6/10/2016

CIY: TORCIK PAVLOVA Z TRUSKAWKAMI


Sezon na truskawki właśnie się rozpoczął. Niestety, nie trwa długo, dlatego powinniśmy z niego jak najlepiej skorzystać. Tylko w tym okresie truskawki są najzdrowsze, najsłodsze i najsmaczniejsze. Możemy się nimi opychać niemal bezkarnie, bowiem 100 g zawiera ledwie 28 kcal, a ponad to są moczopędne, więc wspomagają pracę nerek, pomagając uzyskać jednocześnie spadek wagi. Zawarte w truskawkach pektyny pobudzają pracę jelit, a kwasy organiczne regulują trawienie i przyspieszają przemianę materii. Te czerwone owoce to wielka bomba makro i mikroelementów oraz witamin! Nie ma się więc co zastanawiać, tylko pałaszować je i cieszyć się czasem, w którym rosną naturalnie na naszych polskich polach. W dzisiejszym poście, chciałabym podzielić się z Wami prostym, ale efektownym przepisem na przepyszny deser, tort bezowy, przełożony słodkim kremem z mascarpone i śmietany, gdzie główną rolę odgrywają właśnie truskawki.


białka jaj (6 szt.)
cukier (300 g + 2 łyżeczki)
skrobia ziemniaczana (2 łyżki)
konfitura z czarnych porzeczek (1 słoiczek)
śmietana kremówka (500 ml)
ser mascarpone (250 ml)
cukier puder (3 łyżki)
owoce sezonowe (tutaj truskawki)

Białka ubij na sztywno ze szczyptą soli. Dodawaj cukier, ubijając. Wsyp mąkę ziemniaczaną, wymieszaj. Z papieru do pieczenia wytnij trzy krążki (śr. ok. 20 cm), połóż je na płaskiej blasze. Na krążki wyłóż łopatką masę bezową, wyrównaj wierzch i brzegi. Nagrzej piekarnik do temperatury 180*C, wstaw blachę, po 5 minutach pieczenia pomniejsz temperaturę do 140 stopni i piecz 90 minut. Po tym czasie uchyl piekarnik i zostaw blachy do ostudzenia. Następnie posmaruj krążki bezowe konfiturą. Śmietanę ubij z cukrem pudrem, dodaj serek mascarpone, wymieszaj na gładką masę. Kremem przekładaj blaty, na kremie układaj dowolne owoce, oprósz cukrem pudrem.

Najtrudniejsze w tym przepisie jest przygotowanie krążków bezowych. Jeśli nie czujesz się na siłach lub nie masz na to czasu, kup gotowe w sklepie.

Torcik musi zostać zjedzony najlepiej w kila godzin po przyrządzeniu. Nie nadaje się do spożycia następnego dnia. Ale zapewniam, że to nie problem. W moim domu zniknął z talerza podczas jednego popołudnia! Smakuje tak samo wyśmienicie jak wygląda! Nie można mu się oprzeć!
JEDNA PORCJA ZAWIERA 300 KCAL.







Na końcu chciałabym przekazać Wam ważną informację. Od 12 do 14 czerwca firma SheIn oferuje bezpłatną wysyłkę towarów! Warto skorzystać! Zapraszam :)
<KLIK>
<KLIK>
<KLIK>

53 comments:

  1. Pysznie wyglada!! A skoro napisałaś mi że dobrze smakuje jest warty wykonania !uwielbiam twoje przepisy !❤️
    dorey-doorey.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję. Bardzo mi miło z tego powodu!

      Delete
  2. Pyszności!

    Ja wcinam truskawki każdego dnia <3
    Pychota <3

    ReplyDelete
  3. jak to rewelacyjnie wygląda. Zupełnie różni się od ciast z truskawkami mojej mamy! Chyba czas żebym pokazała jej ten przepis.

    Zapraszam ->http://hot-schot.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Wygląda naprawdę smacznie! <3
    Uwielbiam truskawki w każdej postaci więc możesz być pewna, że wypróbuje Twój przepis przy najbliższej okazji.
    Mój blog - klik!

    ReplyDelete
  5. Jak przepysznie wygląda! Uwielbiam truskawki:)
    pelnapasji.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Mmiam smakowity post ;) uwielbiam wszystkie połączenia z truskawkami 😘 pozdrawiam

    ReplyDelete
  7. Rewelacyjny post :D <3 Pozdrawiem...

    ReplyDelete
  8. Kocham truskawki ;) a tym bardziej ciasta z nimi!

    ReplyDelete
  9. Mmm<3 właśnie zakupiłam truskawki i mogę sobie zrobić :) Dziękuje za pomysł!

    ReplyDelete
  10. Jak cudownie to wyglada ! uwielbiam truskawki :) www.dlifebook.com

    ReplyDelete
  11. Prezentuje się smacznie
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    ReplyDelete
  12. Kocham truskawki, i muszę sobie go kiedyś zrobić ;)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Torcik wygląda przecudownie! Aż skojarzył mi się z jedną z moich ukochanych piosenek :D

    INNA MYŚL [blog] | FILMIKI :)

    ReplyDelete
  14. hej :)
    nominowałam Cię do LBA, więc zajrzyj: http://bibliotekaamarzen.blogspot.com/2016/06/dziewiate-liebster-blog-award.html
    Pozdrawiam,
    Posy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję,bardzo mi miło, ale nie odpowiadam na nominacje..

      Delete
  15. Przyznam szczerze, że na sam widok aż zgłodniałam. Będę musiała wypróbować Twój przepis :)
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Świetny przepis! Torcik zapowiada się naprawdę ciekawie *,*

    killa-killaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Wygląda przepysznie! na pewno wykonam ten przepis
    uwielbiam truskawki, to jedne z moich ulubionych owoców :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Super pomysł na weekendowy deser, a jeszcze teraz, gdy rozpoczyna się sezon na truskawki to już w ogóle. Jak znajdę trochę czasu to na pewno taki zrobię.
    Zapraszam również do siebie: allmynails.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Pychotka! Coś mi się wydaje, że ten przepis jutro wykorzystam :)

    ReplyDelete
  20. Uwielbiam, uwielbiam, uwielbiam!!!!!!!!! piekłam ostatnio. przełożyłam bitą śmietaną i też truskawkami, to jest najpyszniejsze na świcie.

    www.hityikity.pl

    ReplyDelete
  21. mmm wygląda obłędnie ;) musze zrobić
    zapraszam: annatajemnicza21.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Wygląda smakowicie! do tego uwielbiam truskawki ;)
    http://dramabeautyy.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Uwielbiam lato właśnie za tak obfitą ilość truskawek :D Torcik wygląda pysznie!

    martynakrysinska.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. Truskawki i beza, to coś co uwielbiam, już same zdjęcia sprawiaja, że aż chcialo by się upiec ciach, w wolnym czasie wykorzystam przepis

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    mamariw.blogsopt.com

    ReplyDelete
  25. apetycznie wyglada!
    sandradzianachowska.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. Mniamm ♥ Pysznie wygląda i na pewno też tak smakuje =D Truskawki są pyszne, a w połączeniu z mascarpone, jeszcze lepsze :D
    Musy wypróbować ten przepis :)
    Pozdrawiam! ♥

    http://allilove-xoxo.blogspot.com/

    ReplyDelete
  27. Trzeba korzystać z sezonu, więc na pewno spróbuję zrobić. :3

    ReplyDelete
  28. Muszę koniecznie wypróbować Twój przepis! :) Mam nadzieję, że mi się uda.

    http://photos-fashion-books.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Przepis super, tylko dlaczego podajesz przepis na domową bezę a zdjęcia są nieadekwatne do przepisu i widać na nich krążki bezowe kupione w sklepie?
    Chciałam skorzystać z przepisu ale straciłam przekonanie widząc, że sama też sięgnęłaś po zrobioną już bezę

    ReplyDelete
    Replies
    1. Podałam przepis na domową bezę, gdyby ktoś chciał sam ją przyrządzić. Napisałam, że jeśli ktoś nie ma czasu lub nie czuje się na siłach w jej przygotowaniu może kupić gotową. Ja nie czułam się na siłach, więc także skorzystałam z łatwiejszej wersji ;)

      Delete
  30. Cudownie wyglada!

    By-Aleksandraa.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. Oglądanie takich zdjęć nocą to mój najgorszy życiowy pomysł :D Ten torcik wygląda przepysznie ♥

    adgam.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Ile to kalorii :) pysznie wygląda :)

    http://wieczorekagata.blogspot.com/

    ReplyDelete
  33. Uwielbiam truskawki! Świetnie to wygląda :D

    http://green0floor0.blogspot.com/

    ReplyDelete
  34. Mniaam! <3 Uwielbiam takie połączenia, a truskawki to moje uzależnienie. :D
    Pozdrawiam :)
    NOWY POST na zone-of-smile.blogspot.com (klik)

    ReplyDelete
  35. Już się biorę do roboty 😃 Wygląda pysznie

    ReplyDelete
  36. Jeju marzenie.... Chciałabym żeby moje podejście do kuchenki nie kończyło się paleniem kuchni.... Pozdrawiam :*

    ReplyDelete
  37. Mój ulubiony tort! Na pewno w końcu spróbuję sama go upiec, wygląda przeeesmacznie:) Obserwuję!
    Mój blog

    ReplyDelete
  38. WYgląda przepysznie ! Pewnie tak samo smakuje

    http://wchojnacka.blogspot.com

    ReplyDelete
  39. Wygląda obłędnie! Widziałam go już wiele razy, jednak nigdy go nie jadłam, może kiedyś się skuszę :) Pozdrawiam, Darin Kr

    ReplyDelete
  40. Bezy i truskawek niestety nie lubię a szkoda bo wygląda naprawdę smakowicie.
    Pozdrawiam, baexm.blogspot.com

    ReplyDelete
  41. Tort wygląda wspaniale gdyby nie dieta napewno bym go wypróbowała :D
    http://julia-krzykala-freedom.blogspot.com/2016/06/dreams-come-true.html

    ReplyDelete
  42. Apetycznie ! ;D
    Zajrzysz? Będzie mi miło :)

    efeel.wordpress.com
    << CO ZJEŚĆ PODCZAS MECZU? Zdrowe przekąski, ZNANE BATONY w wersji FIT

    ReplyDelete
  43. A właśnie wczoraj zjadłam wszystkie truskawki. Kupię nowe i biorę się za ten torcik. Wygląda przepysznie.
    Pozdrawiam. :*
    https://charmolka.blogspot.com

    ReplyDelete
  44. Muszę spróbować wykonać, wygląda pysznie :)
    Mój blog

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację.