10/08/2016

SCHUDNĘ



Od jutra nie będę jeść słodyczy. Od jutra skończę z fast foodami. Od jutra stanę się weganką. Od jutra zacznę ćwiczyć! Od jutra będę fit dziewczyną. Od jutra... po prostu od jutra schudnę! Te lub bardzo podobne słowa wypowiada niemal każda nastolatka. Odkąd zapanowała moda na bycie szczupłym, wszystkie młode dziewczyny pragną mieć ciało super modelki. Niestety, często rzucają słowa na wiatr i kiedy "jutro" staje się "dzisiaj", nadal powtarzają, że zaczną "od jutra" i w taki sposób błędne koło się zatacza. Jak się za siebie wziąć? Jak zacząć się zdrowo odżywiać i ćwiczyć? Jak zdrowo schudnąć?

 ZMOTYWUJ SIĘ 
Powiedz sobie "Zaczynam od dzisiaj, od teraz, od tej chwili!". Zostaw wymówkę "od jutra", liczy się tylko tu i teraz. Chcesz przecież szybkich efektów. Im szybciej zaczniesz, tym szybciej je osiągniesz. Nie myśl o diecie, jak o karze. Wielu ludziom odchudzanie kojarzy się z ciągłym uczuciem głodu, monotonią, czy osłabieniem. Wcale tak nie musi być. Zadbaj o to, by posiłki, które spożywasz były atrakcyjne: kolorowe, doprawione ziołami, ładnie przystrojone i podane. Aby się zainspirować poszukaj nowych, ciekawych, fit przepisów w internecie. Znajdź także sylwetki szczupłych oraz otyłych osób. Pooglądaj je, a następnie sam zdecyduj: w którym ciele wolałbyś się znaleźć? Możesz także wydrukować te zdjęcia i powiesić na przykład na lodówce. Kiedy zachce Ci się podjadać, spojrzysz na nie i da Ci to do myślenia. Pozytywne nastawienie pomaga utrzymać motywację i osiągnąć efekty.

 ZAŁÓŻ DZIENNIK ODCHUDZANIA 
Zapisuj w nim swoje cele oraz osiągnięcia. Notuj wszystkie przemyślenia. Dodaj swoje zdjęcie przed i po metamorfozie z dokładną wagą oraz wymiarami brzucha, ud, talii itp. Stwórz zakładkę, w której zapiszesz to, co w danym dniu zjadłeś. Możesz także dołączyć informację o kaloryczności posiłków. Zapisuj swoje treningi. Między wpisami dodawaj motywujące cytaty oraz zdjęcia. Jeśli wolisz, zamiast dziennika, załóż bloga lub fit instagrama.

 NIE SPIESZ SIĘ 
Nie da się osiągnąć wymarzonej sylwetki w ciągu kilku dni. Aby odchudzanie przyniosło efekty i nie skończyło się efektem jo-jo, musi być procesem długotrwałym. Czyli takim na całe życie. Dlatego nie możesz nagle zrezygnować z wszelkich przyjemności oraz ograniczyć spożywanych kalorii do minimum. Jeśli tak postąpisz, by utracone kilogramy nie powróciły, będziesz zmuszony żyć w ten sposób aż do końca swoich dni. Lepiej postaw na zdrowe odżywianie. 

 JEDZ POPRAWNIE 
Jedz pięć posiłków o stałych porach co 2-3 godziny. Nie omijaj żadnego z nich. Staraj się zrezygnować na początku z 1/4 wielkości swojego posiłku, a następnie z połowy. Może wydać się to trudne, ale już po kilku dniach przyzwyczaisz się do tego, żołądek skurczy się i taka porcja spokojnie Ci wystarczy. Nie opychaj się. Nigdy nie bierz dokładek. Znajdź nowe, smaczne przepisy. Zawsze wybieraj zdrowsze zamienniki. Przed posiłkiem wypij szklankę wody, zapełni ona część żołądka, dzięki czemu zjesz mniej. Wolno przeżuwaj pokarm, nie spiesz się. Każdy kęs powinien być żuty 20 razy, połykanie dużych kęsów sprawia, że zjadasz więcej i masz problemy z trawieniem, co skutkuje wzdęciami. Zanim poczujesz się syty, minie 20 minut. Jedząc w pośpiechu pochłaniasz więcej, zanim sygnał dotrze do mózgu. Nie rozmawiaj podczas jedzenia, niepotrzebnie połkniesz powietrze, które rozedmie Twój brzuch. Nie podjadaj, szczególnie wieczorem! Ostatni posiłek spożywaj 2-3 godziny przed snem, aby organizm zdążył wszystko przetrawić i mógł przez noc odpocząć. 

 ZRÓB ŻYWIENIOWE PORZĄDKI 
Wyrzuć z szafy słodycze, słone, niezdrowe przekąski oraz tłuste i przetworzone jedzenie, żeby Cię nie kusiło. Pozbądź się wszystkiego, co Ci nie służy. Postaw na zdrowsze zamienniki. Owoce, warzywa, jogurty, płatki owsiane, kasze, ryże- to produkty, które od teraz mają gościć w Twoich kuchennych szafkach.

 ĆWICZ TAK, JAK LUBISZ 
Niech trening nie będzie dla Ciebie smutną koniecznością. Znajdź takie ćwiczenia, jakie chętnie będziesz wykonywał. Może to być trening na YouTube, może to być poranny jogging, taniec, czy jazda na rolkach. Znajdź to, co najbardziej Ci odpowiada.


 STAWIAJ SOBIE REALNE CELE 
Nie zakładaj, że w ciągu miesiąca zrzucisz 10 kg, bo to niemożliwe. Zdrowe chudnięcie to 1 kg na tydzień. Stawiając sobie poprzeczkę zbyt wysoko, nie przeskoczysz jej i zniechęcisz się.

 NAGRADZAJ SIĘ 
Życie jest zbyt krótkie, by ciągle się ograniczać. Wybierz jeden dzień w tygodniu, w którym pozwolisz sobie na małe co nieco oraz zrezygnujesz z treningu. Mięśnie i ciało się zregenerują, a Ty nabierzesz nowej dawki motywacji.

Najtrudniejsze jest otwarcie się na zmiany, ale już po zauważeniu pierwszych efektów nie będziesz chciał z nich zrezygnować. Zdrowe odżywianie oraz regularne treningi sprawią, że poczujesz się lepiej ze sobą oraz w swoim ciele. Już zawsze będziesz chciał się tak czuć.

















BLUZA <KLIK>
SWETER<KLIK>
BUTY<KLIK>
CHOCKER<KLIK>
SPODNIE<H&M>
• • •


15 comments:

  1. Na pewno przyda się osobą które chcą schudnąć :P (Ja chyba na razie tego nie potrzebuję, ale kiedyś na pewno skorzystam haha)

    Mój Blog - Klik

    ReplyDelete
  2. Jeden dzień to za mało, by mieć regenerację od ćwiczeń zazwyczaj. Oczywiście, że wszędzie wyczytamy, że schudnięcie 1 kg na tydzień jest ok, ale lepiej założyć dla bezpieczeństwa nawet 0.5 kg :-)

    ReplyDelete
  3. u mnie najbardziej widać oponkę... :(
    Pozdrawiam, http://thewomenlife.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Motywujący post i na pewno wiele osób z niego skorzysta, dobre rady dla osób, które zaczynają z tymi sprawami :D

    ReplyDelete
  5. Fantastyczny poradnik!

    By-Aleksandraa.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Motywujący post, bardzo ładne zdjęcia ;)

    ReplyDelete
  7. Bardzo przyda mi się ten post! Sama zaczęłam prowadzić od niedawna zdrowy tryb życia i udało mi się schudnąć jak na razie 2 kg, z czego jestem dumna. Zapisałam się na gimnastykę artystyczną oraz sama ćwiczę w domu :D Dobrze mi idzie rezygnowanie ze słodyczy, a przy okazji przeszłam na częściowy wegetarianizm - nie mogę sobie niestety pozwolić na całkowity. Już widzę za parę miesięcy te zazdrosne spojrzenia koleżanek, hah ♥
    Śliczne zdjęcia ;*
    http://written-by-loony.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Swietny wpis dotyczacy tematu na czasie ! Bardzo przydatny jest wiele osob szukajacych porad z ta tematyka zwiazanych pozdrawiam serdecznie :)

    ReplyDelete
  9. Super zdjęcia <333
    http://personalstyle23.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. ładna stylizacja

    https://skucinskaemilia.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Wezmę sobie do serca te rady! Świetny kolor włosów ❤️
    Zapraszam do siebie: http://cennettt.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Świetne porady, na pewno to co napisałaś przyda się wielu osobom, które nie są zadowolone ze swojego ciała, ponieważ te pomysły wydają się naprawdę pomocne, o niektórych słyszę pierwszy raz ;)

    BY-KAYLA-BLOG.BLOGSPOT.COM-KLIK

    ReplyDelete
  13. Świetne rady, może uda mi się w końcu osiągnąc moją wymarzoną wagę :)

    Zapraszam :*
    Mój blog
    <--- Odwdzięczam się za każdą obserwacje --->
    (Tylko nie zapomnij zostawić linka do swojego bloga
    w komentarzu na moim blogu)

    ReplyDelete
  14. Wlasnie o co chodzi z tym efektem jo jo? Pozdrawiam

    ReplyDelete
  15. Z tym się zgodzę, słyszałam już od wielu osób, ale też i od samej siebie, że wszystko od jutra. Teraz tylko się z tego śmieję, bo właśnie jestem już w trakcie. Za kilka dni mija pierwszy miesiąc, gdzie nie powiedziałam słowa od jutra z treningiem. Mimo, że z dietą nie idzie mi tak dobrze, to się staram! :)

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację.