11/26/2016

BĄDŹ LEPSZY, A NIKT CIĘ NIE POKONA

Idę do szkoły, jak co dzień. Spotykam się z moją stałą klasą. Staram się być miła i życzliwa dla wszystkich, nawet dla tych, których nie mogę znieść już od rozpoczęcia roku. Chcę, aby mimo wszystko mnie polubili. Zawsze robię to, o co tylko poproszą. Niezależnie od swoich poglądów, popieram ich zdanie. Jestem na każde zawołanie: pożyczam przybory, kupuję w słodycze w sklepiku, nawet daję spisać zadania domowe, choć siedziałam nad nimi cały weekend. Nigdy się nie narzucam, nie wpraszam na imprezy, które organizują między sobą, pomijając oczywiście mnie, nie odzywam się niepytana o zdanie. Wszystko po to, by zdobyć ich przychylność, żeby tylko zauważyli, że jestem fajna. A oni co? Często mnie ignorują, traktują jak powietrze. W ogóle nie liczą się z moim zdaniem. Nie zwracają uwagi na moją obecność, a gdy o coś poproszę, odwracają się do mnie plecami. Czuję się niepotrzebna, mam wrażenie, że jestem tylko kulą u nogi...

Ile razy znajdowałeś się w takiej samej lub podobnej sytuacji, jak główna bohaterka powyższego opowiadania? Ile razy próbowałeś zdobyć przychylność innych ludzi, a oni mieli Cię za przeproszeniem w czterech literach? Po co pragnąłeś się z nimi zadawać? Przecież w głębi serca czułeś, że tak na prawdę tego nie chcesz. Nie trać czasu i nie spędzaj go ze złymi osobami. To do niczego nie prowadzi. 

Nie wszyscy będą Cię lubić, niezależnie od tego, czy będziesz dla nich dobry, czy zły. Przyjaciele powinni być z Tobą podczas Twoich najgorszych chwil, a nie tylko tych najlepszych. Nie zakładaj nieskazitelnej maski, która wydaje Ci się najodpowiedniejsza, by zdobyć ich przychylność. Nie zachowuj się tak jak oni, nie mów "tak", kiedy oni mówią, a Ty tak na prawdę masz ochotę powiedzieć "nie", nie pozwól, by ich przekonania i głoszone poglądy stały się Twoimi, byleby tylko wbić się do ich grona. Nie walcz o ludzi, będąc świadomym tego, że nie wniosą nic do Twojego życia, ani nie sprawią, że poczujesz się szczęśliwy. 

Bądź po prostu sobą. Rób to, co kochasz. Ubieraj się tak, jak Ci się podoba. Mów to, co myślisz. Bądź autentyczny. Nie zmieniaj się dla innych, by tylko wkupić się w ich łaski. Zawsze dąż do tego, by być lepszym człowiekiem, a nic Cię nie pokona! 







• • •

23 comments:

  1. Genialny wpis!
    Świetnie napisany i na dodatek ciekawy. :)

    ReplyDelete
  2. Świetne zdjęcia! Najważniejsze to bycie sobą:)
    >>alicce-alice.blogspot.com<<

    ReplyDelete
  3. Kiedyś miałam taki czas, że koniecznie chciałam się przypodobać tym "fajnym". Odpuściłam sobie po jakimś czasie, gdy zobaczyłam, że mnie nie szanują i wykorzystują i po prostu zachowywałam się tak jak przedtem. Nagle, o dziwo, to oni zaczęli chcieć przebywać w moim towarzystwie. Nie warto się zmieniać dla innych, których mamy nazywać przyjaciółmi. Na tym nie polega przyjaźń.
    Piękne zdjęcia, już Ci zresztą przed opublikowaniem mówiłam ♥
    http://written-by-loony.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Właśnie tego staram się trzymać. Jestem sobą a jeśli komuś się to nie podoba to go nie trzymam. Ludzie często bywają fałszywi i wredni. A o tym przekonałam się nie raz.

    little-foxblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Ale piękne zdjęcia, ślicznie wyglądasz na takim jesiennym tle♥ Zgadzam się z tobą. Ja kiedyś byłam taką bohaterką opowiadania, ale szybko mi przeszło. Nie warto starać się dla ludzi, którzy mają cię gdzieś♥

    ReplyDelete
  6. Świetny wpis !
    personalstyle23.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Skakanie wokół innych to najgorsze, co można zrobić XD Nie dziwię się wcale, że bohaterka owego opowiadania została zlana przez wszystkich. Tak po prostu działamy: jeśli widzimy, że ktoś nie szanuje samego siebie, a jego "usługa" nie jest ni warta, bo on i tak będzie wokół nas skakał to go zlewamy, bo i po co się wysilać XD W takim wypadku to osoba "pokrzywdzona" jest tak naprawdę winna.
    drewniany-most.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Super to ujęłaś! Bardzo ładne, jesiennie zdjecia :)

    By-Aleksandraa.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Świetnie napisałaś, faktycznie warto być sobą! Nigdy też nie będzie w końcu tak, że wszyscy będą nas lubić. Przepiękne zdjęcia jak zawsze <3
    www.m-artyna.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. ach te kolory jesieni, uwielbiam!

    dressupwithpatt.blogspot.com
    obserwujemy? :)

    ReplyDelete
  11. Bardzo dobrze napisane. zdjecia piękne

    http://moniqa-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Świetnie napisane! Jak każdy Twój post :)) Super zdjęcia ♥
    Pozdrawiam!

    http://allilove-xoxo.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Bardzo lubię twoje wpisy na blogu. Masz racje, trzeba mieć swoje zdanie. Nie przymilać się do kogoś na siłę po to by tylko cię polubił. Bo i tak to mało prawdopodbne.
    Trztmaj się cieplutko, xoxo
    jbeksiak.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Lovely photos! I'm in love with your hair *-*
    Great blog! I'm following you! Follow back? ***
    http://omundodajesse.blogspot.pt

    ReplyDelete
  15. piękne zdjęcia :) zostaję z Tobą na dłużej i pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  16. Masz całkowitą racje. Upodabnianie się do kogoś innego nie ma jak dla mnie sensu. Każdy może być kim chce i nie możemy robić tego co inni od nas oczekują. Zgadzam się z twoim postem. Pozdrawiam !

    ReplyDelete
  17. dobrze, że nie bywam w takich sytuacjach, jak głowna bohaterka. Jeżeli ktoś mnie polubi, to będzie coś wspaniałego, jeżeli natomiast nie zrobi tego, to nie jest wart mojej uwagi :)

    ReplyDelete
  18. Jak ja się cieszę, ze jestem typem osoby, ktora nie stara się nikomu przypodobać. Robię to co lubię i mam gdzieś innych. :)

    ReplyDelete
  19. Najważniejsze jest być sobą w każdej sytuacji:)
    http://uglyographyy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Zgodzę się z Tobą. Ja jestem zdania, że lepiej mieć tylko jedną ale prawdziwą przyjaciółkę niż wchodzić komuś na siłę w tyłek tylko po to by się przypodobać. Nie każdy nas polubi i my nie polubimy każdego. Najważniejsze jest to by być mimo wszystko sobą i nie zmieniać się pod publikę :)


    Cudowne zdjęcia :D
    http://okiem-nastolatki.blogspot.co.uk/2016/11/denerwuje-nas.html

    ReplyDelete
  21. Bardzo fajny post :) Dodaje sił! I bardzo ładne zdjecia :)

    Zapraszam do siebie -> https://aisakm.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. Jakoś ostatnio przestałam w siebie wierzyć i ciągle się poddaje. Robię tak jak inni by chcieli, abym robiła, a tak nie można. Dziękuje Ci za ten post, poprawił mi humor i mam troszkę siły, aby zmienić się.

    http://amlodzinska.blogspot.com/

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację.