11/11/2016

CZY WARTO ZAŁOŻYĆ BLOGA?






Czy warto założyć bloga? Co zmieni on w naszym życiu? Jak może na nie wpłynąć? Co zyskamy dzięki działalności w internecie? Jak na to zareaguje rodzina, znajomi i inni ludzie? Czy jest sens się nimi przejmować? Takie i inne pytania nasuwają nam się w momencie, kiedy myślimy o tym, by utworzyć własną domenę w sieci. W tym wpisie chciałabym obalić wszelkie mity i potwierdzić fakty związane z tym tematem. Zapraszam!


 CO DAJE BLOG? 
Poprzez pisanie wpisów regularnie, ćwiczymy redagowanie tekstu, dzięki czemu poprawia się nasz styl językowy,  powiększa się zasób słownictwa. Szukanie w internecie informacji na temat o jakim chcemy napisać w poście, by był on jeszcze bardziej wiarygodny, doskonalimy swoją wiedzę, która może nam się przydać w życiu codziennym.

Blog zabiera bardzo dużo czasu. Tworzenie notek, robienie i obróbka zdjęć. Promowanie. To wszystko to podstawowe czynności blogera. Tylko dobra organizacja jest kluczem do sukcesu. Tak więc, blog uczy nas dobrego rozplanowania swoich obowiązków.

Dzięki niemu mamy możliwość zawierania nowych znajomości, a nawet przyjaźni z innymi twórcami własnych.

Stajemy się pewniejsi siebie oraz bardziej otwarci na świat i ludzi.

Możemy pogodzić przyjemne z pożytecznym i zarabiać na blogowaniu. Współprace pozwalają nam poszerzać swoje horyzonty. Uczą odpowiedzialności. Co więcej, kontakt z zagranicznymi zleceniodawcami daje możliwość rozwijania języka angielskiego oraz zastosowania go w praktyce.
 JAKIE ZAGROŻENIA WYNIKAJĄ Z BLOGOWANIA? 
Będąc blogerem chcąc, nie chcąc zmniejszamy swoją prywatność. Udostępniamy w internecie swoje zdjęcia, nieraz opisujemy swoje życie. Dostęp do tego ma każdy, niezależnie, czy mieszka w pokoju obok, domu naprzeciwko, w najbliższym mieście, czy jest Chińczykiem. Nigdy nie wiemy, jak informacje, które udostępniamy mogą zostać wykorzystane przeciwko nam. Dlatego powinniśmy znać swoją granicę prywatności, by sobie nie zaszkodzić.

Będąc osobą publiczną i w jakiś sposób rozpoznawalną jesteśmy narażeni na plotki, obmowy, nieraz oszczerstwa, hejty. Powinniśmy zawsze być na nie przygotowani psychicznie. O ile udostępniamy treści, co do których nikt nie może nam niczego zarzucić, nie mamy się czym przejmować. Ludzie zawsze gadali, gadają i gadać będą. Niektórym sprawia to przyjemność, a nawet jest sposobem na życie.

Nasza działalność internetowa może nie zostać przychylnie zaakceptowana przez najbliższe środowisko. Ludzie w szkole, czy na ulicy mogą na początku po prostu tego nie rozumieć. Wyda im się to dziwne, czy wręcz absurdalne. Będą się śmiać i gadać coś za naszymi plecami. Ale prawda jest taka, że po pewnym czasie- znudzi im się to, zapomną, zrozumieją. Zauważą, że ich zdanie w tej kwestii się dla nas nie liczy, bo dalej robimy swoje. Może nawet zaczną podziwiać za odwagę?

Powracając do pytania z tytułu wpisu: Czy warto założyć bloga? Myślę, że odpowiedź powinna należeć do Ciebie. Ja mogę jedynie wyrazić swoją opinię i moje odczucia. Wczoraj minęła 2 rocznica mojej działalności w internecie. Czy żałuję? Na pewno nie. Cieszę się z tego, co udało mi się osiągnąć. Gdyby nie blog, na pewno nie byłabym tym człowiekiem, którym jestem teraz. Dorosłam. Dojrzałam. Nabrałam doświadczenia. Zmieniłam się, ale jestem z tej zmiany w 100% zadowolona. Blog to dopełnienie mojej osoby. Nie wyobrażam sobie życia bez niego, ani bez WAS!





Dziękuję za kliki pod ostatnim wpisem!
• • 





16 comments:

  1. Myślę, że blog to pasja, miłość, życie, ale także ciekawa alternatywa na weekendy :) Można się bardzo dużo nauczyć, zgadzam się, jednocześnie dobrze się przy tym bawiąc :D
    Życzę Tobie i twojemu blogowi wszystkiego najlepszego! Pisz i twórz jak najdłuższej, bo robisz to po prostu rewelacyjnie! Przez cały czas do Ciebie zaglądam czy może pojawił się jakiś nowy post i za każdym razem jestem pozytywnie zaskoczona! Może dzięki energii która od Ciebie płynie sama wrócę do bloga i zacznę tworzyć na nowo, nie powiem brakuje mi tego.
    Jeszcze raz życzę wszystkiego najlepszego, powodzenia! :*

    ReplyDelete
  2. Każdy argument jest świetny! Moim zdaniem warto założyć bloga. Śliczne zdjęcia :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:
    http://neverstopdreaminggg.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Blog rozwija człowieka :)
    Świetne napisane!

    By-Aleksandraa.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Nigdy nie żałowałam założenia swojego bloga, wręcz uważam, że to najlepsze co zrobiłam :) Gdy mój kolega z klasy znalazł mojego bloga na początku się ze mnie śmiał, ale po krótkiej rozmowie przyznał, że jednak fajnie, że mam jakieś zainteresowanie.

    Pozdrawiam,
    http://myylifeedreamss.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Czasem zdarzały się momenty, kiedy chciałam usunąc bloga, ale jednak coś mnie do niego przyciąga i nie chcę tego zrobić :D
    Zapraszam do mnie Mój blog

    ReplyDelete
  6. Bardzo ciekawy post ! Piękne zdjęcia <3
    personalstyle23.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. ja juz wiele razy chciałam usunąć bloga, dobrze, że rozpatrzyłaś pozytywne i negatywne cechy prowadzenia bloga, to dobra wskazówka dla zastanawiających się nad założeniem albo początkujących blogerów :)
    zawsze, gdy wejdę na Twojego bloga podziwiam Twój piękny kolor włosów

    https://www.youtube.com/watch?v=AeGfss2vsZg

    ReplyDelete
  8. o jeju przez przypadek dodałam link do piosenki haha :)

    ReplyDelete
  9. Blog daje duzo, pozwala się rozwijać :)
    Fajnie, ze poruszyłaś ten temat.

    Pozdrawiam, Milena :*
    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Ciekawy post, posiadanie bloga bez wątpienia ma wiele plusów.
    Pozdrawiam, mój blog.

    ReplyDelete
  11. Przeczytałam Twój post i jak najbardziej zgadzam się z większością Twoich argumentów na temat blogowania. Warto jednak zaznaczyć, że dla każdego bycie blogerem może oznaczać coś innego. Dla jednej osoby będzie to pokazanie i zrozumienie siebie, dla kogoś innego tylko hobby na kilka godzin w miesiącu, a dla jeszcze kogoś innego styl życia, bez którego nie potrafi się obejść. Wiem, o czym mówię. W świecie blogerów jestem od 2008 roku, więc już jakiś czas :) W tym czasie miałam kilka przerw - z różnych powodów, ale wracałam. Wracałam, bo kocham to co robię. Nigdy nie zdecydowałabym się na bloga lifstyle, tak jak Twój. Nie potrafię tak pisać i nie chcę. To co mi sprawia przyjemność to pisanie powieści, które wniosą coś do życia innych. Choćby mieli zapamiętać tylko jedno zdanie to i tak warto.
    Wracając do Twojego wpisu. Tak jak już pisałam zgadzam się z Twoimi argumentami, ale warto zaznaczyć, że odnoszą się one do blogów, takich jak Twój - czyli mam wrażenie lifestyle. Bo na pewne rzeczy, o których pisałaś osoby piszące blogi związane z przepisami czy książkami nie są narażone. Ale oczywiście uwagę trzeba zwrócić na wszystko.
    Masz 15 lat, ja trochę więcej, więc jedno, co mogę Ci poradzić to rozwijaj się dalej. Baw się swoim blogiem, a hejtami w ogóle się nie przejmuj. Powyższy post trochę bym dopracowała, bo temat jest świetny i można z niego zrobić naprawdę kawałek dobrego tekstu. Jeśli miałabyś jakieś pytania to zapraszam do kontaktu.
    Jednocześnie dodaję Cię do linków na moim blogu, aby mieć stały dostęp do Twoich publikacji. Na pewno jeszcze do Ciebie wrócę i z chęcią zobaczę, co masz do powiedzenia.
    Zapraszam do siebie http://czas-ucieka.blog.pl/
    Pozdrawiam,
    Shee.

    ReplyDelete
  12. Bardzo fajny post. To dobrze, że robisz takie przydatne posty! :*
    Trzymaj się cieplutko!
    JBEKSIAK.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  13. Trafne argumenty:) Widać, że blogowanie jest częścią Twojego życia, jestem u Ciebie pierwszy raz i od razu rzuciło mi się w oczy Twoje profesjonalne podejście- przede wszystkim piękne zdjęcia i styl pisania. Często zaglądając na blogi młodych dziewczyn, uciekam czym prędzej, bo tak kaleczą gramatykę i ortografię, że nie da się tego czytać. Tym bardziej brawa dla Ciebie ;) Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  14. Świetne argumenty ;) Może mój blog nie jest jakiś super wow popularny, ale to ile daje mi satysfakcji - bezcenne!

    ReplyDelete
  15. Twoje rady są świetne :)
    Jednak każdy pisze bloga z innycy powodów. Jeden chce być popularny, ma zwyczajne parcie na szkło i pragnie być drugą Dżesiką Mercedes. Drugi chce się dowartościować, sprawdzić, czy ktoś chciałby go słuchać (czytać). Jeszcze inny chce jedynie przekazać komuś swoją wiedzę w danej dziedzinie, czasem ktoś robi to po prostu z nudów lub dlatego, że jest taka "moda". A są tacy (jak np. ja), którzy uwielbiają pisać i dążą do samorealizacji, którzy chcą przelać swoje myśli w internecie, bo w realu nikt nie chce ich słuchać.
    Ja zaczęłam niedawno. Przyznaję, że znalezienie stałych czytelników jest trudne, ale takie są początki. Ja tylko piszę to, o czym myślę. Może kiedyś uda mi się znaleźć grono stałych "fanów", a może nie? Czas pokaże, póki co bloga trzymam w ścisłej (prawie) tajemnicy. Wie o nim tylko jedna osoba. Chcę sprawdzić, czy moja pasja jest jednocześnie talentem, czy jestem ciekawa, czy mam ciekawe poglądy.
    Tobie życzę powodzenia w dalszym pisaniu i rozwijaniu się w tym, więcej czytelników, niekończących się tematów i pomysłów na siebie, i bloga. Oby do przodu :)
    Pozdrawiam ciepełko, jeśli masz chęć, zajrzyj do mnie :)
    http://jutrobedetymsamymczlowiekiem.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Ja nikomu, oprócz rodzinie nie powiedziałam, że mam bloga i jakoś nie chce im tego powiedzieć, nie wiem dlaczego :D Zgadzam się z tym, że zmniejszamy swoją prywatność, ale ja staram się nie pisać o jakiś szczegółach z mojego życia :)

    londonkidx.blogspot.com

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację.