9/09/2016

MODA NA BLOGA



Kilka lata temu, internet nie był aż tak bardzo powszechny, jak w tej chwili. Kiedyś ludzie używali go po to, by wysyłać ważne wiadomości, aby sprawdzić pogodę, czy wyszukać potrzebnych informacji. Jeszcze trzy, cztery lata temu, nie było słynnych portali społecznościowych, nie było YouTube'a, a o blogach, rzadko kto słyszał.

Łucja Wojtacha, słynna Lucy- jako jedna z pierwszych polskich nastolatek założyła swoją własną stronę internetową i zainspirowała tym wielu innych młodych ludzi. Można powiedzieć, że to od niej wszystko się zaczęło. Ona zapoczątkowała 'modę na bloga' wśród młodzieży. Pisała głównie o swoim życiu, o tym jak minął jej dzień, o przemyśleniach. Do każdej notki dodawała kilka swoich zdjęć. Niby nic takiego, a jednak stała się rozpoznawalna i każdy do dzisiaj o niej mówi.

Od tamtego momentu, coraz więcej osób blogowanie zaczynało intrygować i wydawało się ciekawym pomysłem na hobby. Ludzie zaczynali zakładać swoje blogi, Początkowo, do blogosfery dołączali tylko odważni, ci którzy nie bali się krytyki ze strony zarówno odbiorców, jak i znajomych, czy rodziny. 

Ludzie do dzisiaj śmieją się z blogerów, chociaż teraz prowadzenie własnej działalności w internecie stało się niemal tak powszechne jak chociażby używanie telefonu komórkowego. Obecnie mamy blogi: kulinarne, modowe, fotograficzne, lifestylowe, z poradnikami, z opowiadaniami i wiele, wiele innych. Każdy z autorów stara się, by publikowane przez niego treści były jak najbardziej oryginalne. Każdy chciałby się 'wybić' w internecie. Niestety, prawda jest taka, że spośród setek, tysięcy, czy nawet milionów blogów, bardzo ciężko jest stać się 'tym jedynym najlepszym'. Często zdarza się, że mimo wielkich starań, tekst jest podobny do wpisu, który już wcześniej pojawił się u kogoś innego. Odbiorców zaczyna to nudzić, nie widzą nic ciekawego w czytaniu blogów, więc zaprzestają tego. Blogerzy po kilku miesiącach, czy latach widząc, że nic nie osiągnęli, a zasięgi wpisów stają się coraz niższe, po prostu porzucają to. Nie chce im się pisać, skoro i tak nikt nie czyta ich wypocin.

Wszyscy przerzucają się na YouTube. Łatwiej i przyjemniej jest obejrzeć nowy, ciekawy, intrygujący filmik pełen akcji, niż czytać po raz setny o tym samym, nudnym temacie, który nic nie wnosi w ich życie. Czy moda na bloga już przeminęła? Czy właśnie rozpoczyna się nowa era? Era vlogów? Czy za kilka lat vlogowanie stanie się tak bardzo powszechne jak blogowanie?










|BLUZKA<CROPP>|
|SPÓDNICA<CUBUS>|
|OKULARY<SINSAY>|
|KURTKA<KLIK>|
|SPODENKI+BLUZKA<KLIK>|

Za poklikanie w powyższe linki oraz podanie cen, w ramach wdzięczności,  przyszłej notce polecę 5 blogów ;)

48 comments:

  1. Osobiście nie przepadam za yt. Mnie strasznie nudzą te filmiki i musi mnie ktoś bardzo zaciekawic abym obejrzała. Wole czytać ciekawe blogi.

    magdawiglusz.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Youtube ma 10 lat xD więc był trzy cztery lata temu, facebook też był już popularny, wiekszosc juz miala od 2010r

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chodziło mi o to, że dopiero teraz jest na to tak wielki 'szał'.

      Delete
  3. A blogi to hoho jak dawno 10 lat juz mija od mega popularności blogów na onecie, moje dziecinstwo hah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ale kiedyś blogerów nie było tak dużo jak w tej chwili. Moda na blogi zaczęła się niedawno.

      Delete
  4. Oo a Lucy pochodzi z tego miasta co ja z Gorlic:))haha

    ReplyDelete
  5. Nie jestem do końca pewna czy to wszystko "zaczelo sie" od Lucy. Prędzej bym wróciła z tym do korzeni vlogowania czyli anglojęzycznej blogosfery, gdzie pierwsi youtuberzy pojawili sie juz dobre kilka lat temu (np Jacksgap, Zoella, a ze starszych to na pewno Shane Dawson albo Nostalgia Critic, będący jedna z inspiracji Niekrytego Krytyka - pierwszego słynnego vlogera polskich Internetow).
    Tak czy inaczej, ciekawy wpis :)
    Zapraszam do mnie :)
    http://popcornserowy.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chodziło mi o Polskę. I wiadomo, na pewno Lucy nie była pierwsza, ale dużo ludzi właśnie nią się zainspirowało.

      Delete
  6. Lubię zarówno czytać jak i oglądać, mysle jednak, że blogi tak szybko nie dadzą o sobie zapomnieć. Co do Lucy to sie zgadza.Wczoraj był jej wielki powrót! Świetny wpis slaguu.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Wreszcie coś nowego! Co do portali społecznościowych to wydaje mi się, że funkcjonują one już dużo dłużej niż trzy- cztery lata. Ja zainspirowałam się do blogowania dzięki Alex Mandostyle, a dopiero potem dowiedziałam się o działalności Lucy.
    Uwielbiam twój styl pisania, trzymaj tak dalej :-*

    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  8. ja generalnie uważam, że vlogi nie wyprą blogów. ;) są różni ludzie i nie wszyscy lubią oglądać filmiki. ja zdecydowanie bardziej wolę czytać i przeglądać zdjęcia niż oglądać filmik. ;) a Lucy nie znam. ;)
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Ja wolę przeglądać posty :) Lubię oglądać ładne zdjęcia itp. A filmiki mnie nudzą i tak samo jak Magda co wyżej skomentowała, muszą mnie naprawdę zaciekawić żebym obejrzała całe:)

    ReplyDelete
  10. Bardzo rzadko oglądam youtube, wolę pisać i czytać posty. Dużo łatwiej znaleźć coś wartościowego na blogu niż na youtube.
    Pozdrawiam
    just-do-one-step.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Ja jednak chyba wolę oglądać YouTube, bo mogę robić wiele czynności jednocześnie :> Jednak ten serwis ma już 10 lat! Pamiętam jak zaczęłam go oglądać w drugiej klasie podstawówki, bo wtedy dostałam pierwszy tablet. Dziś często byłoby mi bez niego żyć ;D
    Pozdrawiam, Natalia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chodziło mi o to, że dopiero niedawno zaczął się ten cały 'szał' na bycie YouTube'rem. Teraz dopiero zaczęła się ta wielka moda. Kiedyś też istniał ten serwis, ale nie był tak popularny jak w tej chwili.

      Delete
    2. Akurat tutaj masz rację. Kiedyś YouTuberów było naprawdę bardzo mało, a jak ktoś w Polsce miał 100 000 subskrypcji to już było dużo :>

      Delete
  12. Nie powiedziałabym, że to Lucy rozpoczęła modę na blogi. Na pewno była jedną z pierwszych nastolatek w polskiej blogosferze, która miała biało- pastelowy design i pokazywała swoje codzienne życie, ale pamiętam, że było już sporo ludzi w latach 2008-2010 kiedy ludzie pisali przeróżne blogi na onecie itp. :D Ja jednak wolę blogi. Niby youtube też oglądam, może i nawet więcej, ale tylko wybrane filmy podróżnicze i przeróżne show haha
    Pozdrawiam, W.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak, ale kiedyś pisanie bloga nie było tak popularne, a wielu ludzi twierdzi, że to właśnie Lucy ich zainspirowała.

      Delete
  13. W 100% się z Tobą zgadzam. Ostatnio rozmawiałam na ten temat z moim kuzynem, który jest youtuberem. Kiedyś całe to "zycie" w internecie nie było tak popularne jak dzisiaj, dlatego kiedyś o wiele łatwiej było się wybić. W dniu dzisiejszym trzeba być naprawdę oryginalnym i włożyć we wszystko naprawdę dużo wysiłku żeby zostać w ogóle zauważonym.

    killa-killaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Doskonale się z tobą zgadzam. Blogowanie jest tak powszechne, że ciężko jest teraz znaleźć posta, którego jeszcze wcześniej się nie czytało :(

    luska-everywhere

    ReplyDelete
  15. Zgadzam się z Tobą, jeszcze kilka lat temu nawet nie słyszałam o czymś takim jak blog, a dziś - prawie wszędzie można trafić na link do czyjejś strony internetowej.
    Dokładnie o tym samym myślałam, zauważyłam, ze wiele blogerek, przerzuca się na youtube, powstaje więcej kanałów niż blogów, a to wszystko przez lenistwo ludzi, którzy wolą oglądać, niż czytać :(
    kurtka - $16.99
    zestaw - $17.89

    BY-KAYLA-BLOG.BLOGSPOT.COM-KLIK

    ReplyDelete
  16. Mysle ze nie ma w tym nic zlego, ale tylko na takiej zasadzie, ze blog nie jest kapia innego
    roxannee-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Myślę, że prowadzenie bloga, vloga, czy jeszcze innej strony jest teraz na porządku dziennym i nikogo już nie dziwi. :D

    Zapraszam do mnie na nowy post! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<


    ReplyDelete
  18. Przesliczne zdjecia ktore maja swoj urok, poza tym swietny blog :)

    ReplyDelete
  19. Masz rację światem zaczyna rządzić YT, ja jednak nigdy chbya nie oderwę się od tych wszystkich faantazyjnych blogów ;)
    http://daruciaa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Szkoda, że blogi w dużym stopniu odchodzą w zapomnienie, chociaż nadal dość dużo osób je czyta :)

    ReplyDelete
  21. Bloga Lucy sledzilam kiedyś bardzo dokładnie i przyznam, ze bardzo mnie inspirował :) cudowne zdjęcia, wyglądasz ślicznie!

    ReplyDelete
  22. Masz świetny styl pisania! Jestem pod wrażeniem. Oczywiście obserwuję i zapraszam do siebie :)


    http://victim-fashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Cos w tym jest, bo faktycznie juz corzaj przyjemniej oglada sie dobrze zmontowane filmiki na yt, niz czyatnie postow. Ale to i to ma swoich zwolennikow. Zobaczymy, jak to sie dalej potoczy.

    ReplyDelete
  24. Czasami się zastanawiam czy ktoś jeszcze czyta blogi. Każdy słyszał o Lucy. Jest ona najpopularniejszą blogerką. Fajnie, że wróciła.
    Trzymaj się cieplutko!

    ReplyDelete
  25. Zauważyłam, że mało kto teraz mówi o blogach. Wszędzie tylko YouTube, YouTube i YouTube... Szczerze zaczyna mnie to już irytować, bo w sumie na YT już dawno nic nowego nie zobaczyłam, a spędzam dużo czasu oglądając filmiki.
    Myślę, że wiele ludzi nie docenia blogerów. Według nich łatwo znaleźć fajny temat, opisać go, zrobić zdjęcia i kliknąć "opublikuj". A co do ery na vlogi - mam nadzieję, że do tego nie dojdzie, bo zdecydowanie wolę przeczytać ciekawy post z pięknymi zdjęciami - na przykład Twój ;*
    http://written-by-loony.blogspot.com/

    ReplyDelete
  26. Hm.. ja myślę, że robienie filmików jest łatwiejsze, nie trzeba tak bardzo zastanawiać się nad tym co się mówi, wychodzi łatwiej, a ludzie są leniwi wolą patrzeć niż czytać do tego szersze grono odbiorców. Blogi dla wielu osób to tylko dopełnienie. Myślę, że Ci co się śmieją sami nie wiedzą co by chcieli robić z życiem ;]

    Zapraszam!
    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    ReplyDelete
  27. Nie sądzę, że "nagle" pojawiła się moda na vlogi na YouTube - zawsze ta część Internetu była bardzo aktywna. Sama powoli przestaję oglądać yt i przerzucam się na czytanie blogów :)

    ReplyDelete
  28. Rewelacyjna kurteczka. Piękne zdjęcia. Zapraszam do mnie - life-that-inspired.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Ja znam dużo blogów popularnych przed Lucy. Według mnie Lucy zainspirowała tylko młodsze pokolenie :)
    Jeśli chodzi o vlogi i blogi, to jestem pewna, że blogi nie przeminą np. ze względu na fotografię- obejrzeć film reżysera, a zdjęcia fotografa to nie to samo. A blogi dla wielu ludzi stanowią coś więcej niż blogi np. pamiętniki, portfolia itp.
    Bloga jest też dużo łatwiej prowadzić. W sumie potrzebujesz laptopa, internetu i pomysłu.
    A jeśli chcesz prowadzić youtube to potrzebujesz i dobrą kamerę, pomysłu, programu do montowania i dużo więcej czasu.

    Fajny post skłania do przemyśleń :)
    Imbirkowy blog klik!

    ReplyDelete
  30. Ja tam zainspirowałam się koleżanką, nie czytałam wcześniej żadnych innych blogów nawet nie wiedziałam, że Lucy go ma chociaż oglądałam kilka jej filmików:) Śliczne zdjęcia♥
    Poklikałam:
    kurtka - 16.99
    spodenki i koszulka - 17.89
    jestem-folta.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. To prawda, że teraz powstała taka nowa moda na bloga. Ludzie coraz częściej zakładają bloga dla wybicia się jakże i dla korzyści, bo nie wiem czy przynajmniej 50% blogów jest pisana z prawdziwej pasji tak jak kiedyś było to robione.

    Śliczne zdjęcia. Pierwsza stylizacja mega mi się podoba :D

    http://okiem-nastolatki.blogspot.co.uk/2016/09/keep-smiling.html

    ReplyDelete
  32. super zdjęcia podoba mi się
    http://patrycjakolosowska.blogspot.com/2016/09/13-09-16.html

    ReplyDelete
  33. YouTube daje o wiele większe zasięgi niż blogowanie. Film trafiają do polecanych na kanałach innych odbiorców, nie trzeba komentować na innych kanałach, by ktoś w ogóle twórce odkrył. Jednocześnie w blogosferze obecnie jest trudno się wybić - choć każdy może znaleźć coś dla siebie, to jednak coraz częściej odbiorcy patrzą tylko na zdjęcia i nie wszyscy chcą się wysilić nad przeczytaniem ewentualnego, dłuższego tekstu :/
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  34. Ślicznie wyglądasz!
    Co do posta - Bardzo mądre słowa!
    http://klaudencja.blogspot.com/

    ReplyDelete
  35. Niestety teraz ciężka być oryginalna w wymyslaniu nowych postów.
    Świetny post i śliczne zdjęcia.
    Pozdrawiam
    Love-styl.blogspot.com

    ReplyDelete
  36. Oby mod ana blogi szybko nie przeminęła

    http://the-rockferry.blog.onet.pl

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super outfit !! :)) Pozdrawiam i zapraszam na:
      maggie-fashion-style.blogspot.com

      Delete
  37. teraz wszyscy zakładają Youtube i coraz mniej osób czyta blogi, wszyscy wolą posłuchać niż czytać ;) świetnie wyglądasz;*
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    ReplyDelete
  38. Świetny post, świetne zdjęcia! <3
    W sumie to dopiero zaczynam i chciałam spytać o radę.
    Polecasz jakiś aparat o wysokiej jakości zdjęć dla "początkujących".
    I czy we wszystkich aparatach jest samowyzwalacz? <3
    Pozdrawiam <3 :*

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację.