, naprawdę jesteś świetna w tym co robisz. Jesteś bardzo mądra i przesliczna. Zawsze czekam az tylko pojawi się jakas informacja na "Kindżers" na Facebooku, o tym, ze dodajesz nowy wpis. Pamiętaj, nie poddawaj się, bo widać, ze prowadzisz bloga z sercem. Szczerym sercem. Pozdrawiam i życzę więcej sukcesów, panizuzanna.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jejku, dziękuję. Nawet nie wiesz ile dla mnie znaczą Twoje słowa! Dziękuję za wsparcie! Ostatnio miałam chwile załamania, ale dzięki Tobie, nie poddam się :*

      Delete
  36. Często mam problem z weną. :/ Twoje porady na pewno mi pomogą. <3
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  37. Świetny post i czekam na kolejne :) pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  38. To prawda zawsze jak coś musiałam napisać to miałam nagły brak weny mimo tego że wcześniej miałam na to milion pomysłów.
    http://mydreamand-i.blogspot.com/2016/04/co-warto-kupic-na-promocji-49-w.html

    ReplyDelete
  39. Skąd ty masz taka wenę do pisania tak wspaniałych postów <3
    Czekam na kolejne <3

    ReplyDelete
  40. mega post! zdjecia tak samo! <33

    ReplyDelete
  41. Bardzo przydatny post :)
    Świetnie piszesz,zdjecia bardzo ładne a Twoj kolor włosów jest cudowny!
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  42. genialny post!

    http://styleandvital.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
  43. Wena przychodzi sama i wtedy jest najlepsza.:) jaki masz fajny kolor wlosow!

    ReplyDelete
  44. Zazdroszczę koloru włosów, fantastyczny!
    A co do weny- to nadal nie znalazłam na nią żadnego sposobu. Jest, albo jej nie ma.
    PS Świetne zdjęcia ;)

    ReplyDelete
  45. Oo wena czasem potrafi być wredna! Ja ze snapa, w sensie znam Cię ze snapa Baiws,i cały dzień szukałam Twojego bloga, bo wprost zakochałam się w Twojej osobie ;)) Widzę, że się nie pomyliłam!

    Zapraszam --> http://hot-schot.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. W takim razie gratuluję, hehheh <3
      Dziękuję, cieszę się :*

      Delete
  46. Śliczne zdjęcia. Blog jest cudowny. Ty to akurat wenę masz tak nikt inny! :D

    ReplyDelete
  47. ja często mam tak, że długo nie mam weny i w najmniej oczekiwanym momencie pomysł sam wpada do głowy(oczywiście musze od razu zapisać bo tak jak nagle przychodzą to dwa razy szybciej uciekają z głowy)
    świetne zdjęcia! zazdroszczę takiego "specyficznego" koloru włosów, sama o takich kiedyś marzyłam :D

    http://dryclaudia.blogspot.com/2016/04/5-sposobow-jak-przetrwac-do-wakacji.html

    ReplyDelete
  48. Często mam tak że jestem poza domem i nie zdążę włączyć notatnika w telefonie żeby zapisać jakiś pomysł i nagle pustka w głowie bo zaczęłam z kimś rozmawiać XD
    Świetne rady i bardzo ładny kolor włosów *-*
    Pozdrawiam
    Love-styl.blogspot.com

    ReplyDelete
  49. Post bardzo motywujący, podoba mi się treść, która przekazujesz. Inspiracje są wszędzie, czasem tego nie dostrzegamy. Świetny post, ale nie podobają mi się zdjęcia, które nie mają nic wspólnego z treścią. Robią nie potrzebny spam. Moim zdaniem jeśli by było mniej zdjęć i bardziej tematycznych było by estetyczniej, lecz to tylko moje zdanie. Pozdrawiam. http://crazyphotonature.blogspot.com/

    ReplyDelete
  50. Bardzo ciekawy wpis i przydatne rady! Niestety znam ten ból kiedy brakuje weny. Kiedy jestem zestresowana nic sensownego nie przychodzi mi do głowy, chociażbym nie wiem jak się starała...
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie: klik

    ReplyDelete
  51. Najlepiej jest zapisać sobie, gdy coś konkretnego przychodzi do głowy i do tego wrócić. Mi w znalezieniu weny pomaga wyjście na balkon i popatrzenie chwilę na rzeczywistość.
    Piękne włosy!
    Zapraszam do siebie: https://pogonzarozumem.wordpress.com/

    ReplyDelete
  52. ŚWIETNY POST ! MEGA ZDJĘCIA I STRÓJ ZAPRASZAM DO MNIE !http://lifebyadusska.blogspot.com/

    ReplyDelete
  53. Świetny post oraz piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam cieplutkoo! :**
    Wspólna obserwacja?
    http://angelikamichalak.blogspot.com/

    ReplyDelete
  54. Bardzo fajne i podstawowe rady! :)
    Warto pisać oryginalne posty. To podstawa dobrego bloga :)
    pineapplealexxx.blogspot.com

    ReplyDelete
  55. Ja dostaje wene zazwyczaj jak słucham myzyki ;)+ Cudowny kolor włosów <3

    http://anothergirlinthesea.blogspot.com/

    ReplyDelete
  56. Ja najpierw muszę się "wyżyć" żeby coś napłynęło
    MAsz piękny kolor włosów
    Dyed Blonde

    ReplyDelete
  57. Bardzo ciekawe spojrzenie na ten temat! :)
    Podoba mi się tu!

    www.lemanklaudiusz.blogspot.com

    ReplyDelete
  58. bardzo fajna bluza, podoba mi się sznurowanie:)

    ReplyDelete
  59. Bardzo ciekawy post :) Na pewno skorzystam z twoich rad! A przy okazji masz na prawdę wciągającego bloga. Na pewno jeszcze tu zajrzę :) Zapraszam także do siebie. Dopiero zaczynam ;)



    Bardzo ciekawy post :) Na pewno skorzystam z twoich rad! A przy okazji masz na prawdę wciągającego bloga. Na pewno jeszcze tu zajrzę :)

    ReplyDelete
  60. Bardzo przydatny post i ciekawie napisany. Myślę, że pomoże mi kiedyś w takiej sytuacji :)

    http://olivkab.blogspot.com/

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację.