5/20/2016

BLOGUJĘ Z PRZYMUSU

Podejmujemy się blogowaniu, bo wydaje nam się to intrygujące, ciekawe, fajne. Zaczynamy z wielką pasją, piszemy z sercem, rodzi się w nas zamiłowanie do własnego internetowego kącika. Zyskujemy coraz więcej czytelników, dostajemy coraz więcej propozycji współprac z firmami, często nawet zza granicy. W pewnym stopniu 'wybijamy się', stajemy się rozpoznawalni w sieci. Podoba nam się to. Osiągamy zamierzony cel. Ale... po pewnym czasie orientujemy się, że coś jest nie tak. Czujemy presję, kiedy zbliża się termin w kalendarzu, w którym MUSIMY opublikować nowy post, a kompletnie brakuje nam na niego pomysłu. Nie chcąc zawieść odbiorców staramy się mimo wszystko wystukać coś na klawiaturze. Jednak trudno nam jest skleić choć dwa zdania. Wreszcie po kilku godzinach udaje się. W prawdzie nie jesteśmy zadowoleni ze swoich wypocin, ale w końcu TRZEBA COŚ OPUBLIKOWAĆ. Pojawia się kryzys. Ruch na blogu jest coraz mniejszy. Statystyki opadają, tak samo jak nasze chęci do dalszego kontynuowania prowadzenia bloga. Czy to ma sens?

Nie, To nie ma żadnego sensu i nie prowadzi do niczego dobrego. Blog ma być dodatkową przyjemnością, a nie obowiązkiem. Artysta też kiedy tworzy, musi mieć do tego wenę. Lepsze są posty pisane z potrzeby serca, z chęcią  podzielenia się z czytelnikami czymś ważnym, interesującym. Nic na siłę. Wpisy publikowane pod przymusem są często bezsensowne. Nie zawierają ciekawych treści, a wszystkie zdania są do siebie podobne. Choć wydaje nam się, że nie zawodzimy czytelnika dodając notki regularnie to takie lanie wody jest zwykłym oszustwem. Po co męczyć tym siebie, a przede wszystkim ludzi, którzy mają to przeczytać? Czytelnicy mogą odnieść wrażenie, że nie zależy nam na blogu tak jak wcześniej, że zaniedbujemy go. I zamiast zadowolić ich, tylko odepchniemy od siebie. Nikt przecież nie ma ochoty zaglądać na bloga osoby, która nie ma nic ciekawego do powiedzenia.

Lepiej zrobić sobie KRÓTKĄ przerwę. Zebrać i zregenerować siły. Znaleźć chęci, pasję i nowe pomysły na wpisy. Nie przesadzajmy jednak z przedłużaniem 'urlopu'. Im dłużej zwlekamy z napisaniem posta, tym trudniej potem nam wrócić do blogowania, a nie ma nic gorszego od poddania się i nie robienia niczego.









|SUKIENKA <KLIK>|
(z góry dziękuję za każdy klik :)

67 comments:

  1. Cudownie piszesz! Jesteś jedyna blogerką która tak chętnie czytam! Mam nadzieje, że kiedyś będę tak dobra jak ty!
    http://styluliczny.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję za miłe słowa! Bardzo się cieszę, że podoba Ci się to, co robię!

      Delete
  2. Niestety, dość często zdarzają mi się także kruzysy. Nie mam w ogóle weny, pomysłów oraz czasu.
    Jednak po wyciecze, która dziś zaczynam, mam zamiar wrócić na blpga bloga z pełną parą ❤
    Zdjęcia jak zwykle przepiękne, masz zdolnego brata :*
    written-by-loony.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Moim zdaniem nie warto pisać tak na siłę, bo już na to czas. Lepiej poczekać aż wpadnie jakiś ciekawy pomysł i dodać post :) Piękne zdjęcia <3
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    ReplyDelete
  4. Dobrze napisane ! :) Niestety wiele osób bloguje z przymusu. Nie maja do tego pasji
    :/ My na szczęście robimy to co kochamy z pasją :D :* Świetne zdjęcia ! Genialne masz włosy *0* Pozdrawiamy

    ReplyDelete
  5. Masz racje nic na siłę, tak jak piszesz, kiedy chcemy coś publikować na siłę zazwyczaj nie ma to większego sensu
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    ReplyDelete
  6. Świetne zdjecia jak i post! Poklikałam ;*

    By-Aleksandraa.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Dokładnie! Lepiej już sobie zrobić przerwę ;c
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    ReplyDelete
  8. Pięknie napisany post! Z blogowania na siłę nigdy nie wyjdzie nic dobrego. Bardzo ładne zdjęcia i poklikałam! Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Woow.. ten bez idealnie pasuje do sukienki *-* Jest prześliczna!
    Swoją drogą.. o wiele lepiej jest zrobić sobie przerwę i wrócić z głową pełną pomysłów niż męczyć się z dodawaniem postów na siłę. :)

    ReplyDelete
  10. Świetna notka! Ja właśnie miałam taką przerwę i niedawno wróciłam. Tak jak mówisz, lepiej ją zrobić niż pisać na siłę :)
    Mój kanał na yt
    Mój blog

    ReplyDelete
  11. Piękny post ;)
    http://odwaznieeprzezzycie.blogspot.com/2016/05/majowka-w-warszawie-2016.html

    ReplyDelete
  12. Piękny post :)
    http://odwaznieeprzezzycie.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Kinga wyglądasz prześlicznie, ale Twoja twarz jest jakby smutna! Więcej uśmiechu skarbie :*
    Ostatnio też myślałam, że bloguję z przymusu, już nie miałam ochoty, czasu, pomysłów. Najwyraźniej potrzebowałam przerwy! I oto jestem spowrotem^^ Z nową energią <3
    dorey-doorey.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Świetnie to wszystko ujęłaś!
    Nie rozumiem osób, które zakładają bloga tylko dla współprac itp.
    Bardzo ciekawe zdjęcia ;-)

    http://batmanowy-blog.blogspot.com/2016/05/czy-warto-miec-przyjaciela.html

    ReplyDelete
  15. Ten post oddaje mnie. Blogowaniem interesuje się od 2 lat, ale ciągle go zmieniam, usuwam posty bo brak mi motywacji. Kompletnie nie wiem jak zabrać za prawdziwe blogownie. Chyba zajmie mi to trochę czasu...
    Zgadza się z pierwszym komentarzem! Na Twojego bloga zaglądam cały czas. Super piszesz a zdjęcia są jak zawsze przepiękne. Życzę powodzenia dalej i nie spoczywaj na laurach! :*
    http://ewelinaxx.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Też kiedyś ciągle usuwałam posty i wszystko zaczynałam od zera. Ale teraz ruszyłam pełną parą i bardzo się z tego cieszę. W prawdzie mam momenty kryzysowe, brak motywacji, ale mimo to brnę dalej. I Tobie też tego życzę. Dziękuję za miłe słowa.

      Delete
  16. Zgadzam się ze wszystkikm co tutaj napisałaś. Bardzo dobrze to ujęłaś :)
    Zapraszam do siebie -> aisakm.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. świetny styl i mega zdj :D pozdrawiam :D

    ReplyDelete
  18. Lepiej pisać rzadziej, ale porządnie i z serca. :) Świetne zdjęcia! <3
    Pozdrawiam :*

    ReplyDelete
  19. Świetny post. Ja właśnie wróciłam po takiej przerwie i zdecydowanie była mi ona potrzebna :) Śliczne zdjęcia!
    pozdrawiam,
    http://nellanellstyle.blogspot.com/2016/05/coming-back.html

    ReplyDelete
  20. Faktycznie Kochana przychodzą takie dni, ale ja bardzo lubię swoją blogowa przygodę zawsze troszkę mogę odetchnąć od życia codziennego :)
    Buziaki

    ReplyDelete
  21. Jestem tego samego zdania. Sama pisałam rzadko bo po jakieś dwa wpisy na miesiąc, ale była wtedy szkoła i egzaminy i nie specjalnie miałam czas i humor, aby iść zrobić zdjęcia, napisać post, i jeszcze ładnie wyostrzyć kolory w nich, odpowiednio przyciąc. A teraz jest czas kiedy mogę już prowadzić bloga :D
    FLVCKO.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  22. masz rację, blog powinien być przyjemnością a nie "obowiązkiem" dla twórcy!
    pozdrawiam!

    LA DECADENCE

    ReplyDelete
  23. To prawda, że blogowanie na siłę do niczego nie prowadzi. Lepiej wtedy zrobić sobie chwile przerywać od całego tego blogowego świata i może poszukać inspiracji w otaczającym nas świecie :)
    Świetnie piszesz, a zdjęcia są piękne :)
    Pozdrawiam
    Magymany.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. Cudowny wpis! <3
    I rzeczywiście masz racje.
    Nic na siłę, jeśli nie czujemy tego co piszemy nie ma sensu, żeby to opublikować.
    z-pasja-w-obiektywie.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. Masz rację. Gdy ktoś traci już chęci prowadzenia bloga lepiej żeby zrobił sobię przerwe ♥
    Ładne zdjęcia :)

    https://patutka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  26. Staram się nie pisać z przymusu.. Nawet jeśli odbija się to miesięczną przerwą na blogu co wiąże się z utratą czytelników. Wolę dać coś od serca niż zwykłą zapchaj dziurę. Staram się natomiast rozwijać bloga w kilku innych elementach i dodawać nowe posty itd.
    Powodzenia i zapraszam do siebie na majowy przegląd miesiąca.
    http://niezdecydowana-dziewczyna.blogspot.com/2016/05/przeglad-miesiaca-maj.html

    ReplyDelete
  27. każdy czasem się wypala ;) ale trzeba szukać tej iskierki, która znowu wznieci ogień ;)

    zapraszam do mnie annatajemnicza21.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Pięknie napisany post ! <3
    Ze wszystkim się zgadzam:)


    http://sisterschannelfashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  29. Pięknie napisany post. Włosy masz cudowne i ten kolor. Stylizacja delikatna i urocza
    Mój blog

    ReplyDelete
  30. świetny post i super zdjęcia!! :* będę czytać następne
    www.julliexy.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. Blogowanie poniekąd jest nawykiem, to że zaglądasz na bloggera czy tam blog.pl staje się naturalne. Pierwsze co robię to ogarniam bloggera, komentarze i pocztę. Publikowanie postów jest jedną z przyjemności i daje to profity pod postacią komentarzy. Miło jest przeczytać inne poglądy ludzi niż swoje i zastanowić się nad nimi.

    http://www.aleksandramakota.pl/

    ReplyDelete
  32. Mimo, że dopiero zaczęłam swoją przygodę z blogowaniem na pewno zastosuję się do Twoich rad. Piękne zdjęcia! Pozdrawiam :-)

    ReplyDelete
  33. dla mnie osobiscie blogowanie to hobby a nie jakis mus ,
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    ReplyDelete
  34. Dokładnie tak.. blog to ma być pasja, hobby a nie obowiązek. W swiecie blogosfery cięzko jest się wybić, ale trzeba walczyć a nie poddawać się i rezygnować, czasem ludzie rezygnują w najmniej odpowiednim momencie.. Pozdrawiam. i zapraszam do mnie, zachęcam do komentowania- chętnie poznam Twoją opinie :) http://monica280497.blogspot.com/

    ReplyDelete
  35. Dobrze napisane. Bardzo lubię Twojego bloga, bo wyróżnia się na tle innych, a posty są zawsze dopracowane i widać, że pisane z pasją :)
    Pozdrawiam!
    littlefarner.blogspot.com

    ReplyDelete
  36. Zgadzam się z tym co napisałaś. Takie pisanie z przymusu robi się sztuczne i wymuszone i niezbyt dobrze się to czyta.
    Śliczna sukienka <3

    http://olivkab.blogspot.com/

    ReplyDelete
  37. bardzo mądrze napisane!
    Osobiście, mogę być zła na samą siebie, ponieważ zrobiłam sobie właśnie ten "dłuższy urlop" i nie wyszło z tego nic dobrego, jeśli chodzi o mój blog. Cóż każdy uczy się na błędach :)
    Uwielbiam Twoje posty! Jestem z Twoim blogiem już naprawdę długo i uwielbiam na niego zaglądać!

    Pozdrawiam <3
    oliinekblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  38. Świetne zdjęcia :) W zupełności się z tobą zgadzam czasami trzeba zrobić przerwę aby przemyśleć to co będziemy pisać w naszych postach. Cudna sukienka ;)

    ReplyDelete
  39. To rzadkie, ale przeczytałam całe i zgadzam sie nic na siłę :) www.dlifebook.blogspot.com

    ReplyDelete
  40. Każdy post twój czytam jesteś moją ulubioną blogerką.. I rozwijaj się dalej bo na prawdę cudownie piszesz

    https://swiat-oliwki.blogspot.com/

    ReplyDelete
  41. Zgadzam się z tym co napisałaś ;)

    ReplyDelete
  42. Zgadzam się! Zdarzyło mi się już parę razy natrafić na bloga, w którym było czuć zupełny brak weny. Krótka przerwa to dobre rozwiązanie :)

    http://mylittleworld-paulablog.blogspot.com

    ReplyDelete
  43. Zgadzam się z Tobą całą sobą. Kiedyś podejmowałam już próby blogowania i do tej pory zawsze kończyły się zawieszeniem bloga. Jakoś nie czuła ochoty by wracać do czegoś, co przestało mi sprawiać radość.
    Zdjęcia są piękne.
    Nominowałam Cię do LBA. :)
    https://guardian-of-shadows.blogspot.com/2016/05/03-w-nic-lba.html
    Pozdrawiam,
    Enelya.

    ReplyDelete
  44. Piękne zdjęcia! ;)
    Pozdrawiam kammfashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  45. Przeczytałam całego posta! Bardzo mądrze napisałaś i zgadzam się z Twoim zdaniem. Oczywiście kliknęłam w link sukienki! Dziękuję za zadane pytanie!
    http://wiktoria-necka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  46. Masz cudowne włosy!
    To racja sama to niedawno odkryłam że po co robić coś na siłę ... przeczytalam starego Bloga gdzie chciałam dodawać wpisy do 2 dni i powiem ci ze się załapałam jakie ja głupoty pisałam w dodatku na siłę! nie warto:) teraz pisze wtedy jak się z ainspiruje żeby coś napisać ciekawego :)
    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  47. Żeby tylko krótką przerwę. Czasami to sobie trzeba zrobić taką przerwą, jaką zrobiłam ja - niemalże roczną. Uspokoiłam się, miałam czas dla siebie, zrozumiałam czego od życia chcę, a także od swojego bloga. I powstało to, co mam teraz. Myślę, że warto robić sobie takie przerwy, bo człowiek to nie maszyna, kiedyś musi odpocząć. Nikt tego nie zrobi za niego.

    ReplyDelete
  48. Zgadzam się z tobą. Czasami nie mam o czym pisać i męczy mnie to. Kilka dni czekam wtedy na powrót weny, a jeżeli to nie nastąpi - przerwa jest (niestety) konieczna :c

    Obserwuję ♥
    mietowacytadela.blogspot.com

    ReplyDelete
  49. Ja szczerze mówiąc nie przejmuję się tym "musisz coś opublikować", wolę żeby to wychodziło z serca i faktycznie miało jakąś wartość

    http://pathyelisia.com/

    ReplyDelete
  50. I racja :) wpisy na siłę nic nie wnoszą :) na szczęście mnie wena nie opuszcza, tylko brak czasu trochę mnie dobija ;)

    ReplyDelete
  51. nie lubię blogowania na siłę, jak widzę post zaczynający się od słów, że właściwie nie wiem co napisać, ale piszę, bo dawno nic nie było, to przyznam szczerze, że nie czytam dalej. sama mam raz lepsze raz gorsze okresy w pisaniu, zdarza mi się publikować regularnie, ale ostatnio nie miałam weny i spore przerwy były. teraz już na szczęście mi się poprawiło i znów z zapałem bloguję. ;)
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  52. Ja jak nie wiem co napisać to po prostu się wstrzymuje
    Świetny post i śliczne zdjęcia
    Pozdrawiam
    Love-styl.blogspot.com

    ReplyDelete
  53. Zgodzę się w 100% Lepiej zrobić ,krótką przerwę niż pisać , "bo muszę"!

    http://lucy-lusia2.blogspot.com/

    ReplyDelete
  54. naprawdę dobry text. wszystko co robimy na siłe jest...wątpliwej jakosci i nie wazne czy to praca zawodowa czy blogowanie . jeśli robisz coś z pasja zawsze robisz to dobrze bo dazysz do perfekcji

    ReplyDelete
  55. Zgadzam się, blog powinniśmy pisać z pasją a nie z przymusu. Śliczne zdjęcia <3
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com
    Poklikałabyś w linki w najnowszym poście? Z góry dziękuję <3

    ReplyDelete
  56. Zgadzam się z Tobą w 100%. Nie założyłam bloga dla współprac czy żeby być sławną, nie! Założyłam, ponieważ blogowanie zaczęło mnie interesować, a obecnie jest moją pasją. Ciągle mam mnóstwo pomysłów na posty, niestety brak czasu ostatnio bardzo często nie pozwala mi na napisanie ich i opublikowanie. Na szczęście zbliżają się wakacje i będę miała czas, aby napisać posty tak, abym sama była z nich zadowolona. I szczerze to nie rozumiem osób, które mają blogi tylko po to, aby się "wybić", bo wg mnie, to jest bez sensu. :)

    Magdalen - zapraszam <3

    ReplyDelete
  57. Ja gdy nie mam weny robię sobie przerwę. Wracam od razu gdy będę miała wene. Jednak nie lubię robić przerw. Poza tym to bardzo fajne zdjęcia! Kliknąłam w link do sukienki :)
    Littleredcherrysmile.blogspot.com

    ReplyDelete
  58. Zgadzam się z Tobą, pisanie na siłę nie ma żadnego sensu. Mnie też czasem chwyta taki brak pomysłów do stworzenia nowego rozdziału (piszę bloga z opowiadaniami), ale mimo wszystko zawsze, kiedy już się zbiorę, udaje mi się sklecić coś, z czego później jestem zadowolona :) Gdybym nie czuła tego samozadowolenia, chyba nie pisałabym wcale. Pozdrawiam! :)
    A w wolnej chwili zapraszam:
    http://worldofloverance.blogspot.com/

    ReplyDelete
  59. Ja jak zakładałam bloga, nie wiedziałam, że jest takie coś jak współprace blogowe :)
    Jeżeli nie blogujemy z pasją, to nie ma to sensu. Też czasami nie ,mam czasu na napisanie posta, ale na szczęście mam pomysły =D Mądry post i przepiękne zdjęcia! ♥
    Pozdrawiam!
    http://allilove-xoxo.blogspot.com/

    ReplyDelete
  60. Blogowanie np. dla współpracy nie ma sensu, najważniejsze żeby pisać od serca :)
    Mój blog-klik

    ReplyDelete
  61. Blog bez pasji i chęci? To nie wypali! Nie wiem jak niektórzy próbują pisać blogi "od niechcenia" :/

    nellyyy-blog.blogspot.com

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację.