4/09/2016

ORYGINALNOŚĆ NIE ISTNIEJE


Czy oryginalność naprawdę istnieje? Coraz częściej możemy odpowiedzieć na to pytanie przecząco. Nie, nie istnieje. No, bo przecież przy takim przesycie mediów, reklam, promowanych wzorców, każdy nasz styl, czy to w ubiorze, czy w słuchanej muzyce, jest składanką kopii wszystkiego, co już widzieliśmy, co już gdzieś indziej zaobserwowaliśmy. Trudno dzisiaj o bycie niepowtarzalnym. Każdy z nas podąża za modą i obecnymi trendami. Nie chcemy odstawać od otoczenia, dlatego mimowolnie upodabniamy się do niego. Boimy się próbować nowych rzeczy. Nie potrafimy odnaleźć własnej drogi, łatwiej wybrać nam już wydeptaną. W tym wszystkim tracimy siebie, co może ostatecznie doprowadzić do tego, że niedługo wszyscy staniemy się tacy sami.

Bądźmy autentyczni. Bądźmy po prostu sobą. Nie ma na świecie dwóch identycznych osób, rodzimy się niepowtarzalni i tylko my możemy zapobiec temu, by nie umierać jako czyjaś kopia. Mamy szansę na stworzenie swojego własnego stylu pisania, mówienia, zachowania, czy życia. Sposobu ubierania się, techniki robienia zdjęć, czy nagrywania filmów. Ale jesteśmy sobą tylko do momentu, gdy nie wzorujemy się na tym, co wcześniej stworzyli już inni. Owszem, możemy się zainspirować, przekształcić, zmodyfikować, rozłożyć na części pierwsze i skleić ponownie, ale po swojemu, jednak granica między inspirowaniem się, a kopiowaniem jest naprawę cienka. Nieraz zbyt cienka, by mogła być przez niektórych zauważalna. Kopiarstwo nie jest niczym dobrym, a kopiując innych daleko nie zajdziemy. Tak naprawdę każdy z nas jest w stanie wymyślić coś swojego, charakterystycznego jedynie dla nas. Wystarczy ruszyć głową, swoją głową.












DZIĘKUJĘ KLAUDII ZA ZDJĘCIA. KONIECZNIE ZAJRZYJCIE NA JEJ KANAŁ NA YT <KLIK>

72 comments:

  1. Kurcze, prawda. Według mnie nawet te sławne ikony muzyczne kiedyś kimś się inspirowały i w małym stopniu kopiowały a teraz każdy chce wyglądać nie tylko co identycznie tylko podążać za ślepa modą, która dąży ze dużo dziewczyn nawet chłopców wyglądają jak klony.

    http://allegiant997.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Najlepiej jest być sobą. Po co udawać kogoś kim się nie jest. Ładna koszula :)

    ReplyDelete
  3. Masz rację, większość rzeczy które robimy na pewno się powtarzają, ciężko jest wymyślić coś swojego, ale da się ;)

    amelia-bloog.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Bardzo interesująca notka i fajne zdjęcia :)

    Pozdrawiam,
    MONIQUE

    ReplyDelete
  5. Bycie sobą to najlepszy sposób na oryginalność, co do mody to mamy taki piękny czas, że większość rzeczy jest modnych w dobrym połączeniu.
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    ReplyDelete
  6. Powiem tak: granica między inspiracją a kopią jest cienka i lepiej czasem poświęcić więcej czasu i wymyślić coś swojego niż prawie w całości zainspirować się kimś innym. Będziemy mieć wtedy większą satysfakcję przez zrobienie czegoś "własnego".Genialne zdjęcia!❤

    Natasiak.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. przyznaje, że zaskoczył mnie twój post, jest naprawde genialny, i to prawda kopijąc nigdzie nie zajdziemy, jedynie bd sie upodabniac do drugije osoby.
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  8. Piękny kolor włosów, co post zachwyca mnie coraz bardziej! :)

    http://teyzz.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. tak, granica między inspirowaniem się a kopiowaniem jest nie wielka, trzeba na nią uważać i być czujnym :)

    http://dezmansowaaa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. "rodzimy się niepowtarzalni i tylko my możemy zapobiec temu, by nie umierać jako czyjaś kopia" cudowne zdanie. Co do postu, uważam, że lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich ;)
    [mój blog]

    ReplyDelete
  11. To niestety prawda. Ja staram się być autentyczna - bez tego mój blog straciłby sens. Poruszam na nim tematy intymne, związane z moją psychiką. Jestem w tym autentyczna, to jest po prostu moja historia, a także moje niewzorowane rysunki, moje słowa. Chciałbym być oryginalna, wyjątkowa, po części jestem. To przez co przechodzę, ma zaledwie 1% i aż 1% ludzi na świecie, aczkolwiek gdy sobie to wyobrazisz idąc ulicą widzisz te wszystkie mijane osoby... Zdajesz sobie sprawę że ten 1% to jest dużo... Nie chcę się czuć wyjątkowa ze względu na chorobę, a ze względu na to wszystko, co mnie spotkało. Cały ten syf jak i również piękne chwile... Chcę to wszystko uchwycić w słowach, by ludzie właśnie nie czuli się samotni.
    www.tylko-szum.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Świetny post :) Śliczne zdjęcia! Pozdrawiam ;)

    ReplyDelete
  13. Post daje wiele do myślenia. Spotykam wiele klonów na co dzień. Zachowują się tak samo, ubierają i pewnie nawet myślą! Nigdy nie chciałam być taka i dobrze mi z moją innością ;)

    polnemaki.pl

    ReplyDelete
  14. Niestety prawda. Teraz coraz więcej osób kogoś kopiuje.
    Zapraszam na mój pierwszy wpis ;)
    http://xmeand.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. Zlepek rzeczy, które nas tworzą jest oryginalny, ponieważ to my go robimy i dzięki temu jesteśmy inni od wszystkich. Łączenie stylów, które są lub były tworzą nasz własny oryginalny styl.
    Pozdrawiam ♡
    Zapraszam do mnie magymany.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Fajnie napisane! W 100% się zgadzam :) Oby tak dalej ♥ Obserwuję! http://onlymeever.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. Niestety to wszystko prawda... Mało osób jest oryginalnych... Wszyscy wyglądają tak samo, co czwarta dziewczyna ubiera się identycznie myśląc, że to jest "fajne" - może dla nich... Ja zawsze podążam za stylem, który dla mnie jest najwygodniejszy i nie patrzę na to czy komuś on się podoba :) Nawet posty na blogach zaczynają mieć identyczną tematykę, jest to naprawdę przerażające..
    Piękne zdjęcia i czarujące jak zwykle z resztą Kinga ;*
    http://vicci-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Ja myślę, że oryginalność istnieje w każdym z nas :)
    nulaamynewblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Dobry temat, niestety to prawda 😢 Śliczne zdjęcia ! ❤

    marthabloguje.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Masz rację, granica między kopiowaniem a inspirowaniem się jest bardzo cienka...
    Wszyscy podążamy za jednym: aktualnymi trendami. Już nikt nie chce/nie potrafi być nietypowy, wyróżniający się z tłumu. Tak naprawdę czasem jesteśmy tacy sami, wręcz identyczni.
    www.to-i-owo-nietypowo.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Poniekąd zgadzam się ze stwierdzeniem, że granica między inspiracją a kopiowaniem jest cienka. Wystarczy inspirować się z głową i łączyć różne style. Przez to, mimo wszystko pozostaniemy oryginalni ;)
    http://kackiller.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Zgadzam się, jednak w sumie każdy z nas jest oryginalny. Nie znajdziemy drugiego takiego samego człowieka jak my :D
    Piękne fotki ♥
    http://written-by-loony.blogspot.com/

    ReplyDelete
  23. Nie wierzę w ludzi, którzy zmieniają się, aby się komuś przypodobać. Po co gubić samego siebie, no, po co? :c

    ReplyDelete
  24. Kiedyś może istniała, a teraz.. Każdy próbuje być oryginalny i wychodzi tak jak zawsze. Mega post :* Piekne zdjęcia :D

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. piękna głeboka tresc niesamowite zdjęcia i inspiracja do przemyśleń.Ludzie sie nie zmieniają poprostu zakładają maskę zeby sie komus przypodobac a kiedy zyskują zaufanie maska jest juz niepotrzebna i wtedy... dopiero ich poznajemy.

    http://martamyja.blogspot.com/

    ReplyDelete
  26. Moim zdaniem oryginalności nie na w sklepach z ciuchami na każdym wieszaku podobne ciuchy, jeśli kupuje sie w takich sklepach to o orginalnoość też jest trudno ;)

    Sometimes my-klik!

    ReplyDelete
  27. Bardzo mądre słowa. Przykładem takiej nie oryginalności są np. Super Stary. W mojej szkole co 3 dziewczyna je ma :/ . Moja przyjaciółka, która jest oryginalna jest wyyśmiewana w naszej klasie. Ja staram się nie wzorować na innych, jednak nie zawsze mi to wychodzi :( .
    myteensweetlife.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Trudny temat, wiadomo, że każdy z nas chciałby być oryginalny, wyjątkowy, a jednak to nie takie proste. Trzeba by się odciąć od wszystkich idoli żeby nie próbować kopiować żadnego z nich ;) Jednak przede wszystkim nie można zapomnieć w tym o sobie samym, wykreować się jak bohatera w książce - od początku i po swojemu. Pozdrawiam :)
    http://worldofloverance.blogspot.com/

    ReplyDelete
  29. Zdjęcia są świetne, a sweterek z koszulą idealnie się komponuje.
    Co do tekstu to zgadzam się w 100 %. Najlepiej być sobą, wtedy każdy nas zauważy. Nikt nie chciałby chyba umrzeć jako czyjaś kopia :')
    Pozdrawiam!
    Mój blog♥

    ReplyDelete
  30. Zgadzam się z tym wszystkim w 100%
    Najlepiej jest być sobą i nie kopiować kogoś innego bo nawet jak byśmy chcieli i tak nim nie będziemy
    pozdrawiam śliczne zdjęcia :*
    http://ruudegirls.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. Wyglądasz pięknie, świetne zdjęcia <3 <3
    Co do oryginalności - myślę, że każdy z nas powinien być taki, jaki chce być, być po prostu sobą :)
    Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie:
    http://mirella-view.blogspot.com/
    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  32. Mądre słowa. Każdy z nas ma w sobie coś, co czyni go wyjątkowym. :)
    Pozdrawiam :*
    CrazyTusiaBlog

    ReplyDelete
  33. Dokładnie, granica pomiędzy inspiracją, a kopią jest bardzo cienka! Ja osobiście staram się być w 100% sobą. Teraz wiele osób idzie na łatwiznę i po prostu "inspiruje się" czymś, praktycznie wszystko kopiując. Jest to dosyć trudny w tych czasach temat!
    Mój blog

    ReplyDelete
  34. Kiedyś, pewna osoba powiedziała, że jestem oryginalna. Oryginalna, będąc sobą i ubierając się w to co lubię? Trudny temat, ale warto czasem nawet i na takie porozmawiać :) Śliczne zdjęcia. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    ReplyDelete
  35. Świetne zdjęcia
    Pozdrawiam
    Love-styl.blogspot.com

    ReplyDelete
  36. Przyznam, że wśród nastolatek niewiele jest takich, które potrafią napisać dobry tekst na bloga, a przy okazji uniknąć powtórzeń słownych. Nie mówiąc już o interpunkcji, czyli właściwie postawionych kropkach, przecinkach, itd. U Ciebie artykuł był ciekawy, a poza tym dobrze go napisałaś, co zdecydowanie mnie przyciągnęło. Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję, bardzo mi miło. Zawsze staram się wszystko dopiąć na ostatni guzik, a takie słowa napędzają mnie do dalszego pisania!

      Delete
  37. Czy ktoś Ci już wspominał, że nie można kliknąć "rozumiem" w informacji o ciasteczkach? Chyba te przyciski u góry po prawej są tego powodem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nikt mi tego nie mówił, ale sama to zauważyłam. Nie wiem od czego to zależy. Wcześniej były przyciski i dało się wyłączyć ciasteczka. Postaram się coś z tym zrobić. Dziękuję za słuszną uwagę.

      Delete
  38. dokladnie- badz soba ! wtedy bedziesz orginalny. Chyba, ze ktos bardzo zapragnie byc Twoja kopia... pozdrawiam

    http://ciotkastiv.blogspot.com/

    ReplyDelete
  39. Ja się nigdy do nikogo nie upodabniałam, zawsze byłam sobą. Nigdy kopią kogoś. Mam swój styl i na innych mam " wywalone " . Świetne fotki i świetnie że posruszyłaś taki temat! Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  40. Ja ciągle zmagam się z tym, żeby być sobą. Śliczne zdjęcia i włosy *.*

    http://juliettapastoors.blogspot.com

    ReplyDelete
  41. Dokładnie, chociaż w naszym zakłamanym społeczeństwie bardzo często trudno jest być sobą, lub choćby spotkać szczerą, prawdziwą osobę, obserwuję.
    photoobiektywna.blogspot.com

    ReplyDelete
  42. Niesamowity post !! Ja zwykle próbuję być sobą, próbuję, bo nie zawsze est to możliwe..
    wearehappyjulia17.blogspot.com

    ReplyDelete
  43. w 100% się zgadzam . Piękne zdjęcia

    http://anonymoussistersblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  44. Ja uważam też ze nie istnieje ... ciągle każdy odgapia coś od siebie ☺ kupisz sobie załóżmy superstary....cała Polska je później ma ....co z tego ze chciałaś być oryginalna skoro i tak później ma je wiele osób ☺ bardzo ładne zdjęcia

    ReplyDelete
  45. Świetny post !
    Ja osobiście nie kopiuję nikogo i po prostu jestem sobą.
    Masz śliczne włosy :)

    ReplyDelete
  46. Nienawidzę gdy ktoś dosłownie pisze, ubiera się, maluje cokolwiek robi tak samo jak ktoś inny, dopuszczam jedynie to, jak ktoś rzeczywiście się inspiruje, ale jak już napisałaś ta granica jest naprawdę cienka i łatwo przesadzić z tym ' inspirowaniem się '...

    ReplyDelete
  47. Świetny post i mega zdj pozdrawiam :D

    ReplyDelete
  48. Masz 100% racji - nie ma drugiej takiej samej osoby!
    Super zdjęcia :)

    Mój blog - KLIK

    ReplyDelete
  49. Czy oryginalność istnieje? Na pewno jednak bardzo wiele osób po prostu jest kopiami więc trudniej dojrzeć osoby oryginalne. Bardzo fajny post :) Zdjęcia świetne!
    Littleredcherrysmile click

    ReplyDelete
  50. Ooo pisałam kiedyś podobnego posta :D
    Całkowicie się z tobą zgadzam, to dość denerwujące gdy to ty jesteś obiektem kopiowania.
    Obserwuję ;)
    http://pisanefioletowymatramentem.blogspot.com/

    ReplyDelete
  51. Wydaje mi się ze oryginalność zanika głównie dla tego, że teraz wszyscy na siłę chcą być oryginalni, a skoro wszyscy są to nikt nie jest. To moje zdanie, może miażdżące, ale uważam że tak jest. Oczywiście nie znaczy to że oryginalności nie ma, pewnie że jest :D
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    ReplyDelete
  52. Moim zdaniem nie trzeba się starać być na siłe oryginalnym, najważniejsze żeby być sobą :)
    Mogę prosić o poklikanie w linki? Bardzo zależy mi na kontynuacji współpracy :)
    by-vanys.blogspot.com
    Obserewuję :)

    ReplyDelete
  53. Masz 100% racje,bardzo ładnie napisane. Będę tutaj wpadać częściej ! :D

    ReplyDelete
  54. Powinniśmy być sobą, zdecydowanie!:)
    Ale jesteś śliczna!!

    wercziandweeerczi.blogspot.com

    ReplyDelete
  55. Naprawdę dobry post. Zawsze uważałam, że kopiowanie innych jest bez sensu. Owszem, można czerpać inspiracje, ale należy pamiętać, żeby nie przesadzić. Tak właściwie, to warto być oryginalnym. Warto być innym.
    Pozdrawiam!
    littlefarner.blogspot.com

    ReplyDelete
  56. Świetna koszula! Co do oryginalności uważam, że w tym przepychu można się wyróżnić. Wystarczy inwencja twórcza i pomysł na siebie :)
    www.sylwiaszewczyk.com

    ReplyDelete
  57. Super to opisałaś. Większość ludzi kopiuję się nawzajem.
    Zapraszam do mnie:
    http://natkq.blogspot.com/
    Obserwuję !

    ReplyDelete
  58. Jejku *0* Jakie ty masz śliczne włosy :) Świetna stylizacja :* Masz racje każdy powinien być sobą :) ZAPRASZAMY DO NAS :)

    ReplyDelete
  59. Zgadzam się z tym co napisałaś że trudno jest być teraz niepowtarzalnym :/
    Świetne zdjęcia i ciekawy post :)
    http://clauditta-blog.blogspot.dk/

    ReplyDelete
  60. Zgadzam się! Trudno jest być oryginalnym, jeżeli to w ogóle jest jeszcze możliwe, jednak każdy z nas jest wyjątkowy - a to już jest inna cecha! :)

    High Five? :)
    http://fridayp.blogspot.com/

    ReplyDelete
  61. Świetnie napisany post! Zgadzam się z Twoimi słowami w 100%. Pomimo ciężkich czasów każdy powinien starać się być sobą i wyróżniać się czymś od innych, a nie ciągle kogoś kopiować ^^ Piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    ReplyDelete
  62. Prawda... Nikt nie jest taki sam, ale to jest wyjątkowe. Takie niesamowite, bo chyba większość chce być sobą, chce w jakiś sposób sprawić, aby inni ich zapamiętali. To niezwykłe.
    Każdy z nas może być zupełnie inny, właśnie w taki sposób tworzymy swoją historię-byciem sobą. Nie znoszę jak ktoś kopiuje jakiegoś celebrytę. To tak jakby na siłę chciałby zmienić to kim naprawdę jest.
    Cudne zdjęcia ❤

    http://idowhatilike726.blogspot.com

    ReplyDelete
  63. Libię twój blog jest wyjątkowy
    Włosy masz nie ziemskie 😘
    Uważam ze powinniśmy byc sobą ludzie powinni nas akceptować takimi jakimi jesteśmy
    Pozdrawiam lorendezain.blogspot.com

    ReplyDelete
  64. Zgadzam się z Tobą! Wchodząc na instagram widzę zdjęcie jakiś dziewczyn kucających z zasłoniętą twarzą, jadę niżej i widzę to samo zdjęcie ale inne osoby na nim itd. Zero oryginalności! Nie podążam za modą, ponieważ ubieram się w to, co lubię, robię to, co lubię i robię zdjęcia takie, jakie nie będą nigdzie indziej. Fajny post :)

    Zapraszam do mnie: http://mylittleworld-paulablog.blogspot.com

    ReplyDelete
  65. My siejemy dla naszych partnerów biznesowych oryginalnością:D www.youboost.pl

    ReplyDelete
  66. Poruszyłaś bardzo Dobry temat sama nie lubie gdzy ktoś robi to samo.
    ŚLICZNE ZDJĘCIA♚♥

    ReplyDelete
  67. Genialny post :) To prawda lepiej czasem może zaryzykować niż powtrzac jedno i to samo.

    ReplyDelete
  68. Ależ Ty masz cudowny kolor włosów <3

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację.