9/30/2016

JAK ZARABIAĆ BĘDĄC NASTOLATKIEM?


Jako młodzież, miewamy wiele zachcianek. Marzy nam się pięknie urządzony pokój, wypasiony telefon, markowe ubrania, czy inne drogie gadżety. Jako, że nie mamy jeszcze możliwości prawnej, aby zarabiać, podlegamy rodzicom, których nie zawsze stać na zaspokojenie naszych kaprysów. Jak więc zdobyć pieniądze w wieku 13, 14, 15 lat?

 ZBIERAJ OWOCE, KASZTANY, ŚLIMAKI 
W lato, bardzo popularną metodą na zarabianie, jest zatrudnienie się w sadzie u gospodarza na zbieranie owoców. Najczęściej zbiera się wiśnie, śliwki, maliny, jagody, czy pomidory. Jesienią natomiast można składać kasztany, a po deszczu ślimaki.
ILE MOŻNA ZAROBIĆ?: Zwykle za koszyczek uzbieranych wiśni dostaje się około 2 zł. Wszystko zależy od wyceny pracodawcy. Nieraz może się zdarzyć, że będzie on płacić za godziny pracy, a nie za ilość zebranych owoców.

 SPRZEDAJ STARE RZECZY 
Na pewno posiadasz wiele ubrań, których już nie nosisz, bo z nich wyrosłeś, bo już Ci się nie podobają, bo zmieniłeś styl. Mimo to, nadal są one w dobrym stanie. W takim razie, po co mają się kurzyć na półkach i zajmować miejsce w szafie? Sprzedaj je! Wystaw na aukcji na allegro, olx, albo vinted. Z pewnością komuś przypadną do gustu, a Ty zarobisz kilka groszy. Tak samo postąp w przypadku starych książek.
ILE MOŻNA ZAROBIĆ?: Sam ustalasz cenę i wszystko zależy od Ciebie. Pamiętaj jednak, by oceniać wystawiane produkty sprawiedliwie. Jeśli dana rzecz jest lekko zniszczona, odejmij kilka złotych od sklepowej ceny.

 UDZIELAJ KOREPETYCJI 
Jeśli jesteś dobry z jakiegoś przedmiotu, podziel się swoją widzą z kolegami, którzy mają z nim problem, udzielając im kilku lekcji. Oni nauczą się czegoś nowego, a Ty utrwalisz to, co już wiesz, a przy okazji zarobisz!
ILE MOŻNA ZAROBIĆ?: Wszystko zależy od Ciebie, ale pamiętaj, by nie przeceniać swoich lekcji. Nie jesteś jeszcze wykształconą osobą, więc nie możesz wymagać dużego wynagrodzenia. Myślę, że 5 zł na początku powinno wystarczyć za 45 minut udzielania korepetycji. 

 SPRZEDAJ ZŁOM 
Zamiast wyrzucać, zbieraj metalowe puszki od napojów, które pijesz, możesz też podnosić te wyrzucone na drodze, które zaśmiecają środowisko, przy okazji uratujesz planetę. Poproś rodzinę i znajomych, by także kolekcjonowali je dla Ciebie, a następnie zawieś je na skup złomu.
ILE MOŻNA ZAROBIĆ?: Mniej więcej 3,50 zł za kilogram. Niby mało, ale zawsze to kilka groszy więcej na własne wydatki.

 BIERZ UDZIAŁ W KONKURSACH 
Co chwilę organizowane są różnorodne konkursy z ciekawymi, wartościowymi nagrodami lub gotówką. Wystarczy się tylko rozejrzeć, aby trafić na coś ciekawego. Zwykle zadania konkursowe są banalne, wystarczy wykonać je kreatywnie i... zgarniać nagrody, które można sprzedać i wzbogacić się!
ILE MOŻNA ZAROBIĆ?: Wszystko zależy od wartości nagrody.

 ZAŁÓŻ BLOGA LUB YOUTUBE 
W ostatnim czasie prowadzenie bloga, czy kanału na YouTube stało się bardzo popularne, szczególnie jest to oryginalną pasją wśród młodzieży. Wielką radość sprawia robienie zdjęć do posta, czy montowanie filmików. Kto by pomyślał, że na tak cudownym hobby można zarobić? A można. Istnieje wiele form zarobkowania. Najpopularniejszą metodą są programy partnerskie, które firmy zawierają z blogerami oferując im darmowe produkty, w zamian za ich reklamę i recenzję. Można także włączyć na swoim blogu opcję Google AdSense, która wyświetla reklamy na stronie, im więcej wejść, tym więcej pieniędzy.
ILE MOŻNA ZAROBIĆ?: Tego nie można ostatecznie stwierdzić. Blogerzy nigdy nie zdradzają, ile zarabiają na swojej pasji. Jednak, gdyby przeliczyć wartość wszystkich drogich gadżetów, które dostają i ewentualnej gotówki, wyszłaby całkiem spora sumka!

 ZOSTAŃ KONSULTANTEM ORIFLAME / AVON 
Na początku musisz uzbierać stałych klientów, którzy będą kupować od Ciebie produkty. Możesz zacząć od rodziny i poprosić, by ta przekazywała informację o Twojej działalności swoim znajomym. Zobaczysz, że to wcale nie będzie takie trudne jak się wydaje. Twoim zadaniem będzie rozdawanie gazetek oraz sprzedawanie klientom produktów, za które dostaniesz 10% z ich ceny.
ILE MOŻNA ZAROBIĆ?: 10% z każdego produktu.

 ZARABIAJ W INTERNECIE 
Obecnie istnieje możliwość zarabiania bez wychodzenia z domu. Funkcjonuje wiele platform do zarabiania. Oto kilka z nich:
Fiverr.com -  amerykański portal, w którym proponujesz innym ludziom swoje usługi, za określone wynagrodzenie. Jedno zlecenie kosztuje najmniej 5$, czyli około 20 zł.
Indahash- zarabiasz na instagramie za dodanie zdjęcia z produktem danej firmy. Wysokość wynagrodzenia zależy od popularności konta.
Qassa- zarabiasz na klikaniu w e-maile, wypełnianiu ankiet, graniu w gry i robieniu zakupów online. Już za sama rejestrację otrzymujesz 5 zł.
MYIYO- Zarabiasz na wypełnianiu ankiet i polecaniu znajomym serwisu. Możesz zarobić 100-300 zł miesięcznie.
Takich platform jest zdecydowanie więcej, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę: " zarabianie w internecie", a wyskoczy nam wiele, ciekawych propozycji.

Dzięki pracy w młodym wieku, przygotujemy się do dorosłego życia, zrozumiemy wartość pieniędzy, staniemy się niezależni i wyręczymy troszkę swoich rodziców. Prawda jest taka, że aby zdobyć trochę pieniędzy trzeba tylko chcieć. Wszędzie wokół czają się małe okazje na zarobek. Nie można bać się nowych wyzwań, ani poddawać po pierwszym potknięciu. Żadna praca nie jest łatwa, ale jej efekty na pewno będą przyjemne.



ŹRÓDŁO ZDJĘĆ: GOOGLE GRAFIKA<KLIK>
• • •




29 comments:

  1. Ja właśnie w wakacje szukałam jakiejś pracy w sadzie, ale nie przyniosło to zbyt dużych skutków, dlatego zaczęłam dawać korepetycję. Był to naprawdę strzał w dziesiątkę ♥ zarówno ta jak i inne rady na pewno warte wypróbowania, bo dla nastlatka (13,14,15) jak to się mówi, każdy grosz się liczy na swoje potzreby, haha!
    Świetne zdjęcia! *.*
    http://iam-wiki.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Ostatnio zastanawiałam się czy nie iść do pracy. Jednak ze szkoły wracam tak padnięta, że po prostu muszę mieć ten wolny weekend. Po za tym mam dużo nauki, a nie jestem osobą, która przychodzi mi ona łatwo. Ja podziwiam moją kuzynkę- biol-chem, klasa maturalna + praca w weekend. Może jak ma jakiś duży sprawdzian to bierze wolne, ale wiem, jak w jej liceum jest z nauką i poziomem. Dużo osób od niej przepisuje się do nas.
    Mój blog
    Kanał na YT
    Cupsell

    ReplyDelete
  3. Te wszystkiie propozycje napewno mają swoje zalety. Post ciekawie napisany. I napewno przydatny.

    ReplyDelete
  4. Mega przydatny post! Chyba po raz pierwszy się z takim spotkałam :D

    By-Aleksandraa.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Bardzo ciekawe propozycje, przydatny post! :)

    http://neverstopdreaminggg.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Zastanawiam się nad dawaniem korepetycji z angielskiego. Zauważyłam że dużo osób w mojej szkole na problem z tym językiem, a ja radzę sobie całkiem dobrze. Bardzo fajny post :)

    ReplyDelete
  7. Nie słyszałam o Fiverr.com. Na pewno później obczaje;)
    http://evildivination.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Mam zamiar zacząć dawać korepetycje uczniom z podstawówki, przydałoby mi się trochę pieniędzy. Niestety nie wiem jak powinnam zacząć szukać chętnych osób :)
    Ale ładne zdjęcia ♥ A post mega pomysłowy!
    http://written-by-loony.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Fajne sposoby, ale z jednym się nie zgodzę. Zakładanie bloga dla korzyści? Teraz robi tak wiele osób, ale ja tego wprost nienawidzę. 90% postów na takich blogach to wishlisty, recenzje itp. Zero pasji, a tylko chęć zysku.
    https://paulan-official-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Ciekawy post i na pewno przydatny dla "potrzebujących" :) Ja chciałam w tym roku zacząć pracę i zarobić na wakacje, ale chyba nie dam rady połączyć tego ze studiami bo wiem jak wyglądał mój pierwszy rok.
    Pozdrawiam, mój blog

    ReplyDelete
  11. Świetne sposoby! Ja na bieżąco zarabiam na swoje potrzeby, dzięki czemu choć trochę staję się niezalezna finansowo :)
    Pozdrawiam! :*
    Natforart klik

    ReplyDelete
  12. Wspaniały post Kinga, uwielbiam Twoje pomysły! <3
    Ostatnio myślałam w jaki sposób zdobyć pieniądze na swoje zachcianki, bo nie zawsze rodzice zgadzają się wyższe kieszonkowe, haha. Właśnie brałam pod uwagę sprzedanie różnych rzeczy lub udzielanie korepetycji.
    Mój blog - klik!

    ReplyDelete
  13. Jeśli się chce, zawsze można coś znaleźć
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    ReplyDelete
  14. Moim zdaniem najlepsze w dzisiejszych czasach jest zarabianie przez internet. Dla mnie to super opcja, ponieważ dużo czasu spędzam przy komputerze :)

    http://nataliakaczmarek.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. hoho na pewno przydatne :3 Pozdrawiam http://nieidealnaaa4.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Fajny post ^^
    Myślę że będę tu wpadać częściej :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ^^
    http://it-was-coolfern.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Ciekawy post dla nastolatków, zawsze fajnie znaleźć coś odkrywczego :) Jednak dla mnie już za późno na takie robótki i trzeba się wziąść do normalnej roboty :)

    ReplyDelete
  18. Bardzo fajne propozycje, aczkolwiek nie rozumiem, jak można zbierać ślimaki? xD O fuuu.. To zdecydowanie nie dla mnie! A jeśli chodzi o resztę, to naprawdę trafione. :)

    natalianowotna.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Aktualnie właśnie daję korepetycje :) Praca bardzo przyjemna :)
    http://dreams-first.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Fajne propozycje, ja zarabiam na sprawdzaniu zadań domowych mojego młodszego brata.
    Pozdrawiam, Weronika
    xoxo
    OFFICIAL blog of Weronika

    ReplyDelete
  21. Właśnie założyłam konto na Myioy? W każdym razie fajne rady, będę też wypatrywać skupu kasztanów bo sama gdzieś w pokoju mam parę kilo kasztanów, a zbieram je codziennie!
    Imbirkowy blog klik!

    ReplyDelete
  22. Hmm ciekawe propozycje, jak będę potrzebować gotówki, to chętnie wrócę do tego posta ;)
    blogerkaphoto.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Przydatne rady. Może otworzy to oczy niektórym. Nie lubię patrzeć na "młodzież", traktującą swoich rodziców jak chodzące portfelo-pralko-sprzątaczko-taksówki. Ja sama też normalnie zarabiam, nie naciągam rodziców, oni mają inne wydatki, ważniejsze.
    zapraszam: http://nieustannaracjonalizacja.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Ja już niestety nie jestem nastolatką i mam stała prace ale porady jak najbardziej na tak :)

    ReplyDelete
  25. bardzo przydatne rady :)
    http://ruudegirls.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. Problem jest w tym ze coraz wiecej blogow i kanalow na Yt powstaje tylko po to aby dana osoba dostala rzeczy za darmo badz zarobila :/ mimo wszystko jest to sposob na zarobienie :)
    Na szczescie ja w wakacje nie musze kombinowac i ide normalnie do pracy nawet jako asystent osoby niepelnosprawnej badz starszej :)

    Versjada

    ReplyDelete
  27. Korepetycje to bardzo ciekawe zajęcie. Kokosów z tego nie ma, ale zawsze coś. ;)
    http://w-swiecie-kultury.blogspot.com/2016/10/kulturalny-pazdziernik-inspiracje-na.html

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację.